Snart går det att aktivera bluetooth på Stadia-handkontrollen

Robot
Snart går det att aktivera bluetooth på Stadia-handkontrollen

Google släpper en uppdatering som gör det möjligt att aktivera bluetooth

#Google, #Stadia


Medlem

Är kontrollen något att ha? Skön att spela med osv. Kan tänka mig köpa en för skojs skull nu när de släpper ett verktyg för att låsa upp den.

Skribent
Skrivet av Roqka:

Är kontrollen något att ha? Skön att spela med osv. Kan tänka mig köpa en för skojs skull nu när de släpper ett verktyg för att låsa upp den.

Jag provade den hos en kompis och gillar den skarpt, bygget känns genuint och stadigt (no pun intended). Är lite som en kombinerad PS4-kontroll och Xbox-kontroll. Personligen gillar jag de asymmetriska spakarna på Xboxens handkontroll, men på Stadia-kontrollen sitter de symmetriska lite bättre än på tex PS4s där mina långa tummar inte riktigt gillar placeringen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tycker det är en väldigt skön kontroll.

Medlem

Jaaa jag ska köpa mig en. Håller med kontrollen är störtskön. Undrar om den kopplas som xinput då den skulle funka med alla spel samt emulatorer eller om man behöver köra ngt annat.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag provade den hos en kompis och gillar den skarpt, bygget känns genuint och stadigt (no pun intended). Är lite som en kombinerad PS4-kontroll och Xbox-kontroll. Personligen gillar jag de asymmetriska spakarna på Xboxens handkontroll, men på Stadia-kontrollen sitter de symmetriska lite bättre än på tex PS4s där mina långa tummar inte riktigt gillar placeringen.

Tack! Det låter faktiskt lovande. Lutar åt ett köp om man kan komma över en billigt.

Medlem

Jamen vad trevligt. Får man användning ac den tillslut


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Roqka:

Tack! Det låter faktiskt lovande. Lutar åt ett köp om man kan komma över en billigt.

Jag ska försöka få tag på en också att använda på pcn. Då slipper jag synka om xboxkontrollerna mellan xboxen och pcn hela tiden. Nackdelen blir väl nu att de går upp lite i pris då de kommer gå att använda. Hade man köpt dem för 1 månad sen så hade de ju varit "skräp".


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hur populär är denna kontrollen egentligen? Kan tycka det e lite konstigt att man fortsätter jobba på den när Stadia stängts ner. Men om det är många som köper den så absolut

Medlem
Skrivet av Roqka:

Är kontrollen något att ha? Skön att spela med osv. Kan tänka mig köpa en för skojs skull nu när de släpper ett verktyg för att låsa upp den.

Går det ens att få tag på, jag gjorde en liten googling nu bara för kolla priset. Den är mysigt stilren! Men hittade ingen sida som sålde den, inte ens satans egen hemsida, amazon. Men om du är ute efter en kontroll som är billig men bra så kan jag rekommendera kolla på märket 8BitDo. Köpte deras Switch/Android/PC kontroll med sladd i vintras, och fungerat sjukt bra att spela med, kört overcooked, lego spel, broforce och lite andra små spel Bra storlek och bra bygg kvalite. Fanns en xbox version men den kostade någon hundring mer och tror de även har wireless versioner.

Medlem

Edit: båda sålda

Jag har 2 st stadiakontroller. En vit och en svart (mörkblå?). Den mörka är sparsamt använd och den vita typ helt oanvänd. Ingen användning för dom så om någon vill köpa till kompispris, hojta till!

Skribent
Skrivet av Fatmajk:

Hur populär är denna kontrollen egentligen? Kan tycka det e lite konstigt att man fortsätter jobba på den när Stadia stängts ner. Men om det är många som köper den så absolut

Jag tror det är för good will och egentligen enbart för de som köpt Stadia så de åtminstone kan använda handkontrollen till annat. Bör nog inte vara någon större grej för Google att fixa då kontrollen redan har bluetooth, handlar ju mer om att bara öppna upp den mjukvarumässigt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Hur populär är denna kontrollen egentligen? Kan tycka det e lite konstigt att man fortsätter jobba på den när Stadia stängts ner. Men om det är många som köper den så absolut

Känns väl mer som man räddar kontrollen från att bli e-waste som hamnar på sopbergen.
Nu kan man ju använda den till annat, när dom stängt ned Stadia, vilket såklart är jättebra att öppna upp den möjligheten. 🙂

Det är ju det som är synd i dagens samhälle, man kan ha fungerande produkter, som slutas stödjas av nån anledning, så får man kasta och köpa nytt.

