Omröstning: Bästa Battlefield är...

Medlem

Battlefield 1942 och Battlefield 2 gillar jag bäst. 2:an är snäppet över.

Medlem

BC2 helt klart, mycket bättre balanserat än tidigare BF series och då har det heller inte patchat en enda gång (1 day DLC patch ej inräknad).

Medlem

Ärlig talat tycker jag nog Bad Company 2.
Om det fanns ett alternativ för "Battlefield 1942 - Desert Combat" skulle jag valt det, då det var det enda jag tyckte om med 1942(är inte ett fan av WW2-spel så värst).

Battlefield 2 var bra, men tröttnade bara på några minuter oftast då inget nytt riktigt hände. Bad Company 2 så kan man åtminstone se hur stridsfältet förändras efter tiden som går, byggnader, träd, t.om marken är sprängd. Och ljudet spelar SJUKT stor roll för mig.

Hade dessutom mycket större förväntningar av Battlefield 2 innan det hade släppts, då jag hade hört saker om det som jag såg fram emot som inte stämde, vilket ledde till att jag blev en aning besviken. Men dåligt var det verkligen inte, om det inte var Bad Company 2 vore det Battlefield 2.

Medlem

vietnam var ju sjukt kul

Medlem

Jag röstade faktiskt på Bad Company 2, det är för jäkla kul
Övriga är BF1942 med Desert Combat, Vietnam och BF2 (400+ timmar i det spelet)


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Helt galet vilken hype BFBC2 har.
Självklart bästa spelet är Battlefield 1942, vilket inte har några motsvarigheter när det gäller community, teamplay, och framför allt utveckling under spelets aktiva år. Att ens jämföra det med de senare bidragen i serien känns förnedrande.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

-sniff-... Jag gråter tårar när jag ser BF1942 på tredje plats
Ännu mer gråter jag när jag ser skämtet BF2 på andra plats. Att BF:BC2 är på första plats handlar ju om stundens ingivelse naturligtvis.

Aja, jag får väl vika mig för den stora massan, men min röst får ni inte på något annat än BF1942!

Medlem

wwraver: Betyder väl bara att de flesta som bryr sig om att rösta (eller besöker sida?) inte var med på den gamla goda tiden.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Svårt val mellan BF2 och BC2... Men tror min röst hamnar på BC2 ändå, ljudet, förstörelsen gör så att känslan blir så bra!

Medlem
Medlem

1942.

Med det community som fanns runt 1942 så funderar jag ibland på om man verkligen har tjänat mer pengar på den inslagna EA-banan än om man hade stött en e-sport utveckling?
Man har ju sålt fler kartonger förståss...

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Eottt:

Det ändå Bad Company bidrar med, är grafik och ljud, resten är bara en "tillbakagång".

Nej, BC2 har till skillnad från tidigare BF lyckats "tvinga" fram ett samarbete; Även när alla springer omkring som majoriteten av spelarna i BF2 gör/gjorde så finns där ett samarbete. Detta pga de mindre kartorna.

Sedan har man även även lyckats med bedriften att göra Engineer till en spelbar klass, till skillnad från hur värdelös klassen var i BF2.

Håller inte med dig alls. Har inte känt ngt samarbeta alls under de timmar jag spelat. Allt känns sloopat med mindre grupper och färre klasser. För övrigt känns alla banor för små och enformiga.
Att Enginer var mindre "stridstålig" i BF2 var ju bara en bra sak. Den var bra när man åkte i fordon och var en del av en fungerade GRUPP.


signatur

B lup

Medlem

Vietnam.......musiken säger jag bara

Inaktiv

BFH fick då inte många röster. ^^

Medlem

Röstar faktist på BC2. Sjukt roligt och beroendeframkallande. Att saker går att spränga sönder och att fordonsfysiken är ruskigt mycket bättre än i BF2 (förutom helikoptern).

Rush är väldigt skoj det med, blir inte det där enformiga flaggjagandet hela tiden. Runt runt runt som det blev på de stora banorna i BF2. Testat qoncuest i ca 15 min i BC2 och upplevde samma tendenser där. Rush för hela slanten.

