The Last of Us (HBO)

Medlem

Ser fram mot den här, orkade aldrig spela igenom spelet men vill gärna veta hur det går. Tror det passar perfekt som tvserie!

Medlem

Fasen vad jag längtar! Hoppas du inte tar illa upp men quotade din sista del till en som var tveksam på Instagram (Fast översatte till engelska) Svarade såhär iaf "One of our biggest gaming sites here in Sweden gave it 5/5 and he had doubts, but says that after the credits roll at the end of the first ep his doubts were blown away. Ill quote this part from his review (translated from swedish) "The Last of Us is not only the best work of film and television based on a video game ever made. It is a gripping, entertaining and captivating drama series that offers joy, tears and excitement. A series that dares to be adult enough to exchange jumpscares for intimate and painful portraits of people in a future where everyone struggles in different ways to find their place."


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Lovar att det blir en 2/5 som bäst


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Lovar att det blir en 2/5 som bäst

Från?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Från Kleptoman.

Skribent
Skrivet av Mutumba:

Jag är lite skeptisk. Spelen i sig är rätt TV-lika redan som de är och eventuella förändringar kommer jag sitta och störa mig på om jag känner mig själv rätt. Zombie-hypen som var för ungefär tio år sedan är även den borta nu. Med det sagt kan jag väl bara bli positivt överraskad.

Känner väl lite likadant. Nu menar jag inte att serien blir dålig, men att jag personligen känner mig rätt mätt på zombies och serier med apokalypsteman. Hade denna kommit för 10 år sen hade hajpen för mig varit total, men nu känns det mest som något jag lägger i seriebackloggen och ser när jag får tid.

Det är dock kul att serien får positiva recensioner.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

WOW, verkar kanon! Lysande recension! 👍

Medlem
Skrivet av dahlbäckkrome:

Serien har fått okej betyg överlag - skall bli intressant att se vad man själv tycker.

Skulle väl säga att "okej" betyg är en underdrift. Ligger för närvarande på 84 Metacritic(tv-kritiker) med en rad fullpoängare. Det är väääldigt få serier som letar sig upp över 80 i snittbetyg.

Medlem
Skrivet av bogani:

Skulle väl säga att "okej" betyg är en underdrift. Ligger för närvarande på 84 Metacritic(tv-kritiker) med en rad fullpoängare. Det är väääldigt få serier som letar sig upp över 80 i snittbetyg.

Jag tar Metacritic och Tv-kritiker med en grov nypa salt, precis som med spel på Metacritic så är det mycket som kan skilja från vad journalister tycker och vad spelarna tycker.

Medlem

Har haft kontot här hur länge som helst och vart med sedan sidan skapades, men knappt skrivit något inlägg. Nu kände jag att jag var tvungen efter att ha läst denna recension. Fantastiskt bra skrivet Mike! Imponerande. Jag menar det. Hatten av till dig.

eld
Medlem
Skrivet av Winzi:

Jag tar Metacritic och Tv-kritiker med en grov nypa salt, precis som med spel på Metacritic så är det mycket som kan skilja från vad journalister tycker och vad spelarna tycker.

När det handlar om last of us så bör man nog ta spelarnas åsikter med en gigantisk nypa salt.

FM-guru
F.d. Sisyr

Finfin recension!

Skrivet av bogani:

Skulle väl säga att "okej" betyg är en underdrift. Ligger för närvarande på 84 Metacritic(tv-kritiker) med en rad fullpoängare. Det är väääldigt få serier som letar sig upp över 80 i snittbetyg.

Nåja. Över 500 säsonger av TV-serier har 80+ i snittbetyg på Metacritic (bland TV-kritiker). The Last of Us säs 1 ligger i skrivande stund på plats 298.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Bör man spela spelen före man ser serien?

Svår fråga det där.

Men om du vill få en helt ny upplevelse i ett spel så skulle jag nog valt spelet först.
Nu har jag ju inte sett serien, men du borde väl möjligen bli spoilad om du ser filmen först för att sedan spela spelet.

Och nu har jag ju spelat spelet, så jag borde väl vara spoilad inför serien, men känner inte att det gör lika mycket.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av dahlbäckkrome:

Serien har fått okej betyg överlag - skall bli intressant att se vad man själv tycker.

Den har nog fått lite bättre än okej mottagnde.

Medlem
Skrivet av eld:

När det handlar om last of us så bör man nog ta spelarnas åsikter med en gigantisk nypa salt.

Absolut, i alla fall för uppföljaren. Men Film- och TV-kritiker har oftast väldigt annorlunda kriterier för vad dem anser vara bra eller dåligt jämtemot resterande publik.

Geeks Gaming
Skrivet av Johan Lorentzon:

Känner väl lite likadant. Nu menar jag inte att serien blir dålig, men att jag personligen känner mig rätt mätt på zombies och serier med apokalypsteman. Hade denna kommit för 10 år sen hade hajpen för mig varit total, men nu känns det mest som något jag lägger i seriebackloggen och ser när jag får tid.

Det är dock kul att serien får positiva recensioner.

*slår på fingrarna med en linjal*
Inte ”zombies”! ”Infected”!

