Ubisoft visar upp 30 minuters gameplay från Skull and Bones

Robot
Ubisoft visar upp 30 minuters gameplay från Skull and Bones

Ubisoft försöker lugna fansen.

#Ubisoft, #skull-and-bones


Medlem

Jag antar att man tar över baser, sedan blir de ens egna?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Har den här typen av spel ett slut?

Det påminner om Destiny och The Division, har de spelen ett slutmål eller pågår de för evigt i co-op?


signatur

Memento Mori

Skribent
Skrivet av Slimebeast:

Har den här typen av spel ett slut?

Det påminner om Destiny och The Division, har de spelen ett slutmål eller pågår de för evigt i co-op?

Som det ser ut nu så har spelet inte ens en början


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag ser fram emot detta. Är ingen pvp människa men hade varit kul att dra ihop ett rövargäng o kötta. Om nån annan är sugen så är jag gärna på för att lära oss. Känns som detta är ett spel man måste köra flera för att få ut något av det. Likt division.

Skribent
Skrivet av robbis:

Jag ser fram emot detta. Är ingen pvp människa men hade varit kul att dra ihop ett rövargäng o kötta. Om nån annan är sugen så är jag gärna på för att lära oss. Känns som detta är ett spel man måste köra flera för att få ut något av det. Likt division.

Jag tror jag kommer prova spelet och tycker det ser underhållande ut, har alltid gillat piratspel.


signatur

"Writer and Fighter"

Ambassadör
Xbox

Jag ser fram emot detta. Så länge man inte behöver engagera sig i PvP om man inte vill så blir det köp.


signatur

Jump in.

Medlem

Dom har varit väldigt dåliga på att förklara vad solo spelare har att hämta i spelet.

Ett "normalt" piratskepp som var bestyckat vägde runt 1000 ton, här i spelet går de från 0 - 40 knop på tre sekunder. Skeppen ser ut som små jollar, väder och vind har ingen betydelse och kanonerna laddas och skjuter typ var tredje sekund eller fortare. Vem är målgruppen?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Ett "normalt" piratskepp som var bestyckat vägde runt 1000 ton, här i spelet går de från 0 - 40 knop på tre sekunder. Skeppen ser ut som små jollar, väder och vind har ingen betydelse och kanonerna laddas och skjuter typ var tredje sekund eller fortare. Vem är målgruppen?

Allt behöver väl inte vara 100% realistiskt, det ska ju vara kul att spela oxå. Finns väl väldigt få spel som är exakt som i verkligheten.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Ett "normalt" piratskepp som var bestyckat vägde runt 1000 ton, här i spelet går de från 0 - 40 knop på tre sekunder. Skeppen ser ut som små jollar, väder och vind har ingen betydelse och kanonerna laddas och skjuter typ var tredje sekund eller fortare. Vem är målgruppen?

Detts är mitt problem också, även i hög hastighet svänger skeppen som på en femöring.

Jag vill att det ska vara bra, men jag tycker fan inte att det varken ser eller verkar kännas bra.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Ett "normalt" piratskepp som var bestyckat vägde runt 1000 ton, här i spelet går de från 0 - 40 knop på tre sekunder. Skeppen ser ut som små jollar, väder och vind har ingen betydelse och kanonerna laddas och skjuter typ var tredje sekund eller fortare. Vem är målgruppen?

Håller med, urbota korkat. Tror det här måste vara det allra sämsta spel med piratskepp som jag någonsin sett, finns noll känsla i varken skeppen eller striderna. Jag skulle säga att spelet liknar World of Warships i piratskrud, men även WoW har mer realism och känsla för typen av strider som de försöker skildra.

Skrivet av robbis:

Allt behöver väl inte vara 100% realistiskt, det ska ju vara kul att spela oxå. Finns väl väldigt få spel som är exakt som i verkligheten.

Det håller jag med om. Vad är realistiskt i det här spelet? Kanske att skeppen var gjorda av trä?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av robbis:

Allt behöver väl inte vara 100% realistiskt, det ska ju vara kul att spela oxå. Finns väl väldigt få spel som är exakt som i verkligheten.

Näh det är sant men detta är på snudden ren science fiction hur fysiken för styrning fungerar.

Tycker dem borde tagit efter SoT mer när det kommer till hur "tungt" skeppen är att styra.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Detts är mitt problem också, även i hög hastighet svänger skeppen som på en femöring.

Jag vill att det ska vara bra, men jag tycker fan inte att det varken ser eller verkar kännas bra.

Ja, skeppen i klippet betedde sig snarare som radiobilar på tivoli än som stora segelförsedda fordon i vatten.

Medlem

Känns bara som att man kickar ner när man kommenterar till det här spelet. Tycker lite synd om dom som gjorde det här spelet. Eftersom hypen var så fel i början mm. Inte deras fel att dom tvingades göra ett Ipad/mobil spel till konsol. Så att dom kan kamma in som ett populärt mobil spel kanske? Nä jag förstår inte riktigt varför.

Medlem

De skulle ha lagt ned detta spel. Alldeles för mycket tid och pengar slösat här.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Hypen var hög i början, men spelet ser ut som skräp nu och gameplayet såg inte roligt ut. Går så jäkla snabbt alltihopa och skeppen verkar kunna svänga, stanna och gasa upp utan problem. Känns bara fånigt och dumt. SOT verkar vara fortfarande 500% bättre än detta spel som fått så många nya chanser.

Skrivet av Mortaigne:

Jag ser fram emot detta. Så länge man inte behöver engagera sig i PvP om man inte vill så blir det köp.

Jag har för mig jag läst att ma än kan köra med vänner eller välja och öppna sin ”session” för pvp. Ser lovande ut för helgspelande med gubb-gänget!

