Jättelik Valve-läcka innehåller material från Half-Life 2, TF2, CS och Portal

Robot
Jättelik Valve-läcka innehåller material från Half-Life 2, TF2, CS och Portal
Medlem

Är det assets sett till hur spelet blev eller är det även innan de byta bana med tf2? För jag minns att tanken var en mer "realistisk" still och mer i linje med tf modden. Vet att jag vart besviken på slutresultatet när det byte spår och för mig blev tf2 aldrig någon hit.

Missförstå mig inte nu, tf2 är ett bra spel sett till vad det är men det är för min del en sämre gjord uppföljare från orginalet. En stor del är nog granater då de hade en relativt stor effekt i orgonalet.

Medlem
Skrivet av Nerox:

Är det assets sett till hur spelet blev eller är det även innan de byta bana med tf2? För jag minns att tanken var en mer "realistisk" still och mer i linje med tf modden. Vet att jag vart besviken på slutresultatet när det byte spår och för mig blev tf2 aldrig någon hit.

Missförstå mig inte nu, tf2 är ett bra spel sett till vad det är men det är för min del en sämre gjord uppföljare från orginalet. En stor del är nog granater då de hade en relativt stor effekt i orgonalet.

Nej, tanken var att det skulle vara mera realistiskt och bort från modden.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag är rätt säker på att från början skulle TF 2 vara ett WW 2 spel (eller något i den stilen mer närmare vår egen tid) och jag blev rätt så besviken när det det visade sig inte bli det. Det TF 2 som släpptes var inte samma spel jag läst om många år tidigare.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Jag är rätt säker på att från början skulle TF 2 vara ett WW 2 spel (eller något i den stilen mer närmare vår egen tid) och jag blev rätt så besviken när det det visade sig inte bli det. Det TF 2 som släpptes var inte samma spel jag läst om många år tidigare.

Låter som du beskriver Day of Defeat

Medlem

Alltså...

TF2


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Precis, så där var Team Fortress 2 tänkt att bli från början vilket fick mig att bli väldigt intresserad av det då jag är och har alltid varit ett fan av spel som strävar mer åt det realistiska hållet, speciellt för FPS spel.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nej, tanken var att det skulle vara mera realistiskt och bort från modden.

Ja, det var ju det jag skrev. Alltså att köra en mer realistisk del istället för vad resultatwt blev, men att ändå behålla spåret med orginalet.

Exakt den bilden jag hade i åtanke.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Precis, så där var Team Fortress 2 tänkt att bli från början vilket fick mig att bli väldigt intresserad av det då jag är och har alltid varit ett fan av spel som strävar mer åt det realistiska hållet, speciellt för FPS spel.

"Valve abandoned the realistic style when it became impossible to reconcile it with the unrealistic gameplay, with opposing armies having constructed elaborate bases directly next to each other."

Känns lite som att Battlefield tagit över den staffpinnen att försöka göra något realistiskt team fortress, även om spelen särskiljer sig en del. Så kan man ju ändå förstå att det kanske känts knepigt att ha ultra seriös grafik till ett icke-seriöst spel.

Men man kommer ju ihåg hur det snackades om TF2, innan det blev det som det blev.
Sen har ju TF2 kanske flippat ut lite, tyckte om spelet innan det blev F2P, läser nu på Wikipedia att dom haft problem med botar och konstant fuskande i 2 år (!!), innan Valve fick tummen ur och löste problemet i somras.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Jag är rätt säker på att från början skulle TF 2 vara ett WW 2 spel (eller något i den stilen mer närmare vår egen tid) och jag blev rätt så besviken när det det visade sig inte bli det. Det TF 2 som släpptes var inte samma spel jag läst om många år tidigare.

Och bra är nog det. Det hade varit tråkigt att gå miste om det unikt ikoniska TF2 gav oss i förmån för något generiskt det helt säkert hade blivit om de gått den mer realistiska vägen.

Medlem

De hittade aldrig Half-life 3 utan läckte Half-life 2 i stället. xD


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

En läcka från spel som varit ute i flera år .... wow?

Medlem

TF 2 har en lång historia. Men jag är glad att det blev som det blev. Älskar spelet.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Zidious G:

TF 2 har en lång historia. Men jag är glad att det blev som det blev. Älskar spelet.

Ja fantastiskt spel! Synd med alla bottar.

Medlem

HL3 var väl bara en tom mapp, antar jag. Haha

1
Skriv svar