Ubisofts vd: "Vi är definitivt besvikna över våra prestationer"

Robot
Ubisofts vd: "Vi är definitivt besvikna över våra prestationer"

Ubisoft har lagt ner sju spel på senare tid.

#ubisoft


Medlem

Testa att sluta släppa spel som inte är copy paste sen 2007. Folk kanske skulle få upp intresset igen

Medlem

Hans kommentar tyder ju tyvärr på att de saknar självinsikt. Om de hade börjat göra spel som inte är cookie-cutter och undermålig kvalité nästan varje gång nuförtiden så hade det nog gått bra mycket bättre.

Att han skyller detta på "contrasted market dynamics" och "everlasting live games" är ju bara pinsamt när vi samtidigt har Elden Ring som både har sålt skitbra och även vann årets spel förra året.

Medlem

Ser inte ljust ut för Ubisoft, finns det chans för uppköp framöver?
Tror inte Sony vill ta i dem ens med tång, men kanske Xbox?

Medlem

"Ubisoft ska ha tillbringat de senaste fyra åren med att anpassa sina stora varumärken, Assassin's Creed, Far Cry, Ghost Recon, Rainbow Six och The Division, för att hänga med i branschförändringarna."

Och hur mycket "bättre" har dessa varumärken blivit av denna anpassning..?
Rainbow Six eller Ghost Recon kommer aldrig tilltala den enorma Fortnitedemografin - varför då blåsa upp budgeten för att ens försöka, och på köpet tappa de som gillade den urspungliga idén med dessa spel till att börja med?
Lite som att göra en uppföljare till Heat och slänga in lite superhjältar, zombies och annat "som kidzen lajkar" - med samma budget som Marvel/Disney - och sedan bli förvånad när ingen såg den och du gjorde inte en bra vinst...


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Watch Dogs-serien är grejer det. Immortals är också kul.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Hans kommentar tyder ju tyvärr på att de saknar självinsikt. Om de hade börjat göra spel som inte är cookie-cutter och undermålig kvalité nästan varje gång nuförtiden så hade det nog gått bra mycket bättre.

Att han skyller detta på "contrasted market dynamics" och "everlasting live games" är ju bara pinsamt när vi samtidigt har Elden Ring som både har sålt skitbra och även vann årets spel förra året.

Elden ring, senaste Horizon, God of war, Stray, med flera. Det fungerar jättebra om man satsar på kvalitet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Släpp bättre spel och skippa öppna världar med 1000 quest som ingen bryr sig om. Hur svårt kan det vara?

Och lägg ner skull and bones. Det är redan nu gammalt.

Medlem
Skrivet av Solid_Snake13:

Testa att sluta släppa spel som inte är copy paste sen 2007. Folk kanske skulle få upp intresset igen

De har släppt ett av de bästa spelen senaste tiden. Trackmania. Så jag klagar inte.

Medlem

Tror det finns väldigt många anledningar till att det är som det är. Ser jag bara till mig själv så har jag mättats så pass av all REA, game pass, humble bundles, gratis spel från epic etc att det inte finns på kartan att köpa ett nytt spel från ubi soft för 750-800 spänn även om jag vill ha det. Istället väntar jag till det antingen kommer väldigt billigt eller på just game pass. Det har inte så mycket med snålhet att göra utan ekonomin och att det finns andra alternativ. Hade deras spel varit mer unika och inte "mer av samma" så är det möjligt att jag hade hostat upp betydligt mer. Men det skall till spel som Red dead 3 och GTA 6 för att jag ska betala fullpris.

Finns garanterat Studios som kommer gå under pga detta. Men det är dessvärre den utveckling vi är på väg mot.

Medlem

Så här kan det tyvärr gå när man följer strömmen och mainstream. Börja om från grunden och titta på vad som gjorde era tidigare spel bra. Saknar gamla ubisoft, när de fortfarande levererade kvalitet:

Har nämnt detta tidigare men känns som många titaner har tappat sin identitet och vet inte vad de själva håller på med längre.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Är verkligen inget fan av live-service och ogillar att branschen går åt det hållet. Tror inte heller spel som Assassins Creed och Far cry kommer gå bättre som live-service spel än hur de går som stora single-player spel.