Medlem

Det ser det faktiskt lite ut som ett modernt Sid Meyers Pirates. Om det stämmer så är jag all in Om man inte måste köra PvP alltså.

Inaktiv

När man jämför Sea of Thieves med detta ser det själlöst, dött och mekaniskt ut. Nu vill jag inte basha för sakens skull. Utan tror att SoT är långt ifrån perfekt och det finns plats för fler aktörer. Personligen tröttnade jag efter 1 timme med SoT men jag kan se charmen i alla fall.

Men jag tror att de blivit omringade av JA-sägare. För detta är karaktärslöst och de har inte undersökt vad som gör SoT fantastiskt. Bara att segla i SoT är en stor del av spelmekaniken som gör själva resandet intressant. I SaB är det en transportsträcka och en känsla av radiostyrda bilar som någon skrev här.

Det är viktigt att återskapa en känsla av att segla i ett spel där man spenderar 90% av sin tid på ett skepp. Annars är det som att göra ett FIFA-spel utan en fotboll. Det behöver inte vara fullständigt realistiskt, men det kan inte kombineras med att vara själlöst i så fall. Arcades orealism väger upp med fantastisk spelmekanik oftast. Men istället har de gjort det ännu värre.

Visst, de väger upp det med något annat. En helt osannolik combat! Nej....Här är det auto aim med ditt crew. Relativt liten interaktion med en combat med siffror som tar upp halva skärmen.

Sen förstår jag inte vad man ska göra. Storyn får mig att sova.
SaB kommer mest troligen sjunka som regalskeppet Vasa efter 1 300 meter om inget underverk sker.
Kapten är den sista som ska överge sitt sjunkande skepp. Frågan är om Ubisoft följer med sitt vrak ned i mörkret. Kanske kan något nytt uppstå.

Medlem
Skrivet av robbis:

Dom har varit väldigt dåliga på att förklara vad solo spelare har att hämta i spelet.

Känslan är att det är tunt med innehåll för solo-spelare.

Medlem
Skrivet av Popski:

Ja, skeppen i klippet betedde sig snarare som radiobilar på tivoli än som stora segelförsedda fordon i vatten.

🤣

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Ett "normalt" piratskepp som var bestyckat vägde runt 1000 ton, här i spelet går de från 0 - 40 knop på tre sekunder. Skeppen ser ut som små jollar, väder och vind har ingen betydelse och kanonerna laddas och skjuter typ var tredje sekund eller fortare. Vem är målgruppen?

Precis min observation också. Ser väldigt arkadigt ut.
Blir inget köp tuvärr, för många andra roliga spel finns därute och mina pengar är inte oändliga.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Ett "normalt" piratskepp som var bestyckat vägde runt 1000 ton, här i spelet går de från 0 - 40 knop på tre sekunder. Skeppen ser ut som små jollar, väder och vind har ingen betydelse och kanonerna laddas och skjuter typ var tredje sekund eller fortare. Vem är målgruppen?

Ja det där var inget vidare. De gamla Sea Dogs spelen hade betydligt bättre handling än det där...

Medlem

Fast jag är nyfiken på spelet så känns det som många tidigare Assassins Creed och de har jag tröttnat på.

Gnällkuk

Är det bara jag som blev positivt överraskad, alla tillkortakommanden till trots?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Såg ju tyvärr inget vidare ut :/

Medlem
Skrivet av anon_332538:

När man jämför Sea of Thieves med detta ser det själlöst, dött och mekaniskt ut. Nu vill jag inte basha för sakens skull. Utan tror att SoT är långt ifrån perfekt och det finns plats för fler aktörer. Personligen tröttnade jag efter 1 timme med SoT men jag kan se charmen i alla fall.

Men jag tror att de blivit omringade av JA-sägare. För detta är karaktärslöst och de har inte undersökt vad som gör SoT fantastiskt. Bara att segla i SoT är en stor del av spelmekaniken som gör själva resandet intressant. I SaB är det en transportsträcka och en känsla av radiostyrda bilar som någon skrev här.

Det är viktigt att återskapa en känsla av att segla i ett spel där man spenderar 90% av sin tid på ett skepp. Annars är det som att göra ett FIFA-spel utan en fotboll. Det behöver inte vara fullständigt realistiskt, men det kan inte kombineras med att vara själlöst i så fall. Arcades orealism väger upp med fantastisk spelmekanik oftast. Men istället har de gjort det ännu värre.

Visst, de väger upp det med något annat. En helt osannolik combat! Nej....Här är det auto aim med ditt crew. Relativt liten interaktion med en combat med siffror som tar upp halva skärmen.

Sen förstår jag inte vad man ska göra. Storyn får mig att sova.
SaB kommer mest troligen sjunka som regalskeppet Vasa efter 1 300 meter om inget underverk sker.
Kapten är den sista som ska överge sitt sjunkande skepp. Frågan är om Ubisoft följer med sitt vrak ned i mörkret. Kanske kan något nytt uppstå.

Om man skulle blanda dessa 2 spel istället, med en reellt stor värld likt det gamla Amiga-pirates så hade du haft en vinnare av rang. Om man tex använder star citizens flera miljoner km stora 64 bitars bana, alt delade upp världen i flera instanser där varje instans är lika stor som SoT, så hade jag satt mina pengar på att det blir en vinnare. Visst, om du har flera instanser så blir det en loadingscreen mellan varje byte, men jag tror ändå att folk hade godtagit det om man gemensamt med andra kunde styra ett skepp med diverse möjligheter 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Inaktiv

Inget jag kommer köpa. Hade gärna sett ett nytt Sid Meiers Pirates. Detta är nog svårsålt skulle jag tro.
3.1k tummar ner på videon säger väl en del om mottagandet.

12
Skriv svar