Varning! Möjlig "kamera experten" bluff.

Medlem
Varning! Möjlig "kamera experten" bluff.

Playzone.se har bytt ägare och har 40% på alla spel och säljer xbox 360 och ps3 till kampanj pris.

Många tror att det är en stor bluff.

Länkar trådar från andra forum om det.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=123416

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=227920


signatur
Medlem

De som skriver skit om dom har INTE beställt. De som skriver bra saker om dom HAR beställt. Det kanske säger något?
Pricerunner har även varit i kontakt med PlayZone.se efter att allt det där skrevs och då sa kommenterade PlayZone.se "händelsen" något i stil med: "Vi springer för fullt för att få ut sakerna till våra kunder".


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Du tror alltså inte någon som försöker blåsa folk är så smart och säger så?

Mycket möjligt att det inte är bluff men men...

Kan bara hitta bra kritik om innan ägarbytet då jag själv har god erfarenhet av dem.


signatur
Inaktiv
Skrivet av q0rra:

De som skriver skit om dom har INTE beställt. De som skriver bra saker om dom HAR beställt. Det kanske säger något?

Nej, säger mig ingenting eftersom dom precis bytt ägare. Kundrekommendationerna är från tiden med dom förra ägarna.

Skrivet av q0rra:

Pricerunner har även varit i kontakt med PlayZone.se efter att allt det där skrevs och då sa kommenterade PlayZone.se "händelsen" något i stil med: "Vi springer för fullt för att få ut sakerna till våra kunder".

Visst, det kan ju vara sant, och dom kanske är 100% seriösa. Men om dom nu är skojare, tror du på fullt allvar att dom skulle erkänna det när Pricerunner kontaktar dom?

Medlem
Skrivet av Spitt:
Skrivet av q0rra:

De som skriver skit om dom har INTE beställt. De som skriver bra saker om dom HAR beställt. Det kanske säger något?

Nej, säger mig ingenting eftersom dom precis bytt ägare. Kundrekommendationerna är från tiden med dom förra ägarna.

Skrivet av q0rra:

Pricerunner har även varit i kontakt med PlayZone.se efter att allt det där skrevs och då sa kommenterade PlayZone.se "händelsen" något i stil med: "Vi springer för fullt för att få ut sakerna till våra kunder".

Visst, det kan ju vara sant, och dom kanske är 100% seriösa. Men om dom nu är skojare, tror du på fullt allvar att dom skulle erkänna det när Pricerunner kontaktar dom?

Finns bra kritik till dom nuvarande ägarna på bl.a Sweclockers forum, och ang. det där samtalet så menade jag det mer som att det faktiskt GICK att kontakta dom det var inte så som med Kameraexperten att dom sket i att svara på samtal o.s.v. Det börjar ramla in varor till dom som har beställt nu också dessutom. Det är väl ingen scam... eller?
Nåväl det är väl ingen som behöver köpa därifrån förrens det har kommit klarhet i vad som faktiskt försiggår hos PlayZone.
Jag vill ju inte förringa eller säga att det var onödigt på något vis att du gav en liten heads-up ;p


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

nj
Medlem

IDG har en artikel om Playzone som bla tar upp lite info från Pricerunners information kring företaget. Helt klart värt att läsa om inte annat.

Medlem

Jag menar inget att jag är emot företaget bara varnar. Det verkar som att 19 åringen som tagit över aldrig tjänat en krona och nu köper reklam för 100tusentals kronor.

Saker som det kan man bli lite misstänksam över..


signatur
Medlem

en 42" full HD tv för 4995:-, en ps3 för 2995:-

Om det låter för bra, så är det för bra för att vara sant.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Om det låter för bra, så är det oftast för bra för att vara sant.

Så, fixat


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av w4rhog:
Skrivet av KlosterKatten:

Om det låter för bra, så är det oftast för bra för att vara sant.

Så, fixat

Om det låter för bra för att vara sant, så är det oftast för bra för att vara sant.

Jag ville också hjälpa till.

8)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

hoppas någon reder ut det där. Man vill vara säker före man köper över internet.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av w4rhog:
Skrivet av KlosterKatten:

Om det låter för bra, så är det oftast för bra för att vara sant.

Så, fixat

Om det låter för bra för att vara sant, så är det oftast för bra för att vara sant.

Jag ville också hjälpa till.

8)

haha, fan också - jag stirrade mig blind på bisatsen

OnT: Om de fortfarande existerar, om och när malmöbutiken öppnar, så får det nog bli ett besök...


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Från PriceRunner:
"Uppdatering 4/3 15.50 Computer Sweden rapporterar nu om att leverantören Boston fått in en förskottsbetalning för tv-apparater och att de nu ska leverera produkter till Playzone."

Så dom verkar ju iallafall ha några varor


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Läste att någon fått uppgift om att de bara sa: Mer än 1 mindre än 100 tv mackapärer.

Beskrivningen på en Tv känns ju seriös

Med anledning utav att Playzone nu utökar sin verksamhet och öppnar ny butik i Malmö,
så har vi dragit igång ena kmpanj med många härliga priser.


signatur
Medlem

Verkar som att folk inte får sina grejer längre. Bluffen har börjat. Kan tänka mig att de som fick sina varor behövdes för att ge butiken lite bättre rykte, sen började de lura folk.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

haha wtf?!

Citat:

Senaste info

Från boende i huset samma som Playzone!

Nu är Polisen där och borrar upp låset till Butiken.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av w4rhog:

haha wtf?!

Citat:

Senaste info

Från boende i huset samma som Playzone!

Nu är Polisen där och borrar upp låset till Butiken.

Läste precis det hoppas det finns en härlig artikel i barometern när man vaknar imorgon..


signatur
Medlem

Bluff bekräftad antar jag.


signatur

Rawr

Medlem

jag antydde tidigare nånstans att det är något klantigt av dem att bluffa redan så kort tid efter kameraexperten, samt just på spel där den stora massan antagligen är något mer erfarna surfare.
Det kombinerat med att de sålde grejerna så mycket billigare än andra väckte misstänksamheten snabbt.


signatur

thank you, come again

1
Skriv svar