Lies of P visar upp sig i ny trailer från AMD

Robot
Lies of P visar upp sig i ny trailer från AMD

Prygla dig genom staden som en ljugande docka.

#Lies-of-p, #Neowiz, #Round-8-studio, #nyhetstips


Medlem

Jag tycker att det här spelet ser väldigt coolt ut men jag har börjat undvika gameplay trailers mer och mer med åren. Jag har istället börjat uppskatta mer och mer att spela spel helt oförberedd och bara se vad som händer.
Håller just nu på att spela igenom Stray och jag tycker att det är fantastiskt. Jag visste att det var ett spel där du är en katt och kommer bort från din flock samt att världen bebos av robotar. Allt annat har jag upptäckt under veckan


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag tycker att det här spelet ser väldigt coolt ut men jag har börjat undvika gameplay trailers mer och mer med åren. Jag har istället börjat uppskatta mer och mer att spela spel helt oförberedd och bara se vad som händer.
Håller just nu på att spela igenom Stray och jag tycker att det är fantastiskt. Jag visste att det var ett spel där du är en katt och kommer bort från din flock samt att världen bebos av robotar. Allt annat har jag upptäckt under veckan

Stray är suveränt, kunde inte slita mig från det tills det jag fick platinum


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Hoppas det blir bra, tyvärr misslyckas alla spel som försöker efterlikna FromSoftwares spel med det mesta, allt från gameplay till atmosfär. Eller, dom blir åtminstone inte i närheten av lika bra, kanske man ska säga istället.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Hoppas det blir bra, tyvärr misslyckas alla spel som försöker efterlikna FromSoftwares spel med det mesta, allt från gameplay till atmosfär. Eller, dom blir åtminstone inte i närheten av lika bra, kanske man ska säga istället.

Japp håller med. Det är som att de inte förstår vad fromsoftware gör rätt. De tror bara vi gör spelet svårt så blir det bra.

Medlem

Skamlös kopia av Bloodborne. Och naturligtvis inte i närheten lika bra.

Jag förstår inte hur de har mage. Jag skulle skämmas om jag ingick i utvecklingsteamet. 🤭


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Stray är suveränt, kunde inte slita mig från det tills det jag fick platinum

Jag jobbar på det också men tänker spela igenom det en gång först utan att jaga trophies


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Skamlös kopia av Bloodborne. Och naturligtvis inte i närheten lika bra.

Jag förstår inte hur de har mage. Jag skulle skämmas om jag ingick i utvecklingsteamet. 🤭

Nu kan jag inte allt om Lies of P men skamlös kopia hade jag aldrig påstått, baserat på det vi hittills fått se. Då skulle alla "Souls-like" spel vara skamlösa kopior.

Medlem
Skrivet av Ninami:

Nu kan jag inte allt om Lies of P men skamlös kopia hade jag aldrig påstått, baserat på det vi hittills fått se. Då skulle alla "Souls-like" spel vara skamlösa kopior.

Mjamje, detta är väldigt likt Bloodborne på många sätt och vis, säger man annat ljuger man för sig själv. Men dom verkar ha tagit in sin egna twist på vissa gameplay-element och det estetiska, tillräckligt för att skilja sig.

Är det skamlöst? Det får väl stå för var och en vad man tycker. Blir spelet bra så är det ju whatever, tycker jag. Jag välkomnar fler riktigt bra "Soulslike" som inte är FromSoftware. Tyvärr finns det inte några i samma kvalité, vi får väl se om Lies of P blir det första.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Ninami:

Nu kan jag inte allt om Lies of P men skamlös kopia hade jag aldrig påstått, baserat på det vi hittills fått se. Då skulle alla "Souls-like" spel vara skamlösa kopior.

Två fel gör inte ett rätt. Många andra soulslike är skamlösa kopior.

Lies of Pi har bokstavligen kopierat allt från Bloodborne.

