Hård kritik mot The Division 2 efter Steam-premiären

Robot
Hård kritik mot The Division 2 efter Steam-premiären
Medlem

Det är ju bedrövligt om ett spel lider av krascher i den utsträckningen som många säger. De har haft gott om tid på sig att fixa det nu.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Det lider av mycket krascher på Epic-versionen också. Ibland kan man spela utan krasch i flera timmar, ibland kommer de var 20e minut. På de två datorerna jag testat det på verkar de ha en högre tendens att krascha på datorn med långsammare hårdvara.

Medlem

"spelet startar Ubisofts egen launcher"

Men... så fungerar väl ALLA Ubisoft spel?


signatur

I drank what?

Redaktör
Skrivet av Mirage:

"spelet startar Ubisofts egen launcher"

Men... så fungerar väl ALLA Ubisoft spel?

Det gör det inte bättre.


signatur
Medlem

Vänta... är inte det här spelet typ 4 år gammalt?
Och NU kommer det till Steam!?

ADB (ah de-eh bra). 😏

Medlem

Har varit en trend nu under vintern att Steam-bebisarna grinar och recensionsbombar över avsaknaden av achievments. Sådana konton borde permabannas från tjänsten.

Medlem

Provade igen lite för någon månad sen för att kolla på min nya skärm.
Har bytt ut hela datorn sen sist jag testa.... kraschar typ var 20-60 min som det gjorde förut

Helt otroligt att det inte fixat det på 4 år och jag vet fan vad de håller på med

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det gör det inte bättre.

Jag menar, att köpa något som fungerar som det ska, och som det troligtvis står "Need Ubisoft launcher and account to play this game" eller något i den stilen... det är som att köpa den varmaste drycken du kan, och sedan klaga på att den är varm.

"Working as advertised".

Skrivet av kebbe:

Har varit en trend nu under vintern att Steam-bebisarna grinar och recensionsbombar över avsaknaden av achievments. Sådana konton borde permabannas från tjänsten.

Banna dem känns dumt, men deras förmåga att recensera borde stängas av.


signatur

I drank what?

Medlem

Skönt att det saknar brist på stöd för steam deck. Kanske ska pröva det då 😉

Medlem

Första division var riktigt bra, tvåan sög tyckte jag.

Redaktör
Skrivet av Mirage:

Jag menar, att köpa något som fungerar som det ska, och som det troligtvis står "Need Ubisoft launcher and account to play this game" eller något i den stilen... det är som att köpa den varmaste drycken du kan, och sedan klaga på att den är varm.

"Working as advertised".

Jaja, så länge det redovisas tydligt så kan man ju avstå att köpa om det skaver. Men man kan ju fortfarande ogilla det.


signatur
Medlem

Har spelat det massa, aldrig krashat för mig.
Ska nä tillägga att de har varit på uplay

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det gör det inte bättre.

Näh, men det borde inte komma som en överraskning precis.

Avsaknaden av steam achievements är inte speciellt mycket att klaga på heller och något man kan se innan man köper.

Det enda man kan klaga på är prestandan om det nu är så ostabilt vilket efter en sådan lång tid det inte borde vara (inte vid lanseringen heller såklart)

ndr
Medlem

Fick lite feeling att prova detta spel idag igen efter långt avbrott (via Ubisoft) och det tog inte längre än 10min innan det kraschade så jag avinstallerade skiten direkt.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jaja, så länge det redovisas tydligt så kan man ju avstå att köpa om det skaver. Men man kan ju fortfarande ogilla det.

Jag är helt med dig, jag tycker det är en otroligt dum mekanik som ENBART är till för att generera trafik och konton, så Ubisoft kan visa sina aktieägare hur många som använder deras tjänster.


signatur

I drank what?

Medlem

Co-op 4p AI skulle behövas.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det gör det inte bättre.

Tycker de borde göra som Microsoft. Vet inte om det är så i alla MS spel på Steam, men ett par jag kört kräver bara att man loggar in med Xbox-konto och ingen egen klient eller launcher. Det tycker jag fungerar bra.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Det är ju bedrövligt om ett spel lider av krascher i den utsträckningen som många säger. De har haft gott om tid på sig att fixa det nu.

Jag har spelat det på PC sen betan och det har varit så här på ett ungefär.

Launch: Kraschbenäget.
Senare: Gick inte köra DX12 med Nvidia-kort utan krascher då och då. Bytte man till DX11 var det stabilt.
Längre fram: DX12 började fungera, spelet var mycket stabilt under en längre period.
Underhållsläge (ett år sen typ): Orignalteamet går vidare till nya projekt. Ett okänt Ubisoft-team tar över. Spelet börjar krascha för en hel del PC-spelare och de lyckas inte lösa det.
Nu: Fortfarande krascher, problemet inte löst.

Om någon har Nvidia och krasher prova byt till DX11. Fungerar det bättre så är det en gammal klassiker som kommit tillbaks. Kanske har nya teamet dragit in gammal kod och återinfört buggar.

