Yawman Arrow - flygsim-gamepad för dig som vill slippa kontrollkrånglet

Robot
Yawman Arrow - flygsim-gamepad för dig som vill slippa kontrollkrånglet

Analoga reglage och massa knappar så att du kan flyga från soffan.

#dcs-world, #microsoft-flight-simulator, #prepar3d, #xplane, #yawman-arrow


Medlem

Fräsigt, hoppas den blir billig och gör det lättare för folk att komma in i DCS^^

Redaktör
Skrivet av hugoqqqq:

Fräsigt, hoppas den blir billig och gör det lättare för folk att komma in i DCS^^

Ja, den såg intressant ut. Lite som en gamepad-version av en klassisk enkel joystick, en sån man plockar fram när flyglusten (men inte meckarlusten) faller på. Har kvar min Sidewinder 90-talet, åker fram ibland.

Ska försöka få loss ett test-ex av Yawman Arrow.


signatur
Skribent
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, den såg intressant ut. Lite som en gamepad-version av en klassisk enkel joystick, en sån man plockar fram när flyglusten (men inte meckarlusten) faller på. Har kvar min Sidewinder 90-talet, åker fram ibland.

Ska försöka få loss ett test-ex av Yawman Arrow.

Hade också en Sidewinder, bytte ut den mot en Wingman senare. Men har kvar båda någonstans.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ser ut som en såndär fidget toy med massa olika reglage o knappar på


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Redaktör
Skrivet av Zymac:

Ser ut som en såndär fidget toy med massa olika reglage o knappar på

Jaaa! ❤️


signatur
Medlem

Det hade blivit ett köp om den hade varit trådlös och fungerat på Xbox, till PC känns det tämligen meningslöst då det finns så bra alternativ..

Medlem

Skulle den här öka inlevelsen? Jag är ingen pilot men jag är tveksam. Känns faktiskt som ett Aprilskämt som har ramlat ut lite för tidigt.

KoP
Medlem
Skrivet av GustavA:

Skulle den här öka inlevelsen? Jag är ingen pilot men jag är tveksam. Känns faktiskt som ett Aprilskämt som har ramlat ut lite för tidigt.

Nä det står väl inget om att kontrollen ökar inlevelsen, bara att den gör det enklare att spela med dess extra knappar och reglage.

Medlem

Frågor som jag ställer mig: finns det en marknad för detta här? Jag skulle nog säga ja på den frågan då majoriteten av spelare främst är casual, men även för att det inte finns ett vettigt alternativ för de som vill slapp-spela framför tvn i soffan.

Det jag ställer mig mer kritisk till, är hurpass mycket man handikappar sig själv i pvp jämtemot någon som spelar med joystick i flygsim. Likt den gruppen som sänker känsligheten i musen för att aima bättre, så är det även populärt att köpa till en joystickförlängare för att på så vis minska känsligheten för att på så vis ha lättare att aima. Då skall man veta det att redan befintliga joysticks har en väldigt mycket längre sticka än en tumjoystick är.

https://www.monster.tech/en/product/joystick-hotas-table-moun...

Varför är denna information intressant? Jo, för en tumjoystick på en gamepad är väldigt kort och således blir aimen ungefär som att köra med väldigt hög sensitivity på en vanlig mus i ett fps-spel. Detta skulle man kunna lösa genom att sälja längre tumjoysticks löst, och att användaren själv skulle kunna byta ut dessa. Får hoppas att någon utvecklare läster detta 😁

Men hur som haver så tror jag att denna prokten kommer fungera ypperligt i mer arcade-spel, singleplayer och pve-sammanhang.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

1
Skriv svar