Omröstning: Bästa Battlefield är...

Robot
Inaktiv
Omröstning: Bästa Battlefield är...

Jag röstade på Vietnam.

Alltså, när jag spelade det första gången så vart det verkligen en "wow" känsla, BF2 och 1942 var mer av samma. (Jag spelade vietnam före 1942)

Dom var svinkul, men gav inte wow känslan som Vietnamn gjorde som var mitt första Battlefieldspel.

Medlem

Battlefield 2 helt klart!

Medlem

Battlefield 1942 på grund av alla fordon!

m0s
Medlem

1942, vietnam och Badcompany 2 är helt klart de bästa i BF franchisen

Medlem

1942 är fortfarande det bästa fps-spelet när det kommer till fordon, inget spel inom serien eller utifrån har kunnat ge samma härliga känsla av att bomba sönder en annan spelar som sitter på marken i en tank.
Flygplanen i BF2 ger inte samma känsla, bara att gasa och svänga hur fan som helst...

Medlem

Vietnam
1942 (desert combat)
BF 2 (ONLY INF)

Medlem

Bf 1942 med forgotten hope moden kan inte bli mycket bättre!

Medlem

Själv gillar jag bad company bäst

Medlem

Battlefield 2 helt klart! Det är fortfarande det bästa multiplayerspelet jag vet!

Medlem

Bedömningen blir lite svår eftersom spelen är olika gamla. BF1942 var ett historiskt spel när det släpptes på grund av det nya spelsättet och de stora slagfälten. BF2 var en vidarebyggnad på det som också var fantastisk, om än inte lika revolutionerande.

Bad Company 2 verkar hittills enormt imponerande med tanke på att det fokuserar på mindre och snabbare strider som ska vara mer "på skoj" än vad det kanske var i nyss nämnda BF-titlar, samtidigt som grafik och ljud är fantastiskt bra.

Det känns lite tidigt att bedöma detta eftersom BC2 inte funnits särskilt länge, men får vi samma ljud och grafik i BF3 kommer det bli en grym titel!

Medlem

1942 och Vietnam


signatur

Meep!

Medlem

BF2 är det jag spelat mest. Väldigt bra och roligt spel.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Själv saknar jag radion som fanns i fordon i BF: Vietnam.

Battlefield 2, absolut.
Bad Company 2 hade ingenting på BF2.

Medlem

Battlefield 2!
Ett försök till teamwork (squad systemet) som sedan PR lyckades med.

Medlem

Vietnam var underbart. Bäst bandesign och fyllt av små detaljer som gjorde spelet bättre.

Inaktiv

Svårt för oss PC-användare att kunna rösta på 1943 när det inte existerar än.

Medlem

Jag får nog lov att säga BC 2 för jag spelade just inte BF2 nånting (hade för sunkig burk, har iofs för sunkig burk för BC2 också så jag kör det på xbox)

Dock så plöjde jag ner åtskilligt med tid i bf42 vanilla och Desert Combat, och även Silent Heroes.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Gillade 1942 bäst. Möjligtvis att BC2 skulle kunna vara bättre men det har ju precis kommit ut, normalt sett så tycker jag bättre om spel när de precis kommit ut, så jag röstade på 1942 ändå.

Medlem

bad company "1" här.

Medlem
Skrivet av m0s:

1942, vietnam och Badcompany 2 är helt klart de bästa i BF franchisen

+1
Vietnam är förövrigt klart underskattat.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Bad Company 2 kommer inte hålla lika länge som bf2 känner jag direkt!
Battlefield 2 är helt klart bäst!

Medlem

Haha, de som röstat Battlefield Heroes kan ju inte vara seriösa.

Inaktiv

Är det bara jag som älskar modden till Battlefield 1942 som heter DesertCombat! (:

Blev många timmars speltid på den modden! Den var verkligen helt underbar.

Medlem

Har aldrig haft en så pass stor kärlek till något annat bf spel som jag hade till Battlefield 2. så 2:an blir det,


signatur

// FeeAC

Medlem

Battlefield 2. Det var faktiskt revolutionerande. Ljud(!), grafik, gameplay.

Oj så många timmar jag har spenderat med det spelet. <3

Medlem

1942, inget slår den underbara känslan i det spelet
Bad Company 2 är inte heller dumt, men riktigt samma klass håller det ej...

Medlem
Skrivet av Segas:

Svårt för oss PC-användare att kunna rösta på 1943 när det inte existerar än.

samma för oss konsollspelare dåd et gäller tex bf1942 bf vietnam,så ingen ursäkt där inte.

Medlem

Bad Company 2 i alla ära, men hur kan man välja det framför BF2 och 1942? Bad Company 2 bidrar jag knappt med något nytt till serien bortsett från förstörelsen, men det såg vi redan i det första Bad Company.

1942 var ett skitkul, revolutionerade spel med massor av fantastiska mods. BF2 slipade upplevelsen och la till massor av härliga features.

Förstår inte hur man kan välja Bad Company 2 om man spelade de tidigare spelen i serien. Det är ett riktigt bra spel men det kommer inte i närheten av 1942 och BF2.

Skriv svar