Achievements dåliga för gaming - tycker Mirror's Edges achievement-snickare
Achievements kan vara kul om de görs på rätt sätt. Ibland kan det vara kul att jaga dem.
Men jag förstår inte alls poängen med dem om man får en achievement för att klara en bana i ett linjärt spel. En achievement per svårighetsnivå är en grej, men per bana ger inget mervärde överhuvudtaget.
Förstår om achievements stör utvecklingen om de läggs tills under utvecklingen av spelet. Då hade man kunnat lagt den tiden på annat. Lägg till dem när spelet är färdigt annars, då det ändå bara är en extra kaka.
Achievements stör mig något alldeles otroligt. När jag spelar gör varje påminnelse om att det finns en värld där utanför gör mig förbannad. Jag vill ha inlevelse, inte pling-plong om Grattis du har samlat 3 av 4270 achievements.
Börjar jag närma alla? Då ger det en dålig smak i munnen eftersom det avslöjar att slutet är nära.
Har jag bara samlat en liten andel när jag signar ut för sista gången? Då är det som om utvecklaren skrattar åt mig för att jag inte varit bra nog. Lika illa det.
Drömmer om en framtid där det gör att stänga av skiten i alla spel på alla plattformar.
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Drömmer om en framtid där det gör att stänga av skiten i alla spel på alla plattformar.
På vilka plattformar, där du spelar t.ex, går det inte att stänga av?