Medlem
klottare

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4560817.ab

Fan mig på tiden att nån åkte fast


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Egentligen så borde ju dom få betala hela summan på 1,2 miljoner och inte bara 400 tusen.

Medlem

Idag känns det väldigt onödigt? Jo, när man får ta ansvar för sina handlingar så brukar man tycka så. Tråkigt bara att inte fler tänker till innan dom gör eller säger saker.

evh
Medlem

Håller med andymikel dom ska egentligen få betala hela summan 1,2 miljoner. Löjligt att det ska sänkas pga åldern. Så "unga" var dom inte 2007.


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Medlem

muhaha, så gåre när man förstör för oss andra!
klottrare = EVILS.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Rätt åt idioterna.

Inaktiv

AAVVVRÄTTNINGG!!!!!!
Skämt dock, men tycker fan att dom ska betala 1,2 mil

Medlem

https://www.flashback.info/showthread.php?t=863074

Vilket ställe är bättre än flashback när det handlar om olagliga saker?


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Det värsta fallet av klotter jag har hört talas om är ju iaf idioten från konstfack. Springer runt som en idiot och slösar på skattebetalarnas pengar för att "artsy" människor ska göra sitt yttersta med att hitta en djupare och konstnärlig mening med det.

Kräkas!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Förstår inte varför det kostar pengar?
Det är bara snyggt med lite färger här och där, inte någon tom vägg!
Dock, så tycker jag inte dom får klottra på andras hus bara på broar och typ STENväggar..


signatur

Wai

Medlem

Graffiti är inte klotter. Tags är däremot fullkomligt meningslöst och är det sånt dom har åkt dit för så visst, låt dom betala. Annars är det bara idioti.

Medlem

Tycker synd om dem :\. Liksom vi alla ångrar alltid saker vi gjort. Men okej, dom får skylla sig själva lite faktiskt.

Klotter är coolt


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

MacNillzor är på g med nyheter igen =D

Klotter är så himla idiotiskt bara...
Det blir ju inte bättre av att det gjort det så sjukt många gånger.


signatur

Rawr

Medlem

Dom har ju fått uppmärksamhet iaf.
Gillar inte det mesta klotter men det finns ju undantag.


signatur

I am the liquor

Medlem

Tags-klottrande idioter. Rätt åt dom.
Det finns schysst gatukonst, men att klottra på utan lov ska straffas.


signatur

yolo

Medlem

Graffiti står för väldigt mycket och är absolut konst. Det finns riktiga graffiti konstnärer tex. personer som inser när dom kommer upp i tonåren att dom inte har någon framtid och att graffiti är det enda dom har. MEN! Sen finns det dom där som vill vara coola, tuffa och som inte riktigt förstår vad graffiti är, det är dom som kallas "toys" inom graffiti kretsarna, det är dom som klottrar och är allmänt omogna.

Jag har sett med mina egna ögon riktiga tunga graffiti konstnärer som bara lever för det , dom har inget annat, det är tragiskt och det slutar oftast med döden i tidig ålder. Det är synd att folk oftast inte kan förstå just dom personerna och se hur deras konst är konst och inte blanda ihop det med klotter.

Dom här snorungarna fick vad dom förtjänade.

Medlem

Men det är väl skitsam om det är konst eller inte och om man är bra eller dålig på det. Det finns ingen klar definition av konst och därav kan allting räknas som konst.

Så att säga att graffiti är konst förändrar inte verkligheten att man förstör och ändrar offentliga byggnader så att staten (vi) måste betala för renovering. Det finns säkert människor som tycker det är konst att misshandla någon och det finns säkert dom som tycker det är konst att bajsa mitt i gatan men det är ingen som helst anledning att göra det lagligt.

Medlem
Skrivet av andymikel:

Men det är väl skitsam om det är konst eller inte och om man är bra eller dålig på det. Det finns ingen klar definition av konst och därav kan allting räknas som konst.