Det här är en problemtråd på Ubisofts forum för TU16 (nuvarande uppdatering). Det finns flera trådar för TU15 och innan.
https://discussions.ubisoft.com/topic/170539/crash-to-desktop...

Medlem

Jag stängde av Ubisoft overlay och sedan dess fungerar det prima (inte kraschat i den utsträckning som med overlay iaf). Vet inte om overlay behövs till något faktiskt, om man inte skall köpa för riktiga pengar.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Det bästa med The Division 2 var ju att det fungerade helt okej på min windows 7 dator med dx11.
Spelet var ju som gjord för det, kanske de som klagar borde byta till ett operativsystem som spelet är gjord för

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag har spelat det på PC sen betan och det har varit så här på ett ungefär.

Launch: Kraschbenäget.
Senare: Gick inte köra DX12 med Nvidia-kort utan krascher då och då. Bytte man till DX11 var det stabilt.
Längre fram: DX12 började fungera, spelet var mycket stabilt under en längre period.
Underhållsläge (ett år sen typ): Orignalteamet går vidare till nya projekt. Ett okänt Ubisoft-team tar över. Spelet börjar krascha för en hel del PC-spelare och de lyckas inte lösa det.
Nu: Fortfarande krascher, problemet inte löst.

Om någon har Nvidia och krasher prova byt till DX11. Fungerar det bättre så är det en gammal klassiker som kommit tillbaks. Kanske har nya teamet dragit in gammal kod och återinfört buggar.

Det här är en problemtråd på Ubisofts forum för TU16 (nuvarande uppdatering). Det finns flera trådar för TU15 och innan.
https://discussions.ubisoft.com/topic/170539/crash-to-desktop...

Känner igen mig väl i det där. Bra summerat. För mig fungerade DX12 prima en period för 1-2år sen, sen efter en "uppdatering" började spelet krascha ungefär ~15-20mins efter launch. Bytte till DX11 och det fungerade bättre, men sen började även det krascha.

Synd på ett så suveränt spel faktiskt. Det borde ligga i Ubisofts/Massives intresse att fixa detta för förtroendet för framtida spel i samma motor riskerar annars bli lidande (!).


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Kan man inte läsa denna lila bit så ska man inte gnälla heller.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Avstängd

Trodde inte någon köpte ubisoft spel längre. Hm, där ser man.

Medlem

Inte förvånande, ubisoft levererar (inte)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Ah, spelserien med världens mest förvirrande UI galopperar igen. Lycka till att hitta allt du ska göra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag har spelat det på PC sen betan och det har varit så här på ett ungefär.

Launch: Kraschbenäget.
Senare: Gick inte köra DX12 med Nvidia-kort utan krascher då och då. Bytte man till DX11 var det stabilt.
Längre fram: DX12 började fungera, spelet var mycket stabilt under en längre period.
Underhållsläge (ett år sen typ): Orignalteamet går vidare till nya projekt. Ett okänt Ubisoft-team tar över. Spelet börjar krascha för en hel del PC-spelare och de lyckas inte lösa det.
Nu: Fortfarande krascher, problemet inte löst.

Om någon har Nvidia och krasher prova byt till DX11. Fungerar det bättre så är det en gammal klassiker som kommit tillbaks. Kanske har nya teamet dragit in gammal kod och återinfört buggar.

Det här är en problemtråd på Ubisofts forum för TU16 (nuvarande uppdatering). Det finns flera trådar för TU15 och innan.
https://discussions.ubisoft.com/topic/170539/crash-to-desktop...

Bra sammanfattning, den speglar min bild av spelet perfekt. Har också spelat sedan beta även om mina inhopp blir mer och mer sällsynta. LtBuzzLiteber hade en bra video där han påpekade just problemen med krascher och det nya teamet:
https://www.youtube.com/watch?v=I9x1SAXk_io&list=PLU4S8UyH_2N...


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Det bästa med The Division 2 var ju att det fungerade helt okej på min windows 7 dator med dx11.
Spelet var ju som gjord för det, kanske de som klagar borde byta till ett operativsystem som spelet är gjord för

Grymt å se att det funkade så bra på ett så pass föråldrat OS 😁 Men jag tvivlar på att spelet vad gjort med Windows 7 i första åtanke

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Ah, spelserien med världens mest förvirrande UI galopperar igen. Lycka till att hitta allt du ska göra.

UI när man är i strid är helt ok, eller bra till och med. Övriga menyer kan vara lite överväldigande till en början, och en del saker kunde gjorts bättre. Men inga större grejer kommer ändras där nu. Men det har gjorts små förbättringar, typ QOL.

Medlem

Jag vill bara se att spelet blir stabilt igen för det är ett spel jag älskar att återvända till. Extremt högt replay-värde. Det vore sorgligt om det lämnades i det här skicket, det borde även Massive tycka.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

12
Skriv svar