Kollar man på live-service spel så är det egentligen väldigt få som faktiskt lyckas, det är de få stora spelen som dominerar marknaden. Att många företag just nu utvecklar spel som dessa tror jag bara kommer leda till att den stora majoriteten av spel kommer misslyckas. Detta eftersom folk brukar hålla sig till 1-2 av dessa spel som de kör väldigt mycket av istället för att hoppa runt mellan stora mängder spel.

Medlem

Kan inte minnas när jag spelade en AAA-titel från Ubisoft som genomsyrade kvalité.

Håller på att spela igenom Far Cry 6 just nu, men det är en kamp mot mitt eget samvete. Att släppa spel på PC 2022 som inte har justerbar FOV i fordon är ett skämt. Blir konstant åksjuk så fort man ska sätta sig på en häst eller i en bil.

Vänd på hela skutan ifrån all denna förbannade open world, 1000 quests, sandlådespelen och satsa på något mer intimt.
Rainbow Six SP, ett nytt Splinter Cell, Rayman, Prince of Persia.
Gör lite fan-service för en gång skull och fokusera inte bara på att mjölka pengar av sina kunder.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Ett spel som Rainbow Six kan man ju göra sjukt kul med lite innovation typ:
Börjar som novis, har training, får uppgrad att välja på mot inövad skills samt att man kan få exp skills.

Medlem

Mario+Rabbids spelen är trevliga, synd att tvåan verkar ha gått dåligt.

Medlem

Jag har sett fram emot Ubisofts nedgång ända sen de förstörde HOMM serien

Medlem

Mario+Rabbids och Immortal är undantagen tycker jag.

Gnällkuk

Ubisoft skulle behöva sopa ledningen och börja om med nytt färskt blod och sluta jaga trender.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Om det hettar till är det bara hoppa på senaste trenden...

Medlem
Skrivet av magma:

Så här kan det tyvärr gå när man följer strömmen och mainstream. Börja om från grunden och titta på vad som gjorde era tidigare spel bra. Saknar gamla ubisoft, när de fortfarande levererade kvalitet:
https://www.youtube.com/watch?v=aOp_GM3ihrU

Har nämnt detta tidigare men känns som många titaner har tappat sin identitet och vet inte vad de själva håller på med längre.

Vi hade ingen aning om hur bra vi hade det 2004

Medlem

Hans röst när han pratar, uhhhh...


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Antar att dom la ner Prince of Percia Sands of time.

https://www.youtube.com/watch?v=htzq7EEXQs8


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ubisoft's agerande tyder på "vi letar efter köpare".

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Mario + Rabbids Sparks of Hope gick exempelvis "markant och överraskande" sämre än förväntat.

Det är svårt att veta vad det faktiskt betyder när han inte nämner siffror. Ibland säljer ju spel 8 miljoner exemplar och kallas flopp för att styrelsen räknat med 10 miljoner sålda.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Ubisoft's agerande tyder på "vi letar efter köpare".

Skulle vara lite lustigt för dom var ju helt emot att Vivendi skulle bli majoritetsägare för bara något/några år sedan.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Nån kommer försöka köpa upp Ubisoft helt klart.
Förmodligen "sen till party" Microsoft.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ubisoft är grymma. Sjukt nöjd med Asscreed senaste åren. Immortals Fenyx Rising var jättekul. South Park spelen har jag bara kollat på live, men har skrattat så mycket av det. The Divison.. Riders Republic. Sjukt många roliga spel.

Jag tycker de ska fortsätta på det här viset. Hoppas de ignorerar mycket gnäll online.

Medlem

Ubisoft är värda 2,5$ miljarder. Så vilka köper dem?

1
Skriv svar