Deliver Us Mars räknar ner till uppskjutning i ny trailer

Robot
Deliver Us Mars räknar ner till uppskjutning i ny trailer

Uppföljaren till omtyckta Deliver Us the Moon.

#Deliver-us-mars


Medlem

Stor pepp! Älskade Moon. Dom lyckades verkligen skapa känslan av att vara ensam i rymden och premissen var intressant och relevant i dagens läge.

Avstängd
Skrivet av Tiggaren:

Stor pepp! Älskade Moon. Dom lyckades verkligen skapa känslan av att vara ensam i rymden och premissen var intressant och relevant i dagens läge.

Relevant i dagens läge? Hur då?

Medlem

Se fram emot detta lir, tyckte föregångaren var grym.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Relevant i dagens läge? Hur då?

Första spelet handlade väl om att jorden fått slut på energi så det är väl det som han syftar på. Lite långsökt kanske 😊

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Relevant i dagens läge? Hur då?

Blandade nog ihop det med ett annat liknande spel. Gillar postapokalyptiska spel
I Moon så är det bara dom naturliga resurserna på jorden som är slut. Hade för mig att det var klimatet som var klimatkatastrof också. Det var länge sen jag körde det. Anyway, bra spel och kommer köpa Mars!

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Första spelet handlade väl om att jorden fått slut på energi så det är väl det som han syftar på. Lite långsökt kanske 😊

Ja, jag råkade blanda ihop det med något annat spel tror jag. Det är jue dock en slags klimatkatastrof i spelet när man spelar dock.

Medlem

Kanske borde testa första spelet...

Medlem

Deliver us mars i mars 🤪. skämt åsido. likt robbis så kanske jag borde testa det första spelet

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Deliver us mars i mars 🤪. skämt åsido. likt robbis så kanske jag borde testa det första spelet

Det är ju en rätt ok story men det spelar eller mindre sig självt så inte speciellt någon utmaning

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Det är ju en rätt ok story men det spelar eller mindre sig självt så inte speciellt någon utmaning

Det är helt klart en walking simulator så handlar mest om att ta sig runt och läsa loggar, mail och lösa lite enklare pussel.
Dom har dock verkligen fått till den där "ensam på en rymdstation" känslan. Ett annat liknande spel är Tacoma som är
ännu mer läsa och lyssna men det är riktigt bra det också (om man gillar den typen av spel).

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Det är helt klart en walking simulator så handlar mest om att ta sig runt och läsa loggar, mail och lösa lite enklare pussel.
Dom har dock verkligen fått till den där "ensam på en rymdstation" känslan. Ett annat liknande spel är Tacoma som är
ännu mer läsa och lyssna men det är riktigt bra det också (om man gillar den typen av spel).

Aha inga monster o skit? Jag har spelet men avstått från att spela för jag trodde det var ett skräckspel.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Aha inga monster o skit? Jag har spelet men avstått från att spela för jag trodde det var ett skräckspel.

Möjlig spoiler.

Det är själva stämningen, känslan av att vara ensam uppe i en rymdstation och storyn som gör det kusligt och ”läskigt”. Att man inte vet vad som väntar där. Det blir en del panik när saker går fel osv.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Möjlig spoiler.

Det är själva stämningen, känslan av att vara ensam uppe i en rymdstation och storyn som gör det kusligt och ”läskigt”. Att man inte vet vad som väntar där. Det blir en del panik när saker går fel osv.

Ok låter intressant får lägga det i "testa" listan.

1
Skriv svar