Medlem

Jag har tre stadia kontroller så det var trevliga nyheter för mig

Medlem

Nice för jag har gått i tankar om att köpa 2 st 8bit do med charging station till steam deck dock men nu kan jag ju använda mina 3 stadia dosor istället. Google stadia blev precis en ånnu bättre investering än innan.

Medlem
Skrivet av noyart:

Går det ens att få tag på, jag gjorde en liten googling nu bara för kolla priset. Den är mysigt stilren! Men hittade ingen sida som sålde den, inte ens satans egen hemsida, amazon. Men om du är ute efter en kontroll som är billig men bra så kan jag rekommendera kolla på märket 8BitDo. Köpte deras Switch/Android/PC kontroll med sladd i vintras, och fungerat sjukt bra att spela med, kört overcooked, lego spel, broforce och lite andra små spel Bra storlek och bra bygg kvalite. Fanns en xbox version men den kostade någon hundring mer och tror de även har wireless versioner.

Den har aldrig funnits på andra butiker än via google själva så du kommer nog få väldigt svårt att få tag på en som inte är andra hand.

Förövrigt så är kontrollen en av de bästa jag kört med efter xbox. Ps kontrollerna har jag aldrig gillat speciellt mycket.

Medlem

För er som är sugna på att köpa, kolla in tradera ligger ett par annonser uppe

Avstängd

Hahahaha vilken tröst (not).

Medlem
Skrivet av mreka123:

Jag har 2 st stadiakontroller. En vit och en svart (mörkblå?). Den mörka är sparsamt använd och den vita typ helt oanvänd. Ingen användning för dom så om någon vill köpa till kompispris, hojta till!

Köper gärna. Har skickat PM 😬

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Hahahaha vilken tröst (not).

Kontrollen är inte dålig och man har praktiskt taget fått den gratis av Google (om man köpte den från google), så det är en bra tröst.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Kontrollen är inte dålig och man har praktiskt taget fått den gratis av Google (om man köpte den från google), så det är en bra tröst.

Vänta lite nu... hur ska du ha det, har man fått den gratis eller har man köpt den? Hahaha.

Skribent
Skrivet av ChrizHawk:

Vänta lite nu... hur ska du ha det, har man fått den gratis eller har man köpt den? Hahaha.

Du får ju tillbaka alla pengar från Google om du köpte Stadia hårdvara från dem. Så ja, du har både köpt kontrollen OCH fått den gratis.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Vänta lite nu... hur ska du ha det, har man fått den gratis eller har man köpt den? Hahaha.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av robbis:

Den har aldrig funnits på andra butiker än via google själva så du kommer nog få väldigt svårt att få tag på en som inte är andra hand.

Förövrigt så är kontrollen en av de bästa jag kört med efter xbox. Ps kontrollerna har jag aldrig gillat speciellt mycket.

Det förklarar saken, google shop var första sidan jag fick upp men hittade ingen kontroll där heller. ^^

Medlem

Oj! Det här trodde jag inte om Google!
Bra att det inte bara blir ewaste nu. Kommer definitivt låsa upp den. Men...
Jag personligen tycker inte stadia kontrollen är något speciellt. Jag tycker att vanliga Xbox kontrollen är mycket bättre. Sen tycker jag 8bitdo kommer därefter.
Den är inte dålig, och jag är glad för en extra kontroll. Men om man ska köpa en ny, satsa på en Xbox kontroll.

ndr
Medlem

Jag har två kontroller som jag eventuellt kan sälja om det är någon i Stockholm som är intresserad (orkar inte skicka med paket).

Har en vit och en svart.

Medlem

Gött mos.
Då har man för noll kronor fått en handkontroll, en Chromecast och hunnit spela Cyberpunk (också gratis).

Nu måste jag bara fixa så min uråldriga PC faktiskt kan connecta via bluetooth.

Härligt. Jag skaffade Stadia enbart för att paketet med Cyberpunk, Chromecast ultra och en handkontroll var billigare än att köpa enbart Chromecasten jag var ute efter. Var alltid lite bitter över att de inte lät mig använda kontrollen till annat för den var riktigt skön att spela med. Nu har man fått alla pengar tillbaka och en trevlig överraskning. ^^

Medlem

Haha, så Stadia slutade med att Google fick ge tillbaka all vinst från tjänsten, och dessutom dela ut gratis handkontroller. Sluga affärsmän där

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Du får ju tillbaka alla pengar från Google om du köpte Stadia hårdvara från dem. Så ja, du har både köpt kontrollen OCH fått den gratis.

Valutakurser inräknat? 🤣


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

12
Skriv svar