Klass-systemet återkommer till Battlefield 2042 den här månaden

Robot
Klass-systemet återkommer till Battlefield 2042 den här månaden
Medlem

Battlefield 1 var fantastiskt pga historieberättandet och känslan att vara med om WW1. Plus att grafikstilen var så vacker på nästan alla banor.

Battlefield 5 kändes fel gameplaymässigt och miljöerna var fula. 2042 ska vi inte ens tala om.


signatur

Memento Mori

Geeks Gaming

Körde lite ww2 eventet i portal som körs nu. Faktiskt jävligt kul. Vanliga klasser, inte en massa bs saker som händer, bra balans mellan allt. Synd bara att dom inte bara gör ren remaster av de gamla spelet.

Medlem

De borde lägga ner spelet istället och skapa ett nytt


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Spelet blir roligare för varje patch. Balanseringen av vapnen (framförallt rekylen) i senaste patchen gjorde mycket.
Jag gillar det mer och mer.
Nu kommer ju inget spel vara bättre än [insert the one i started with here] men om dom fortsätter i denna takten kommer vi få valuta för pengarna när nästa spel lanseras i en ny katastroflansering.

Skrivet av Kleptoman:

De borde lägga ner spelet istället och skapa ett nytt

Fan vad irriterad jag blev på att det var exakt vad dom gjorde med BFV efter Pacific-uppdateringen.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

De borde lägga ner spelet istället och skapa ett nytt

Nu vill jag inte vara sådan, men misstänker att de håller på med ett nytt...

Medlem

Testade detta när de blev tillgängligt på Gamepass.
Om Battlefield 1 var en tavla målad av Monet av ett franskt landskap där detaljerna är så fina och det känns liksom vackert, så var 2042 ungefär som när någon kletat på massa färg på canvas och sen skruvar i penseln i sin skruvdragare o kör maxfarten över färgen.

Fan så rörigt och förjävligt har jag aldrig sett ett battlefieldspel. Pallade verkligen inte.

(Kommer från farbror som varit med sen Battlefield 1942)

Medlem

för lite, för sent

Medlem

Inte rört spelet på 13 månader. Hade hellre sett dem lägga fortsatt support på battlefield 1 eller battlefront 2. Men ingen som får vad de önskar och de har en sån löjlig uppförsbacke vid nästa release, för de kan bara låtsas som att de har förtroende bland spelarna.

Medlem

Hade hellre velat ha Eastern Front till BFV (som jag fattar det som EA lovade?)

Medlem

Efter att med avsmak enbart spelade betan av 2042 har jag nu lagt ner några timmar på det då det fanns tillgängligt genom Gamepass ultimate på Xbox. Måste medge att läget Exodus conquest, då det enbart är 32vs32 känns "helt ok" och ibland glimmar det till med lite skön Battlefield känsla. Annars som många andra verkar tycka känns det rörigt och lite för spretigt.
Körde några runder igår där det var Battlefield 3 vs Modern Combat, det var skoj.
Personligen håller jag Battlefield 2-4 som de spel där jag haft absolut roligast i, efter 4an tycker jag serien tappat det.
Uppskattar att de nu i efterhand försöker ordna till spelet, även fast det är med saker som borde varit med från första början.

Medlem

Too late...Dice. Too late.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

De borde lägga ner spelet istället och skapa ett nytt

De har säkert redan börjat på ett nytt, man kan bara hoppas att de lärt sig av senaste misstaget.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Karaktärsklasserna är bara en liten bråkdel av vad som gick snett med detta spelet. Det är ruttet från grunden och kommer aldrig att bli "fixat" då det hade krävts en total makeover, vilket aldrig kommer att ske.

Som många andra har skrivit här så tror jag att de hade tjänat mer på att bara ge upp på detta, erkänna nederlag och lägga all fokus på att försöka bevisa sig på nytt med nästa titel. DICE är ett helt annat företag än vad det var förr och det är bara namnet som har hängt med (precis som för så många andra stora spelutvecklare).

Jag hatade det i början, sedan när dom började förbättra, blev det faktiskt bättre. Det ser ut som BF på vissa ställen, men det kommer aldrig bli som förr ändå.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

phi
Medlem

Testade det igen lite i julas tack vare att det finns på gamepass. Det är ju inte skitdåligt som det var i början men det är ju inte jättebra heller.

