Cristiano Ronaldo nerfas i FIFA 23 efter flytten till Saudiarabien

Robot
Cristiano Ronaldo nerfas i FIFA 23 efter flytten till Saudiarabien
Medlem

Vad skulle hända om flera, t ex. fyra personer skulle ha samma namn i ett lag? Tvingas man byta namn då? Typ Karl Gustafsson.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Haha, det var verkligen en modest och respektfull nerfning.


signatur

Memento Mori

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Vad skulle hända om flera, t ex. fyra personer skulle ha samma namn i ett lag? Tvingas man byta namn då? Typ Karl Gustafsson.

Hahaha bra fråga. Men om alla heter Gustafsson kan laget byta namn till "Gustafzons"...med z som ett dansband 🤣


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

"efter en lång karriär i Manchester United" får det att låta som han spenderat största delen av karriären i United. Han gjorde fler säsonger i Real än United och återvände inte till United förän nu på slutet.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vad skulle hända om flera, t ex. fyra personer skulle ha samma namn i ett lag? Tvingas man byta namn då? Typ Karl Gustafsson.

får mej att tänka på när hela sydkoreas backlinje och målvakt i vm hade namnet kim i efternamn


signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Medlem
Skrivet av Wezper:

får mej att tänka på när hela sydkoreas backlinje och målvakt i vm hade namnet kim i efternamn

Jag tror nästan halva befolkningen i Vietnam heter Nguyen så när de är med i lagsporter kan kommentatorerna få det jobbigt.

Edit: 39 % enligt Wikipedia.

Medlem

När jag skrev det där hade jag glömt asien...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vad skulle hända om flera, t ex. fyra personer skulle ha samma namn i ett lag? Tvingas man byta namn då? Typ Karl Gustafsson.

Är det inte därför man har siffrorna på kläderna? Så att det är enkelt att urskilja vem som är vem.

Skribent
Skrivet av Kasse:

"efter en lång karriär i Manchester United" får det att låta som han spenderat största delen av karriären i United. Han gjorde fler säsonger i Real än United och återvände inte till United förän nu på slutet.

Du har så klart rätt där, var tänkt att skriva 'i bland annat Real och Man United.".

Fixar


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag tänkte inte på det där med siffrorna på kläderna heller...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Klart att han nått sitt bäst före datum, men inte användas före. Nåja, han har typ bränt förtroendet i europa så bäst att dra.

Det finns gott om fotbollsartister (inte minst från sydamerika) som väljer något av sina andra namn.
Namnet på tröjan behöver heller inte vara samma i klubb som landslag.

Sen finns det tröjor/klubbar där siffran tar upp det mesta och namnet knappt är läsbart på ryggen.

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag tror nästan halva befolkningen i Vietnam heter Nguyen så när de är med i lagsporter kan kommentatorerna få det jobbigt.

Edit: 39 % enligt Wikipedia.

Du menar väl att kommentatorerna får det väldigt lätt om alla har samma namn?

Svårare att hänga med i radiosändningen när Vietnam möter Korea: Kim passar till Kim, snabb pass till Kim, Nguyen bryter passen, understödd av Nguyen, Kim tacklar, Kim får med sig bollen, passar till Kim som skjuter... Nguyen räddar!!

Gnällkuk
Skrivet av Wezper:

får mej att tänka på när hela sydkoreas backlinje och målvakt i vm hade namnet kim i efternamn

Kommentatorerna när de såg startupställningen: ...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av Bennii:

Du menar väl att kommentatorerna får det väldigt lätt om alla har samma namn?

Svårare att hänga med i radiosändningen när Vietnam möter Korea: Kim passar till Kim, snabb pass till Kim, Nguyen bryter passen, understödd av Nguyen, Kim tacklar, Kim får med sig bollen, passar till Kim som skjuter... Nguyen räddar!!

hahaha, påminner mig om Fifa 97 på PC. Kommentatorerna var beroende av hur mycket RAM-minne du hade. Jag hade på gränsen och då nämnde bara kommentatorerna ett eller två namn i varje lag. Minns när jag spelade med Mexiko och mötte Sverige och det lät så här:

Hernandez....Hernandez have the ball..Hernandez passes the ball..Hernandez have the ball....here comes Dahlin....Hernandez...Dahlin misses...Hernandez shoots..HERNANDEZ!!! HERNANDEZ SCORES!!!!

XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Bennii:

Du menar väl att kommentatorerna får det väldigt lätt om alla har samma namn?

Jag tänkte mer att de måste lära sig att säga även förnamn för att skilja spelarna åt.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag tänkte inte på det där med siffrorna på kläderna heller...

Verkar vara en sådan där dag när du inte skulle lämnat sängen på morgonen


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Nerfa de Messi när han flytta till PSG då?
Rankar nog dem så här:
Haaland
Ronaldo
Zlatan
Messi

Medlem
Skrivet av delli:

Nerfa de Messi när han flytta till PSG då?
Rankar nog dem så här:
Haaland
Ronaldo
Zlatan
Messi

Hej okunnig

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Vad skulle hända om flera, t ex. fyra personer skulle ha samma namn i ett lag? Tvingas man byta namn då? Typ Karl Gustafsson.

Jag ska döpa om mig till Hipshot

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Hahaha bra fråga. Men om alla heter Gustafsson kan laget byta namn till "Gustafzons"...med z som ett dansband 🤣

Gustafzone IF

Medlem
Skrivet av delli:

Nerfa de Messi när han flytta till PSG då?
Rankar nog dem så här:
Haaland
Ronaldo
Zlatan
Messi

Du får ju dock tänka att PSG spelar i en liga som håller högre standard, samt även är med i CL (även om jag tycker att ordvalet "har lämnat elitfotbollen" är lite missvisande). Att sätta Ronaldo före Messi idagsläget visar mer på att man är en nitiskt fan av Ronaldo som vägrar inse att någon kan vara bättre. Kul även att du tar med Zlatan på listan vilket visar att du verkligen måste hata Messi, för inte kan väl en individ med fotbollskunskap vara seriös med en lista som denna?. Ronaldo har varit en av världens bästa spelare inget snack om den saken, få har en troffeskåp som honom men man måste ju även inse att han inte är på samma nivå längre (om än på en högre nivå än många).

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

hahaha, påminner mig om Fifa 97 på PC. Kommentatorerna var beroende av hur mycket RAM-minne du hade. Jag hade på gränsen och då nämnde bara kommentatorerna ett eller två namn i varje lag. Minns när jag spelade med Mexiko och mötte Sverige och det lät så här:

Hernandez....Hernandez have the ball..Hernandez passes the ball..Hernandez have the ball....here comes Dahlin....Hernandez...Dahlin misses...Hernandez shoots..HERNANDEZ!!! HERNANDEZ SCORES!!!!

XD

Haha ja, det var hysteriskt kul!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vad skulle hända om flera, t ex. fyra personer skulle ha samma namn i ett lag? Tvingas man byta namn då? Typ Karl Gustafsson.

Då lägger man bara till något av personernas tredje eller fjärde namn. I kulturer (som kan sparla boll i alla fall) har de flesta minst tre olika namn. Enda gången i VM jag sett två spelare i samma lag med exakt samma namn är Nordkorea 2010. De hade två Pak Nam-Chol.

Medlem
Skrivet av delli:

Nerfa de Messi när han flytta till PSG då?
Rankar nog dem så här:
Haaland
Ronaldo
Zlatan
Messi

Oh herregud 😂

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vad skulle hända om flera, t ex. fyra personer skulle ha samma namn i ett lag? Tvingas man byta namn då? Typ Karl Gustafsson.

Hahaha, tack för nattskrattet xD

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag tänkte inte på det där med siffrorna på kläderna heller...

Frågan är ju om dom börjar från 1, 2, 3 beroende på antalet med samma namn.

Medlem
Skrivet av delli:

Nerfa de Messi när han flytta till PSG då?
Rankar nog dem så här:
Haaland
Ronaldo
Zlatan
Messi

Nej men de borde gjort det eftersom han flyttade till en mycket svagare liga. Vilket de själva har sagt att de är en grej som ger längre betyg till spelare. Men inte när de gäller Messi

1
Skriv svar