Microsofts uppsägningar drabbar bland annat Bethesda och 343 Industries

Skrivet av Freeman79a:

18000 folk får kicken från Amazon.

Amazon har typ 6gånger så fler anställda än Microsoft.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Killen på ditt jobb kanske va så snabb att han fick mer tid till mobilen än jobba då det va som du sa inte så "stressigt" vilket tyder på brist på arbetsuppgifter...

Finns folk som är så dåliga och olämpliga för ett jobb att "gör så gått de kan" inte är skäl nog att få behålla anställning.

Just han stod vid en robotsvets som tog runt 1-1,5 minuter att svetsa färdigt bitarna inne i svetsburen, vilket gjorde att man hade den tiden på sig att tömma och fylla fixturen som inte var inne i svetsburen för tillfället. Och efter att ha gjort det i några dagar vad det inga större problem att hinna med.
Han valde att istället stå med mobilen tills det hade svetsat klart och sen spendera några minuter med att byt bitar vilket gjorde att maskinen stod stilla halva tiden och det är ett beteende som jag förstår om chefen inte tyckte var ok.
Om han hade arbetat så snabbt han kunde men inte hunnit med tempot i maskinen hade jag inte tyckt att han förtjänat att bli avskedad men jag kan ändå förstå att man som chef efter ett tag överväger det (han arbetade egentligen där genom ett bemanningsföretag så han blev förflyttad och inte avskedad).

Jag blev av med ett jobb på ett lager för att jag inte klarade av att hålla deras tempo även om jag slet på. Visst var det surt men samtidigt skönt för jag insåg att det jobbet helt enkelt inte var för mig.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av JackFlack:

Ännu en anledning att försena Starfield ytterligare...suck!

Tror knappast detta kommer påverka några release datum
Microsoft har som jag skrev tidigare anställt 60 000 personer totalt bara under pandemin troligen för att hjälpa situationen + efterfrågan på funktioner på "Teams" som många företag började använda under pandemin. Detsamma såg man på Dice och Battlefield 2042, andra studios fick hoppa in och hjälpa till under pandemin pga arbetsförhållandena. Nu är pandemin i stort sett över och det kommer vara många överflödiga tjänster.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

18000 folk får kicken från Amazon.

Tack, dom ynka 10000 drabbade mår säkert mycket bättre nu.

Avstängd

Säkert uträknat och lär vara 10 000 som inte behövs nu när pandemin till störta delen är över. Så lär inte påverka spel till Xbox och releser. Så för användarna är det ingen skillnad.

Kommer asså vara som tidigare år utan pandemin och snart får ju Microsoft in massa nytt folk igen när dom köpt Activision/Blizzard

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Amazon har typ 6gånger så fler anställda än Microsoft.

Skrivet av Påskmust:

Tack, dom ynka 10000 drabbade mår säkert mycket bättre nu.

Det är som sagt tuffa tider för just Tech-branschen. Tills alla investeringar i chip produktionen i USA kommer igång.

12
Skriv svar