26 år senare får Final Fantasy VII fullt röstskådespeleri - och det låter riktigt bra!

Robot
26 år senare får Final Fantasy VII fullt röstskådespeleri - och det låter riktigt bra!
Gnällkuk

SÅ bra tyckte jag nog inte att det lät...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Apropå moddar så finns det en svensk mod för Chrono Trigger där allting är översatt till svenska

Vart hittar jag chrono trigger svensk mod ?


signatur

New life, New hope

Inaktiv
Medlem

Stundvis ganska bra faktiskt. Ibland låter det helt klart bättre än remakens engelska röster.

Dock föredrar jag nästan alltid japanska när de kommer till JRPG's.

Redaktör
Ponny

Nåja, känner mig nedröstad. 😅 Gillade det skarpt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Sweet! Men jag drömmer ännu om en mod till PC-versionen av Diablo 1 som ger oss de svenska rösterna från PS1-spelet 😄

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Nåja, känner mig nedröstad. 😅 Gillade det skarpt.

Neeej, det låter grymt tycker jag. Jag är fett pepp på detta. Kanske blir ett nyköp av Final Fantasy VII till PC nu så man kan lira med detta. Man har ju blivit välsignad av Final Fantasy VII Machinabridged tidigare. Detta påminde lite om det med mindre satir men ändå mycket engagemang. Tackar för nyheten!


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Nej tack. Jag hör mina egna versioner av rösterna i mitt huvud när jag spelar originalet, och de låter INTE så.

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Nej tack. Jag hör mina egna versioner av rösterna i mitt huvud när jag spelar originalet, och de låter INTE så.

Christopher Walken som Cloud, Rosanne Barr som Aeris och Samuel L Jackson som Barret 😄

Medlem

Jag är ingen som moddar... Men att spela om detta med mods blev väldigt intressant nu.

Medlem

Som aktiv medlem av Tsunamods och följt Echo-s sen 6 år tillbaka så är det väldigt kul att se att det får så pass stor uppmärksamhet.

Rekommenderar release streamen på fredag (https://www.twitch.tv/tsunamods) runt 22:00 för den som är intresserad.

Medlem
Skrivet av moggen:

Som aktiv medlem av Tsunamods och följt Echo-s sen 6 år tillbaka så är det väldigt kul att se att det får så pass stor uppmärksamhet.

Rekommenderar release streamen på fredag (https://www.twitch.tv/tsunamods) runt 22:00 för den som är intresserad.

Kul, den får man inte missa! Brukade själva kolla lite TheOfficialCrane när han jobbade på modden.

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

Vart hittar jag chrono trigger svensk mod ?

http://cirkusintrovert.blogspot.com/2013/07/god-morgon-crono....

Medlem

Håller på att prova denna nu! Fan alltså, magiskt. I fucking love it. Instruktionerna läses upp som av en britt också. Chef's kiss. xD <3 Detta fick mig att köpa spelet på Steam. Värt. Varje. Krona. Älskar sådant här.

Tycker det omgjorda soundtracket som följer med modden också håller sig, vissa delar skiljer sig lite men det är ändå välproducerat och jag känner inte för att byta tillbaka till gamla soundtracket. <3

PS: Man har till och med sett till så rösterna låter sig som att de befinner sig i miljön man är i, så det ekar i metallrum etc. :3


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

1
Skriv svar