Läckt Suicide Squad-bild pekar mot både battlepass och butik i spelet

Robot
Läckt Suicide Squad-bild pekar mot både battlepass och butik i spelet

Ytterligare källa menar att det bara är kosmetiska grejer.

#Rocksteady-studios, #Suicide-squad, #nyhetstips


Medlem

suck....


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Dom har ju inte släppt ett spel på 8 år så dom vill väl casha in ordentligt nu.

Inaktiv

Om det var nån som trodde något annat är det dags att lägga ifrån sig NES-dosan ett tag och komma ikapp nutiden. Inte direkt ett nytt fenomen detta och mer vanligt än ovanligt i spel av den här sorten.

Medlem

Snark.. lägg ned med detta skit i single-player spel(Visst finns MP också). Så vitt jag minns så hade Arkham-serien inte detta trams och dom var fenomenala spel. Andra tider då förvisso, men det funkar ju uppenbarligen utan skiten(exempel Elden Ring).

Även tröttsamt när förklaringen är "enbart för cosmetics". Visst, för ett f2p-spel kan jag förstå att man lägger in det, men detta är väl ett fullprisspel, gissar på 600-800?

Skulle spy i mun lite om t.e.x. Elden Ring skulle haft en butik i spelet "för enbart cosmetics", eller ett Battlepass-system för den delen. Samt att spelet skulle nog inte varit som det är idag om det haft det.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Snark.. lägg ned med detta skit i single-player spel(Visst finns MP också). Så vitt jag minns så hade Arkham-serien inte detta trams och dom var fenomenala spel. Andra tider då förvisso, men det funkar ju uppenbarligen utan skiten(exempel Elden Ring).

Även tröttsamt när förklaringen är "enbart för cosmetics". Visst, för ett f2p-spel kan jag förstå att man lägger in det, men detta är väl ett fullprisspel, gissar på 600-800?

Skulle spy i mun lite om t.e.x. Elden Ring skulle haft en butik i spelet "för enbart cosmetics", eller ett Battlepass-system för den delen. Samt att spelet skulle nog inte varit som det är idag om det haft det.

Håller helt med om att fullprisspel borde innehålla sådant från början, vilket även gäller spel som säljer kosmetiska dlc vid sidan om. Men har heller inget problem då man precis som med dlc helt kan skippa det.

Sedan är detta ett multiplayer spel som går att spela i singleplayer.

Arkham hade många skins till både bilar och kläder, minns dock inte hur man låste upp dem. Tror mycket köptes som DLC:er. Nåväl. Det är nog bättre om sxxten finns i spelet istället för att dom försöker ta bort det som i Gotham Najts. Förresten, det kommer en TV-serie nu med samma namn och Robin är en kvinna (!)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det var väl förväntat?

De flesta sådana spel har det idag

Skribent
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Arkham hade många skins till både bilar och kläder, minns dock inte hur man låste upp dem. Tror mycket köptes som DLC:er. Nåväl. Det är nog bättre om sxxten finns i spelet istället för att dom försöker ta bort det som i Gotham Najts. Förresten, det kommer en TV-serie nu med samma namn och Robin är en kvinna (!)

Man fick köpa det som DLC, var bland annat ett skin på bilden och dräkten från Burtons filmer.

Gotham Knights lades väl ned? En av allt som nu skrotas i samband med att WB anställde Gunn för att göra om allt DC.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Är väl spännande att få det confirmed, men var ju något Jason Schreier skrev om för något år sedan, från typ;

https://www.reddit.com/r/SuicideSquadGaming/comments/i61re6/w...

Jason Schreier: "So, other rumors include what is Rocksteady working on? It feels like due time. It's been 3 years since Arkham Knight. Everyone's assuming that they're going to make an announcement soon. The Game Awards seems like a good time.

Rocksteady is one of those companies where there have been so many rumors. It feels like every week there's a new rumor, and they're all bullshit.

So, I have heard what they're working on. I don't really want to spoil it just for the sake of spoiling it, but every single rumor I've heard just seems to be bullshit.

Like there are Superman rumors and Justice League rumors, and it just feels like those rumors are begetting other rumors. So like people on 4chan are just postings like "Oh, well, I've heard this so many times!", and it just becomes like, accepted lore because if you see like four different iterations of the same Superman rumor, then it's like "Oh, of course they're making Superman."

I mean, the thing I've heard is not Superman at all. I can't 100% definitively say "No, they're not doing a Superman game", but I do not believe it.

I think what we're going to see from them is a game about a group of superheroes, and it will be like a Games as a Service (GaaS) type thing.

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

Gotham Knights lades väl ned? En av allt som nu skrotas i samband med att WB anställde Gunn för att göra om allt DC.

Nope. Har premiär i mars. Trailern har inte direkt mottagits varmt. Så det luktar lite flopp.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av Mike Stranéus:

Nope. Har premiär i mars. Trailern har inte direkt mottagits varmt. Så det luktar lite flopp.

Jag kan svära på att jag läste någonstans att de drog pluggen på serien efter att trailern fick så dålig kritik? Måste kolla sen när jag kommer hem...eller så har jag dröm det?


signatur

"Writer and Fighter"

Och där dog det lilla hype jag kände för detta spel.
FÅR PANIK på "SP" spel med fan season-pass.

Ge mig sådant i MP spel, fortnite, F122 , ni fattar.

Brinner i mig. Och jag tror verkligen inte på detta spel tyvärr.

Medlem

Inte alls insatt i detta spel, battlepass va? är det ett liveservice spel?

Medlem

Fortnite är gratis, men där kan du köpa kosmetik om du vill och detta stöttar ju företaget. Vet inte hur det kommer vara i Suicide Squad, men som några skriver ovan låter det mer som om de vill låsa innehåll för spelare som redan köpt spelet för fullpris.

Avstängd

Kommer aldrig köpa spel med denna skiten. Folk som tycker att sälja cosmetic ingame är okej har lett till detta förfall. Vidrigt hur smutsig spelbranschen har blivit.

1
Skriv svar