Achievements dåliga för gaming - tycker Mirror's Edges achievement-snickare

phi
Medlem

Jag har aldrig och kommer aldrig att bry mig i achievements. Har stängt av såna pop-ups överallt.

ELF
Medlem

Achievements kan vara kul om de görs på rätt sätt. Ibland kan det vara kul att jaga dem.
Men jag förstår inte alls poängen med dem om man får en achievement för att klara en bana i ett linjärt spel. En achievement per svårighetsnivå är en grej, men per bana ger inget mervärde överhuvudtaget.

Förstår om achievements stör utvecklingen om de läggs tills under utvecklingen av spelet. Då hade man kunnat lagt den tiden på annat. Lägg till dem när spelet är färdigt annars, då det ändå bara är en extra kaka.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Achievements stör mig något alldeles otroligt. När jag spelar gör varje påminnelse om att det finns en värld där utanför gör mig förbannad. Jag vill ha inlevelse, inte pling-plong om Grattis du har samlat 3 av 4270 achievements.

Börjar jag närma alla? Då ger det en dålig smak i munnen eftersom det avslöjar att slutet är nära.

Har jag bara samlat en liten andel när jag signar ut för sista gången? Då är det som om utvecklaren skrattar åt mig för att jag inte varit bra nog. Lika illa det.

Drömmer om en framtid där det gör att stänga av skiten i alla spel på alla plattformar.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Drömmer om en framtid där det gör att stänga av skiten i alla spel på alla plattformar.

På vilka plattformar, där du spelar t.ex, går det inte att stänga av?

Medlem

Beror på hur man ser dom , tycker inte det förstör upplevelsen så mycket , sen kan det vara roliga saker jag inte gjort annars . Men försöker mest ta 100% på spel som jag gillar om möjligt annars hoppar jag över inget tvång .

Medlem

Tycker dom är helt meningslösa. Om ett spel behöver achievements för att folk ska ”spela klart det” genom att grinda en massa onödigt skräp så behöver utvecklarna göra ett bättre spel istället.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Jag vill inte ha achievements, önskar att det gick att helt stänga av det. Det förstör spelupplevelsen totalt.

123
Skriv svar