Så att säga att graffiti är konst förändrar inte verkligheten att man förstör och ändrar offentliga byggnader så att staten (vi) måste betala för renovering. Det finns säkert människor som tycker det är konst att misshandla någon och det finns säkert dom som tycker det är konst att bajsa mitt i gatan men det är ingen som helst anledning att göra det lagligt.

Bajsa på gatan :up:. Nä precis. Men Graffiti snubbar som förstör tågvagnar och andra grejjer har inte riktigt växt upp i skallen. Det är en enorm omogenhet. Sen bryr dom sig nog inte ett skvatt om att skattebetalarna får betala eftersom dessa personer lever utanför samhället och har direkt ingen sympati för dom som lever i samhället och efter dess lagar. Så det är därför dom gör det olagligt, för graffitin står för imot samhället och dess lagar.

Medlem

Man kan ju undra om skatten skulle vara lika hög om all skadegörelse i sverige sänktes med 30%.

Antagligen inte =P

Eller så tänker Staten: fan va nice, vi fick betala 30% mindre för att reparera skit mm. så nu ger vi oss lite högre lön och bygger ett bad i kiruna.


signatur

Rawr

Medlem

Ja det är fördjävligt när dessa klottrare förstör vår fina betong.

Visst ska man inte hålla på med skadegörelse. Det är ett omoget beteende och kostar oss alla massor med pengar. Men ibland undrar jag varför man inte hyr in vissa av dessa klottrare (de som har talang) för att pigga upp tråkiga, grå byggnader. Få lite färg på dem med acceptabla motiv.

Medlem

haha

16år och 200k i skulder


signatur

"What do a PC and an air conditioner have in common?"
"They both stop working if you open Windows!"

Inaktiv

Dagens ungdomar. Bra att dom lär sig en läxa i alla fall. Komma ut i vuxenlivet med en kvartsmiljon i skulder. Det sitter ju inte fel.

Jag tycker såklart synd om dom, men dom får ta konsekvenserna. Bygg istället klotterplank till barnen så dom kan måla tillsammans. Detta går även på våra skattepengar som kan satsas på att lära upp barnen i skolan.

Rätt åt dom, tycker jag!

Medlem

"I dag känns det jävligt onödigt." Ja du grabbarn, det kommer nog kännas ganska onödigt imorrn och en hel del år framöver! Har egentligen inget att tillägga i debatten om klotter - graffiti, men jag tycker för min del att en stor fet grå betongvägg kan vara ganska tilltalande, eller för att ge ett dåligt exempel; Det hade fan inte vart så fräckt med en fet smiley på The Black Gate, am I right or what?!

Ja, jag vet, The Black Gate är fet och ond och inte grå och av betong.


signatur
Medlem

Men den svarta porten har iaf lite personlighet. Det tycker jag inte en betonggrå vägg har.

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Men den svarta porten har iaf lite personlighet. Det tycker jag inte en betonggrå vägg har.

Jo jag vet, kolla sista meningen


signatur
Medlem

Ah, så går det när man läser för snabbt.

Medlem

Jag tycker det är bra med hårda straff för vandalism, när de inte behöver betala VARTENDA krona det kostar oss andra att rätta till deras vandalism tycker jag att straffet är för klent. De skall betala ALLT och sedan skall de ha sitt straff - varför inte samhällstjänst med just renhållning att exempelvis tvätta bort andras klotter.

Grafitti är eller kan vara riktigt snyggt, jag ställer upp på detta som konstform men... det är skitsamma för målar man någonstans utan tillåtelse är det vandalism hus fint det än blir - De flesta är nog överrens om att en grå betongvägg kan snyggas upp på många sätt och genom att prata med rätt personer får man säkert måla sitt konstverk legitimt.

90% av all grafitti jag har sett irl är dock rena skräpet av rena klåpare.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Amen to that.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

1
Skriv svar