Det bästa spelet ni aldrig klarade?

Gnällkuk

Witcher 3, så är väl dags snart om ett par patchar...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

FFVII. Försökte typ 10 ggr på slutbossen sepiroth. Klarade de första två faserna men dog på 3dje. Tänkte ta en paus för att ladda inför nya försök. Den pausen har varat ca 25 år....

Testpilot

Death stranding - Nån puckad jäkla bossfight [edit slutbossen] som jag lackade ur på och ragequittade. Det är första gången jag gjort det på säkert 20 år i ett spel. Även UI designen är helt usel men det gick att jobba sig förbi tills jag kom till det skedet - 112 timmar spelade.

Medlem

Hellblade: Senua's Sacrifice.
Fick ge upp nu. Närmade mig slutet i alla fall. Förvånad över att det är så svårt även på easy.

Medlem

The Legend of Zelda - A Link to the Past

Medlem
Skrivet av oldfatbaldguy:

The Legend of Zelda - A Link to the Past

Samma här, körde via emulator. Minns inte varför jag slutade spela. Hade inte långt kvar, kanske dags att spela klart på minisnes.

Medlem

Mass Effect spelen och det är skäms jag lite för.
Jag älskar rymden, sci-fi och rollspel men historien/storyn fick mig inte biten, spelade 1/2 vägen in i 1an, två gånger, men sen avinstallerade jag.

Medlem

Deus Ex: Human Revolution är den ”synd” jag minns starkast. Spelet hade egentligen allt för att tilltala mig—setting, story, gameplay—men jag hittade inte riktigt vibben när det begav sig. Annat kom i emellan, och nu känns det som att spelet har passerat sitt bäst före-datum. Vem vet, kanske ger jag mig på det igen någon gång, men jag tror att för min del kommer spelet aldrig bli mer än ett minne av vad som kunde ha varit…


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Jag skäms över att jag aldrig spelade igenom super metroid till super nintendo.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Samma här, körde via emulator. Minns inte varför jag slutade spela. Hade inte långt kvar, kanske dags att spela klart på minisnes.

Jag brukar spela igenom det typ varje jul då det är ett av det bästa spelen till super nintendo.

Skribent
Skrivet av Hackers:

Jag skäms över att jag aldrig spelade igenom super metroid till super nintendo.

Avundas dig att du har den upplevelsen kvar. Fantastiskt spel som håller otroligt bra fortfarande.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Aldrig spelat igenom ett helt Zelda spel, känner mig oftast färdig och nöjd när jag närmar mig slutet eller slutbossen.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Aldrig spelat igenom ett helt Zelda spel, känner mig oftast färdig och nöjd när jag närmar mig slutet eller slutbossen.

Brukar ta en 6-7 timmar att spela igenom zelda a link to the past och då njuter man av spelet

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Avundas dig att du har den upplevelsen kvar. Fantastiskt spel som håller otroligt bra fortfarande.

Spelat typ halvvägs flera gånger på emulator men sen har det blivit nått knas och inte gått fortsätta därför jag gett upp. Finns spelet att spela på switch tro?

Skribent
Skrivet av Hackers:

Spelat typ halvvägs flera gånger på emulator men sen har det blivit nått knas och inte gått fortsätta därför jag gett upp. Finns spelet att spela på switch tro?

Jupp, via deras Nintendo Online-tjänst tillsammans med SNES-spelen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Lyckades aldrig besegra slutbosssen i Metroid Prime 2: Echoes på GameCube. Hade för lite av allt när jag kom dit utan möjlighet att vända tillbaka för att fylla på.
Sedan gav jag upp på Mad Max på grund av att det aldrig fångade mitt intresse.
La även Alien Isolation åt sidan. Mina nerver fixade helt enkelt inte att spela vidare.

Medlem

Så gott som nästan alla pc-spel. Men roligt har jag haft!


signatur

autograph

Medlem

Spelade (led) igenom Dark souls med en polare när det släpptes 2012. Vi spelade med första vapnet fram till Ornstein o Smaug för vi förstod inte vikten av att byta vapen

Efter åtskilliga timmar på sista bossen Gwyn så la vi bara ner och såg slutet på youtube.

Medlem

Jag har nog gjort 3 försök på att komma igång med Disco Elysium som jag är helt övertygad om är skitbra med tanke på omdömen, men jag lyckas bara inte komma in i rätt mindset eller få en känsla för hur spelet är tänkt att spelas. Händer väldigt sällan men jag tror bara inte att det passar mig helt enkelt.