Medlem

BF1942... med FH v0.7 installerat. Det är epic.

Medlem

Battlefield 2 demot, fullversion skulle förgöra mig.

Medlem

bad company 2 i "hardcore mode" med BF2's banor


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

om än jag njutit till flera av spelen i serien så är det väl ingen fråga om saken att BF2 är det mest lyckade i serien.
Om än Bf1942 la grunden för ett nytt sätt att spela FPS så var det BF2 som finslipade det och dessutom la till flera (då nyskapande) funktioner som idag är nästan standard.

BF2 upplyste hela spelmarknaden och bara i sitt grundutförande är det ett av de viktigaste spelen som gjorts. Bad Company 2, hur nytt, snyggt och för tillfället populärt det än må vara står chanslös emot BF2.

Hur många tror ni kommer spela BFBC2 om 5 år?
Starta upp BF2 så finner ni högvis med servrar sprängfyllda med folk.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Battlefield 2.

Att Bad Company 2 leder omröstningen just nu bevisar bara att folk inte kan rannsaka sina känslor. BFBC2 må vara awesome nu, men om 5 år när det står mellan BFBC2 och BF2 kommer det nog se annorlunda ut.

Mitt Battlefield moment: BF2: Sharqi Peninsula, Havoc helikopter gunner, BAM! BAM! BAM! BAM!, kill, kill, efter kill och kill. Fakkin ey 40-0

Medlem

För mig blev det BF:BC2 vilket jag tycker är det bästa BF spelet någonsin.
Men 1942 och battlefield 2 är ju legendariska! När man var mindre speciellt när 1942 och körde det med polarna efter skolan i mellanstadiet!

Medlem
Skrivet av wwraver:

-sniff-... Jag gråter tårar när jag ser BF1942 på tredje plats
Ännu mer gråter jag när jag ser skämtet BF2 på andra plats. Att BF:BC2 är på första plats handlar ju om stundens ingivelse naturligtvis.

Aja, jag får väl vika mig för den stora massan, men min röst får ni inte på något annat än BF1942!

så sant!
BF1942 är bäst av dom alla!
BF2 var rent skit och det jag spelade av BF:BC2 MP demot på X360 så var det rätt kasst i MP men jag skulle inte köpa BC2 för MP delen ändå.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Inaktiv
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av Segas:

Svårt för oss PC-användare att kunna rösta på 1943 när det inte existerar än.

samma för oss konsollspelare dåd et gäller tex bf1942 bf vietnam,så ingen ursäkt där inte.

....det tänkte jag inte på.

Medlem

1942 med eller utan mod ^^

de värsta just nu me BC2 tycker jag är att de knappt finns nått teamwork, 8/12 spelar recon och sitter still halva banan.
Kommer nog bli roligare sen när folk börjar köra på rikigt.

Medlem
Skrivet av c0rp:

Battlefield 2.

Mitt Battlefield moment: BF2: Sharqi Peninsula, Havoc helikopter gunner, BAM! BAM! BAM! BAM!, kill, kill, efter kill och kill. Fakkin ey 40-0

Aa svårslaget!


signatur

B lup

BF1942, gillar WW2 bäst i FPS dock. Tycker det blir för mycket målsökande missiller, blippande knappar och indikatorer över hela skärmen så fort man närmar sig 2000-talet.

Medlem

Nittonhundrafyrtiotvå.


signatur

Jaha.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av Segas:

Svårt för oss PC-användare att kunna rösta på 1943 när det inte existerar än.

samma för oss konsollspelare dåd et gäller tex bf1942 bf vietnam,så ingen ursäkt där inte.

....det tänkte jag inte på.

Du är förlåten

Medlem

Battlefield 2, jag har inte spelat något annat spel så mycket som BF2. BC2 är kul men lite för nytt för att det på något sätt skall kunna "hota" BF2s plats som nummer ett.

Medlem

Gief mer radio som i BF Vietman!

Köra över en kulle med en tank med Ride of the Valkyries på högsta volym is the shit

Skriv svar