Skämt åsido så ska det bli intressant att se vad det kan bli av serien.
Hade inga höga förhoppningar och sade faktiskt upp mitt HBO förra året men det kanske blir att aktivera det igen när det kommit några avsnitt

Avstängd
Skrivet av Peer165:

Den har nog fått lite bättre än okej mottagnde.

Av kritiker, ja. Deras åsikter är ofta motsattsen till publikens har jag märkt. Så man kanske ska vara försiktigt optimistisk.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Av kritiker, ja. Deras åsikter är ofta motsattsen till publikens har jag märkt. Så man kanske ska vara försiktigt optimistisk.

Det där är ju en överdrift, det sker väl rätt sällan att det är "raka motsatsen" till spelarna. Visst har det en hel del gånger skiljt i bedömmningar, men sällan är väl fallen där det varit raka motsatser. Sen tenderar ju även spelare att rösta ner spel som inte nösvändigtvis är dåliga utan det kan handla om andra saker ( politik osv).

Men visst jag håller dock med att man ska ta alla kritiker med skepsis (även spelares betyg) och bygga sin egen bild (via trailer/demos). Jag brukar följa kritiker som jag vet tenderar att ha en linje som jag uppskattar, där deras betyg har stämt rätt bra med min egen uppfattning (visst det tar lite längre tid för att hitta rätt men kan vara värt).

Medlem

I spelet är väl flickan bildskön men i serien har dom valt en skådis som ser ut som fan, märkligt val.

Medlem
Skrivet av Avalanche-swe:

I spelet är väl flickan bildskön men i serien har dom valt en skådis som ser ut som fan, märkligt val.

De har kanske castat den person som gjort bäst från sig vid audition.
Hellre någon som inte är "bildskön" och som är en bra skådespelare än någon som bara har yta.

Största problemet jag har med sådana här projekt är att man redan vet hur personerna ser ut i spelen.
Jag hade hellre sett en serie där man gjort allt med cgi istället. Tekniken är god nog för det nu.

Medlem
Skrivet av Avalanche-swe:

I spelet är väl flickan bildskön men i serien har dom valt en skådis som ser ut som fan, märkligt val.

I spelet är Ellie 14 år så huruvida hon är bildskön är nog inte vart fokuset ska vara från spelare

Medlem
Skrivet av Winzi:

Jag tar Metacritic och Tv-kritiker med en grov nypa salt, precis som med spel på Metacritic så är det mycket som kan skilja från vad journalister tycker och vad spelarna tycker.

Såklart måste man ju i slutändan utgå från sig själv, men det är ändå någon form av fingervisning. Hade det snittat 4/10 hade jag varit orolig.

Skribent
Skrivet av Nucco:

Har haft kontot här hur länge som helst och vart med sedan sidan skapades, men knappt skrivit något inlägg. Nu kände jag att jag var tvungen efter att ha läst denna recension. Fantastiskt bra skrivet Mike! Imponerande. Jag menar det. Hatten av till dig.

Ett beröm som träffade rakt i hjärtat. Tusen tack för dina fina ord.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av NordhNet:

*slår på fingrarna med en linjal*
Inte ”zombies”! ”Infected”!

Skämt åsido så ska det bli intressant att se vad det kan bli av serien.
Hade inga höga förhoppningar och sade faktiskt upp mitt HBO förra året men det kanske blir att aktivera det igen när det kommit några avsnitt

haha ja det var därför jag skrev "serier med apokalypstema" efter. För jag tycker väl fokusen är mer på det...likväl som TWD inte egentligen är om zombier.

Ska definitivt se serien när jag får tid, men inte så jag står och trängs i dörren för att få komma in.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Avalanche-swe:

I spelet är väl flickan bildskön men i serien har dom valt en skådis som ser ut som fan, märkligt val.

Skrivet av jeppe109:

De har kanske castat den person som gjort bäst från sig vid audition.
Hellre någon som inte är "bildskön" och som är en bra skådespelare än någon som bara har yta.

Största problemet jag har med sådana här projekt är att man redan vet hur personerna ser ut i spelen.
Jag hade hellre sett en serie där man gjort allt med cgi istället. Tekniken är god nog för det nu.

Ser det inte som ett problem, utan snarare en fördel. Jag har ju spelat alla spelen så det hade varit extremt tråkigt om serien varit en exakt kopia av dem med enda skillnaden att det är en enda lång cutscene, som många av de så kallade fansen verkar vilja ha det.

Skrivet av Peer165:

Den har nog fått lite bättre än okej mottagnde.

Nej, okej betyg.

eld
Medlem

Helt okej betyg på rotten tomatoes:

Medlem

Hört rykten att Joel är en sidekick? hoppas inte det.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av eld:

Mjo, fast litar varken på Rotten Tomatoes, deras användare eller kritiker.

Medlem

Spelade precis igenom ps5 versionen. Och började en bit in på 2an där jag slutade på andra varvet. Tycker personligen att 2an känns bättre nu när man nästan helt har glömt allt tjurade som tyngde ner 2an när den kom. Ibland blir jag lite påverkad av vad folk tycker även om jag inte vill eller tycker likadant. Hur som peppad för serien men blev förvirrad av "take on me" låten när jag såg trailern. Den känns som om den är riktad till folk som spelat både ettan och tvåan.

Skriv svar