Skyblivion-teamet lovar att megamodden släpps senast 2025

Robot
Skyblivion-teamet lovar att megamodden släpps senast 2025
Medlem

Meh.. Jag vill ha TES:IV Oblivion i TES VI-motorn ju...


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Den motorn är knappast imponerande 2025 ej heller nu ej heller när de släpptes 🤣

Medlem
Skrivet av erson:

Den motorn är knappast imponerande 2025 ej heller nu ej heller när de släpptes 🤣

Spela det inte då


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Inaktiv
Skrivet av Azureye:

Meh.. Jag vill ha TES:IV Oblivion i TES VI-motorn ju...

De får skrota och börja om när VI släpps ca 2025 😂

Medlem
Skrivet av Azureye:

Meh.. Jag vill ha TES:IV Oblivion i TES VI-motorn ju...

TES6 kommer troligen använda samma motor (dock uppdaterad)
troligen den versionen som dom använder till Starfield, som fortfarande är samma serie av motor som Skyrim, Fallout 4 och 76

....och TES6 släpps troligen någon gång efter 2030


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Tror skywind kommer va snyggare, men det också lång tid tills det är färdigt. Dom har jobbat med den modden i mer än 10 år.
https://www.youtube.com/watch?v=Xhzri8nOjjM


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Azureye:

Meh.. Jag vill ha TES:IV Oblivion i TES VI-motorn ju...

Lägg av, nämn det inte ens. Vore så fruktansvärt ljuvligt. Och Morrowind med.

Men främst Oblivion. Det bästa spelet i mänsklighetens historia. 🤗😍


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Men främst Oblivion. Det bästa spelet i mänsklighetens historia. 🤗😍

Jag förstår inte, Oblivion har ju den tråkigaste main questen av alla spel som någonsin släppts.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Lägg av, nämn det inte ens. Vore så fruktansvärt ljuvligt. Och Morrowind med.

Men främst Oblivion. Det bästa spelet i mänsklighetens historia. 🤗😍

Speciellt Morrowind


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Kiske:

Jag förstår inte, Oblivion har ju den tråkigaste main questen av alla spel som någonsin släppts.

TES hvudinriktning har aldrig varit main-questen, utan världen i sig. Den stora poängen är att man ska utforska och uppleva en levande värld. Väldigt få spelserier har lyckats skapa en sån levande känsla. Det är typ bara Bethesdas spel med sin Radiant AI som känns så levande, med kanske GSC Game Worlds Stalker-spel med deras ALife AI som nära tvåa.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Kiske:

Jag förstår inte, Oblivion har ju den tråkigaste main questen av alla spel som någonsin släppts.

Oblivion har bättre main story än Skyrim som är extremt generic... men det är miljön och känslan i Skyrim som får mig att gilla det (mer) och spela om det. Morrowind spelade jag aldrig. (Eller ja, jag spelade det efter Oblivion vilket gjorde att jag inte fastnade i det och spelade speciellt mycket.)

Men som Slashgibber skrev, det är ju inte main story som är den drivande delen. Det är ju hela världen i sig.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Om det blir sådana här långa utvecklingstider, blir det till slut lite som att åka på långresor ute i rymden. När man väl kommer fram finns det redan en koloni, då skeppet som åkte långt efteråt kom fram dit snabbare, eftersom det var betydligt mer avancerat och hade högre hastighet.

Med tekniker som RTX Remix är det inte helt omöjligt att det kommer finnas åtminstone snyggare Oblivion konvetering runt 2025 till Elderscrolls 6.

Vet inte hur mycket Skyblivion-teamet lagt på andra förbättringar, men eftersom de använder Skyrim-motorn känns det inte direkt som att fysiken och spelmekaniken kommer vara något vidare oavsett. Har de tur kanske de kan relativt snabbt konvertera över projektet till Creation-Engine 2.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Om det blir sådana här långa utvecklingstider, blir det till slut lite som att åka på långresor ute i rymden. När man väl kommer fram finns det redan en koloni, då skeppet som åkte långt efteråt kom fram dit snabbare, eftersom det var betydligt mer avancerat och hade högre hastighet.

Med tekniker som RTX Remix är det inte helt omöjligt att det kommer finnas åtminstone snyggare Oblivion konvetering runt 2025 till Elderscrolls 6.

https://www.youtube.com/watch?v=Vg52-HZhrFc

Vet inte hur mycket Skyblivion-teamet lagt på andra förbättringar, men eftersom de använder Skyrim-motorn känns det inte direkt som att fysiken och spelmekaniken kommer vara något vidare oavsett. Har de tur kanske de kan relativt snabbt konvertera över projektet till Creation-Engine 2.

När man ser den där videon vattnas det i munnen. Herregud om det där blir verklighet nån dag. Det är sån sinnessjukt stor skillnad i kvalitet.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

TES6 kommer troligen använda samma motor (dock uppdaterad)
troligen den versionen som dom använder till Starfield, som fortfarande är samma serie av motor som Skyrim, Fallout 4 och 76

....och TES6 släpps troligen någon gång efter 2030

Tja knappast om vi ser till utvecklingstiden för BGS har vi tre år mellan Fallout 4 och Fallout 76 och mellan Skyrim och Fallout 4 var det fyra år. Om man ser utvecklingstiden mellan Fallout 76 och Starfield är det 5 år då hamnar vi 2028 kanske 2029 det lär inte dra in på nästa årtionde deras utvecklingstider har egentligen inte blivit särskilt mycket längre.

Medlem
Skrivet av Sorten:

Tja knappast om vi ser till utvecklingstiden för BGS har vi tre år mellan Fallout 4 och Fallout 76 och mellan Skyrim och Fallout 4 var det fyra år. Om man ser utvecklingstiden mellan Fallout 76 och Starfield är det 5 år då hamnar vi 2028 kanske 2029 det lär inte dra in på nästa årtionde deras utvecklingstider har egentligen inte blivit särskilt mycket längre.

Du har inte följt utveckling antar jag

När dom visade upp TES6 på E3 2018 så var det i pre-production
2022 så kom det också ut uppgifter att spelet FORTFARANDE var i pre-production

Och det betyder att det fortfarande enbart finns på papper, inget är gjort än.

När dom går från pre-prod så kan vi börja räkna deras 7 års utvecklingscykel.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Om det blir sådana här långa utvecklingstider, blir det till slut lite som att åka på långresor ute i rymden. När man väl kommer fram finns det...

Håller med. Jag tror AI kommer bli så pass vass när som helst nu att vi ständigt kommer kunna ha nya iterationer av gamla spel i nyare spelmotorer.
Tex. alla GTA och RDR i GTA6 motorn eller alla TES i TES6 motorn.

Medlem

Dom har lagt upp en gameplay stream som är över 4 timmar. Där dom svarar på frågor och sånt.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

1
Skriv svar