30 miljoner skeppade Playstation 5-konsoler efter "största månaden hittills"

Robot
30 miljoner skeppade Playstation 5-konsoler efter "största månaden hittills"

Mer tillgänglig, hävdar Jim Ryan.

#playstation-5, #sony


Medlem

Säljer som smör


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tror många som ska uppgradera dator idag köper en konsol istället pga helt sjuka pc komponentpriser i dagens läge. Så både xbox och playstation kommer nog sälja väldigt bra

Medlem
Skrivet av Karmak:

Tror många som ska uppgradera dator idag köper en konsol istället pga helt sjuka pc komponentpriser i dagens läge. Så både xbox och playstation kommer nog sälja väldigt bra

Håller med, jag har nog för gott lämnat spel på pc. Mitt GTX 770 blev nog det sista grafikkortet jag köpte.

Medlem

Nu finns de ju gott om halvledare så det är bara att pumpa på bristen är över

Inaktiv

På många andra nyhetssidor om just detta är att Sony har sålt 30 miljoner till kund (sold through).
Men som sagt, kanske inte är så stor skillnad mellan skeppat och sålt.

Tillägg: Sony själva gick ut med det också.

Medlem

För mig så är det inte värt 6 - 7 kkr för en PS5. Men letar man lite på facebook marketplace så verkar det ju fullt rimligt att man skulle kunna få köpa någons oönskade julklapp för ca 4 kkr. Så det kan hända att man skaffar en snart tror jag.

Medlem

Går fortfarande inte köpa var man vill

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Går fortfarande inte köpa var man vill

Häng med "PS5Kollen" på twitter, han meddelar direkt när den finns på lager bland våra återförsäljare.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Går fortfarande inte köpa var man vill

Inte?
Tycker Elgiganten och MediaMarkt haft när jag varit där.
Men visst, ICA Maxi i Borås har kanske inte, om man specifikt vill handla där. 🙂

Känns verkligen som proppen släppt, när lilla Elgiganten här i stan hade typ 10 stycken PS5or.

Medlem

De verkar ha fått igång tillverkningen rejält.

Försäljningen i Japan som kunde ligga på några tusen i veckan har den senaste tiden legat i trakterna kring 20K-60K.

ZF
Medlem

Det blir kanske som vanligt. Massorna säljs först när slim dyker upp.

Förstår inte riktigt varför det funkade så med PS4 däremot. Med PS2 så sålde ju mycket slim för alla karaoke och frågespel, i samma veva som Wii bowling invaderade ålderdomshemmen.

Medlem
Skrivet av ZF:

Det blir kanske som vanligt. Massorna säljs först när slim dyker upp.

Förstår inte riktigt varför det funkade så med PS4 däremot. Med PS2 så sålde ju mycket slim för alla karaoke och frågespel, i samma veva som Wii bowling invaderade ålderdomshemmen.

Jag väntar på slim för vill inte ha den groteskt stora klumpen i mitt vardagsrum.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av korvmos:

Jag väntar på slim för vill inte ha den groteskt stora klumpen i mitt vardagsrum.

Jag är nog en av få som faktiskt gillar looken på ps5'an .

Inaktiv
Skrivet av Nerox:

Jag är nog en av få som faktiskt gillar looken på ps5'an .

Gillar också den.

Medlem
Skrivet av Nerox:

Jag är nog en av få som faktiskt gillar looken på ps5'an .

Jag diggar den också, tycker inte alls att den är så stor som folk vill påstå. Men allt är ju relativt.

ZF
Medlem

Tycker inte den känns så enorm ens när den står bredvid PS3 slim. Men har en bänk som tidigare rymde betydligt mycket fler prylar, så förstår om andra kan ha utrymmesproblem med den.

Hoppas faktiskt den som slim behåller designen, fast att mittdelen blir mycket lägre. Lite som om PS4 slim vore en slim PS4pro. Så kan gamla skal transplanteras. Det vore en bra (eller mindre dålig åtminstone) miljögrej också. Vilket de ju gärna lyfte tidigare.

Eller så hoppas de istället sälja nya...

Medlem

Med tanke på prisbilden så har jag svårt att tro att ps5 kommer sälja mer än ps4 och ps4 pro.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Therant:

Jag diggar den också, tycker inte alls att den är så stor som folk vill påstå. Men allt är ju relativt.

Samma här, vi är väl ett udda gäng. 😊

Medlem
Skrivet av lonian:

Med tanke på prisbilden så har jag svårt att tro att ps5 kommer sälja mer än ps4 och ps4 pro.

Det har sagts samma sak varje konsolgeneration. Ändå säljs det som smör. För egen del så spelar det mindre roll om en kosol kostar runt 3000kr eller runt 6000kr så länge priset är rimligt för tiderna vi lever i. Med tanke på hur lång tid den skall vara med så blir det inte mycket pengar utslaget per år.

Skrivet av Karmak:

Tror många som ska uppgradera dator idag köper en konsol istället pga helt sjuka pc komponentpriser i dagens läge. Så både xbox och playstation kommer nog sälja väldigt bra

PC som plattform är ännu mer flexibel än så då man kan uppgradera delar under tidens gång utan att behöva köpa helt nytt. Men med PC så gör man sig själv en otjänst om man har som krav att köra 4K då det kräver kraftigare grafikkort för att driva på acceptabel nivå. Lägger man sig då på gränsen för vad kortet orkar med idag för att hålla kostnaden nere så håller det inte långt över tid. Det blir markant dyrare både vid köp och räknat över tid. Så har man en mindre plånbok så bör man sikta på lägre upplösningar.

Kör själv 1080P och då kan man maxa allt på billigare kort som håller länge över tid. Har ett 3060Ti idag. Före detta kort körde jag ett 980Ti. Jag hade bara behov att byta för att grafikminnet till slut dog på grafikkortet efter många års trogen tjänst. I andra PCn här brevid så har jag ett 1660 Ti som även det fungerar prima. Använder den för spel när jag multiboxar i Eve online till exempel.

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Ja....för en låg prislapp är ju bevisligen drivande....därför Gamecube sålde så fantastiskt och tog igen marknadsandelar när den kostade 999 spänn efter ett år på marknaden. Eller varför MS fortfarande inte rapporterar försäljning "trots" tillgång. Eller vänta. Folk tenderar att köpa vad de vill ha och folk med jobb har råd med en Playstation 5 om de vill ha (och hittar) en. Folk betalar mera för ny telefon.

Ja visst finns de de som lägger ner 20 tusen på en mobil, finns även de som köper grafikkort för 20 tusen. Själv köpte jag en kamera för 65 tusen kronor.
Men jag tänker på kidz och barnfamiljer. Är det bara Nintendo nu som har övertaget? Iofs finns ju Xbox series S.

När det gäller Playstation 4 så vet jag av många som köpte 2st. Undrar om många kommer köpa 2 ps5.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Tror många som ska uppgradera dator idag köper en konsol istället pga helt sjuka pc komponentpriser i dagens läge. Så både xbox och playstation kommer nog sälja väldigt bra

Jag gjorde exakt så pga det. Finns nog många som tänker så här.

1
Skriv svar