Rösta! Vilket spel ser du mest fram emot 2023?

Medlem

REMNANT 2!!
Sååå taggad på att äntligen få en uppföljare till ett av 2019 största överraskningar! Det spelet släpptes och sökte sig rakt in i mitt hjärta. har längtat efter en uppföljare sen dess!

Ambassadör
Xbox

signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Nossie:

Inte helt säkert att detta släpps i år, men ryktet säger vinter 2023: Final Fantasy 7 Remake: Rebirth.

Utan tvekan det spel jag ser mest fram emot (barnsligt exalterad över att få köra nästa del), och lite förvånande att jag är ensam om detta.

Haha! Du är inte ensam! Men mycket tyder väl tyvärr någonstans på att vi kommer få vänta på det där till 2024, är ju trots allt Square Enix vi pratar om här även om saker och ting förbättrats något de senaste åren.

Medlem

Lies of P är det som lockar mig mest i år. Annars blir det nog att jobba på backloggen 😬

Medlem

Det är ju inte lätt att välja ett, men Diablo IV då jag har sådana förhoppningar om att det trots allt är bra. Annars är ju The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom och Minecraft Legends antagligen givna.

Medlem
Skrivet av Staenhus:

Jag har lite av ett udda val, och jag vet inte ens om det kommer ut 2023 då det inte har ett satt datum, men det spel som jag ser fram emot mest är Savior, ett debutspel av Starsoft Entertainment. Kan bara hoppas att det blir så bra som det ser ut.

https://www.youtube.com/watch?v=LNgCGnTOHoc

Shit vad läckert. Inte bara old school pixelgrafik utan nya vyer, ny mekanik, mer djup. Elegant som tusan.

Om det inte är för mycket plattformshoppande ska jag köpa det där.


signatur

Memento Mori

Medlem

Hogwarts Legacy

Lilith is Coming!

Diablo 4


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Måste nog ändå säga Diablo IV. Det ser ut att har rört sig i rätt riktning sedan Diablo III.

Medlem

Stalker 2 Stalker 2 Stalker 2!!! helt klart!

Medlem

Hoppas Stalker 2 kan släppas i år och har lyckas hålla kvar sin identitet. Gillar inte allt jag sett i trailers, men det känns fortfarande som att det har en potential att bli något utöver det vanliga. Och det är fan i mig unikt idag bland dagens storspel.

Medlem

Det var längesedan jag hängde på låset för spel som ska släppas. Brukar ofta bli en del besvikelse. Men Kerbal Space Program 2 tänker jag fan skaffa så fort det kommer. Blir tungt att överge den infrastruktur jag byggt upp i ettan (stationer med rafinaderier för omtankning m.m runt varje planet) men det får det vara värt för att få chansen att göra om allt en gång till!


signatur

Heja Blåvitt

Medlem

Eftersom jag tog alternativet annat så kommer här mitt svar.
Deliver us Mars: Föregångaren vart jag väldigt överraskad av då jag inte visste något om spelet, så hoppas att det blir i linje och en förbättring med uppföljaren.

Annars är jag även intresserad av Atomic heart , ser intressant ut. De kanske får för mycket skit med tanke på att de är ryska utvecklare (är ej belägna i Ryssland dock) om jag inte förstod fel dock så är de kritiska till Ryssland och hur de agerar vilket är en anledning till varför de ej befinner sig i landet.

Medlem

Längtar efter följande i rätt ordning. Gillar skräck spel som ni ser o inget annat skit

1. Resident evil 4 remake
2. Alan Wake 2
3. Silent hill 2 remake
4. Deadspace Remake
5. S.T.A.L.K.E.R 2

Medlem

S.T.A.L.K.E.R. 2 eller The Day Before, tror dock inte att något av dem släpps i år. Är man redan ute och drömmer om spel som troligen inte släpps i år så ser Compound Fracture fantastiskt ut.

Inaktiv

Zelda kommer ju vara tekniskt och spelmässigt antagligen, som det urgamla Breath of the Wild till en gammal konsol så det är ju föga intressant. Diablo 4, ungefär samma där, simpel gammal spelmekanik.

Starfield försöker ju föra utvecklingen framåt och kanske oxå Hogwarts Legacy, så de är ju därför intressantast för mig.

Medlem

Klart detta

Men Diablo 4, system shock remake och Stalker 2 lägger tätt inpå!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

1. Diablo 4
2. Hogwarts Legacy
3. Cyberpunk 2077: Phantom Liberty
4. Star Wars Jedi Survivor
5. The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
6. Starfield

Medlem
Test Drive Unlimited Solar Crown

Test Drive Unlimited Solar Crown

NuZ
Testpilot

”Lies of P” finns inte med? 🤔


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Starfield
Skrivet av Nyhet:

Starfield? Diablo IV? Nya Zelda? Eller något helt annat. Gör din röst hörd!

#fz, #releaselistan, #spelåret-2023


Jag röstar på Starfield helt klart jag älskar hur man slås och siktar med vapenen, rymdskeppen och skeppsystemen är så jävla bra man får styra hela skeppet själv och ändra hur fort skeppet ska köras etc, konversationerna är så bra gjort när man har med sig en kompanjon eller som bara följer efter och har du en konversation med en annan person så tittar dom på varandra när dom pratar med varandra, infiltrationen är också jävligt bra gjort kan ta sig vilket klädsel som behövs å sen är det bara gå in i en fabrik eller militärbas utan problem och hur man bygger upp outposten är också bra gjort. Spelet för 10/10 av mig.

123
Skriv svar