Samma viktorianska miljö, samma mörka gränder i ett fiktivt London, samma bråte och lik på gatorna, samma combat, samma koreografi, samma interface, samma system med stamina, samma kistor med loot, samma mystiska föremål och material för uppgradering, samma system med själar för varje dödad fiende, samma stridseffekter, samma buffs på vapnen, samma minimalistiska berättarstil, samma atmosfäriska ljud och avsaknad av musik, samma vertikala sammanflätade levels, samma sätt att öppna den tunga dörren till nästa area, och det är till och med samma döda ansiktsuttryck på samma stumma fiender!

Enda skillnaden är att det är dockor och robotar istället för monster i detta spel.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Två fel gör inte ett rätt. Många andra soulslike är skamlösa kopior.

Lies of Pi har bokstavligen kopierat allt från Bloodborne.

Samma viktorianska miljö, samma mörka gränder i ett fiktivt London, samma bråte och lik på gatorna, samma combat, samma koreografi, samma interface, samma system med stamina, samma kistor med loot, samma mystiska föremål och material för uppgradering, samma system med själar för varje dödad fiende, samma stridseffekter, samma buffs på vapnen, samma minimalistiska berättarstil, samma atmosfäriska ljud och avsaknad av musik, samma vertikala sammanflätade levels, samma sätt att öppna den tunga dörren till nästa area, och det är till och med samma döda ansiktsuttryck på samma stumma fiender!

Enda skillnaden är att det är dockor och robotar istället för monster i detta spel.

https://www.youtube.com/watch?v=VcasjvMAk7Q

Jag menar, som ett mega fan av alla Soulsborne spel (Inklusive Sekiro), bästa spelen som finns enligt mig. Så är jag glad om folk "kopierar" Fromsoft. Så länge spelet blir bra borde vi fans vara glada. Mer gott åt oss som gillar dessa typer av spel.

Sen håller jag med om att det verkligen ser ut som Bloodborne fast med robotar. Men Bloodborne är ett av mina favoritspel och om detta blir bra så är jag nöjd.

Är det omoraliskt? Kanske, men det är så mycket skit inom spelindustrin ändå. Jag blir bara glad om ett bra spel släpps, jag tycker inte Fromsoftware behöver vara de enda som använder denna formula. Många har försökt sig på Soulslike och väldigt ofta så blir det inte så bra. Miyazaki är ett geni som ingen annan, om utvecklare vill ge sig på att försöka göra något likt hans mästerverk och faktiskt lyckas så förtjänar de ändå lite cred tycker jag.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Jag menar, som ett mega fan av alla Soulsborne spel (Inklusive Sekiro), bästa spelen som finns enligt mig. Så är jag glad om folk "kopierar" Fromsoft. Så länge spelet blir bra borde vi fans vara glada. Mer gott åt oss som gillar dessa typer av spel.

Sen håller jag med om att det verkligen ser ut som Bloodborne fast med robotar. Men Bloodborne är ett av mina favoritspel och om detta blir bra så är jag nöjd.

Är det omoraliskt? Kanske, men det är så mycket skit inom spelindustrin ändå. Jag blir bara glad om ett bra spel släpps, jag tycker inte Fromsoftware behöver vara de enda som använder denna formula. Många har försökt sig på Soulslike och väldigt ofta så blir det inte så bra. Miyazaki är ett geni som ingen annan, om utvecklare vill ge sig på att försöka göra något likt hans mästerverk och faktiskt lyckas så förtjänar de ändå lite cred tycker jag.

Bra! Jag håller med om att det här med att kopiera och huruvida det är omoraliskt eller inte är en separat fråga. Och din poäng om så mycket annat skit där ute, jag håller helhjärtat med om det.

Även om jag tycker det är i någon mån omoraliskt (eller billigt eller nåt, beroende på vilken vinkel man anlägger), så kvarstår ju att om slutprodukten är välgjord så borde den kunna ge enorm njutning om man tex älskar Bloodborne.

Och det jag ser av Lies of Pi är att de även lyckats kopiera kvaliteten så att säga. Det ser enormt kompetent ut som soulsspel.

Om det får bra betyg ska jag nog ge det chansen, och ge mig chansen att få njuta.


signatur

Memento Mori

1
Skriv svar