Medlem

The Witcher 3 även för min del. Någongång så har jag tanke att börja om med det men känns som en väldigt hög tröskel när man redan lagt ner 50+ timmar på det och sen tröttnat.

Även alla GTA-spel innan GTA IV. Hade aldrig tålamodet att spela klart storyn när jag var yngre, och även om jag kört igång de äldre GTA-spelen igen på senare år så blir jag bara förvånad av hur utdaterade spelen känns idag Nästan som de först släpptes 20 år sedan.

Men om jag vänder på frågan lite så är Assassins Creed Valhalla det spelet jag mest önskar att jag inte klarade. Har aldrig spelat något annat spel som jag haft så mycket kul med...samtidigt som jag spenderade de sista 20 timmarna önskande att skiten skulle bli klar någongång.

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Deus Ex: Human Revolution är den ”synd” jag minns starkast. Spelet hade egentligen allt för att tilltala mig—setting, story, gameplay—men jag hittade inte riktigt vibben när det begav sig. Annat kom i emellan, och nu känns det som att spelet har passerat sitt bäst före-datum. Vem vet, kanske ger jag mig på det igen någon gång, men jag tror att för min del kommer spelet aldrig bli mer än ett minne av vad som kunde ha varit…

Samma här. Jag nöjde mig med Recapen man får inför Mankind Divided. Dom gamla är bra med känns bara för daterade
jämfört med vad man vant sig vid med dagens spel. Mankind Divided håller än tekniskt tycker jag.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Samma här. Jag nöjde mig med Recapen man får inför Mankind Divided. Dom gamla är bra med känns bara för daterade
jämfört med vad man vant sig vid med dagens spel. Mankind Divided håller än tekniskt tycker jag.

Hm. Kanske blir Mankind Divided någon gång istället då.


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Eve Online.

Så du spelar fortfarande då?
För enda sättet att vinna Eve är ju att sluta

Medlem

Dead Cells - Beror lite på hur man ser på det. Har besegrat Kings Hand många gånger (inkl hitless) men den riktiga hemliga sista bossen är inte ens att tänka på, kommer aldrig att ens ta mig till den och då har jag ändå spelat 110 timmar.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av kebbe:

Slutade spela storyn in Red Dead Redemption 2 ganska tidigt för att lägga ett par hundra timmar på skattjakt, jakt och sidouppdrag. Kollade klart storyläget på Twitch i efterhand.

Ja, det är nog min approach till det spelet också.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Startat Ocarina of time flera ggr tidigt 00 tal. Kom en tredjedel av spelet varje gång. För 10 år sedan klarade jag halva... snart dags för nytt försök 😊 denna gång har jag skaffat en guidebok!

Medlem
Skrivet av Frezy_man:

Startat Ocarina of time flera ggr tidigt 00 tal. Kom en tredjedel av spelet varje gång. För 10 år sedan klarade jag halva... snart dags för nytt försök 😊 denna gång har jag skaffat en guidebok!

Jag började på det 2 ggr, båda gångerna så slutade jag i början när man är inne i Deku-trädet. Men sen bestämde jag mig för några år sen att spela hela, och det gjorde jag. Ångrar det inte. Ett av de bästa jag spelat

Medlem
Skrivet av Frezy_man:

Startat Ocarina of time flera ggr tidigt 00 tal. Kom en tredjedel av spelet varje gång. För 10 år sedan klarade jag halva... snart dags för nytt försök 😊 denna gång har jag skaffat en guidebok!

Fantastiskt spel, original soulslike synd att Nintendo förstör det mer med varje usel port.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

The Dig, spelet som med helt ologiska pussel och utmaningar gör spelet omöjligt att klara utan walk through (iaf för min del). Men atmosfären, inlevelsen och röstskådespelet gör att jag återkommer till spelet med några års mellanrum för att uppleva mystiken som som spelet utgör, men ändå får mig att ge upp hoppet om att någonsin klara det utan hjälpmedel.

Medlem
Skrivet av Precox:

The Dig, spelet som med helt ologiska pussel och utmaningar gör spelet omöjligt att klara utan walk through (iaf för min del). Men atmosfären, inlevelsen och röstskådespelet gör att jag återkommer till spelet med några års mellanrum för att uppleva mystiken som som spelet utgör, men ändå får mig att ge upp hoppet om att någonsin klara det utan hjälpmedel.

Riktigt bra spel till pc

Skriv svar