Medlem

Spelar det ganska mycket nu, det är bätte nu än när det släpptes. Inte lika mycket cringe på karaktärena heller. Dom har ändrat om utseendet på dom, så dom ser lite mer battlehardened ut.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Har inte lirat spelet men rätt talande hur utvecklingen gått bakåt när man ser jämförelsevideor av detta spel och tidigare bf-spel.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Battlefield 1 var fantastiskt pga historieberättandet och känslan att vara med om WW1. Plus att grafikstilen var så vacker på nästan alla banor.

Battlefield 5 kändes fel gameplaymässigt och miljöerna var fula. 2042 ska vi inte ens tala om.

Det jag inte gillade med BF1 var "supersoldatkitten" man kunde plocka upp.
Sedan var jag personligen inte så förtjust i WWI.
Jag tycker även designen av banorna har blivit sämre för varje spel.
Skulle jag rangordna dom "nyare" spelen så skulle det enligt mitt tycke bli:
BF3 > BF4 > BF1 > BFV.
Battlefield 2042 hoppade jag då den nedåtgående trenden har varit tydlig och jag inte gillade BFV.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Battlefield 1 var fantastiskt pga historieberättandet och känslan att vara med om WW1. Plus att grafikstilen var så vacker på nästan alla banor.

Battlefield 5 kändes fel gameplaymässigt och miljöerna var fula. 2042 ska vi inte ens tala om.

Jag kände helt tvärtom, BFV hade det bästa gameplayet hittils. Ingen rbd och sweet spot från BF1. Bästa rörelse funktionerna med Crouch sprint osv.

Inaktiv
Skrivet av Slimebeast:

Battlefield 1 var fantastiskt pga historieberättandet och känslan att vara med om WW1. Plus att grafikstilen var så vacker på nästan alla banor.

Det jag avskydde med BF1 var känslan av att vapnen sköt laser. Stora och långsamma tracers.
Man kunde ducka för kulorna som om det vore ett Star Wars-spel.
BFV led också av det litegrann. Men inte lika mycket.

Medlem
Skrivet av Barak:

Det jag inte gillade med BF1 var "supersoldatkitten" man kunde plocka upp.
Sedan var jag personligen inte så förtjust i WWI.
Jag tycker även designen av banorna har blivit sämre för varje spel.
Skulle jag rangordna dom "nyare" spelen så skulle det enligt mitt tycke bli:
BF3 > BF4 > BF1 > BFV.
Battlefield 2042 hoppade jag då den nedåtgående trenden har varit tydlig och jag inte gillade BFV.

Varför inte? Jag hatar alla superhjältar, men i BF1, var det inte lite coolt att nån kunde plocka ett kit som gjorde en svår att döda, bara för att göra gameplay lite mer spännande och dynamiskt (inte för att de gjorde särskilt stor skillnad för matchens utgång).

Det är ju också en möjlighet för en spelare som är värdelös att kunna överleva några minuter längre och få uppleva känslan av att dominera.

Varför gillade du inte super-soldiers?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Det jag avskydde med BF1 var känslan av att vapnen sköt laser. Stora och långsamma tracers.
Man kunde ducka för kulorna som om det vore ett Star Wars-spel.
BFV led också av det litegrann. Men inte lika mycket.

Oj, det där vet jag ingenting om. Du menar att skotten färdades långsammare helt enkelt?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av blackidus:

Jag kände helt tvärtom, BFV hade det bästa gameplayet hittils. Ingen rbd och sweet spot från BF1. Bästa rörelse funktionerna med Crouch sprint osv.

Ok. Men vad är rbd och sweet spot?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Ok. Men vad är rbd och sweet spot?

Rbd = Random bullet deviation. Vilket innebär att kulorna har en slumpmässig spridning på vapen som är automatiska och semi automatiska. Gällde även den första kulan även om siktet är mitt på fienden. Gjordes troligen för att automat vapnen inte skulle vara för kraftiga i ww1 eran. Så även om du hade bra aim och hade siktet direkt på fienden så kunde skotten missa. Ungefär som i Fortnite.

Sweet spot = Bolt action gevären hade vissa avstånd eller sweet spot där dem dödade med ett skott även om man bara träffade överkroppen, du behövde därmed inte alltid träffa huvudet för en 1 hit-kill.

Inaktiv
Skrivet av Slimebeast:

Oj, det där vet jag ingenting om. Du menar att skotten färdades långsammare helt enkelt?

Ja exakt. Plus att tracer rounds var skitstora.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Rbd = Random bullet deviation. Vilket innebär att kulorna har en slumpmässig spridning på vapen som är automatiska och semi automatiska. Gällde även den första kulan även om siktet är mitt på fienden. Gjordes troligen för att automat vapnen inte skulle vara för kraftiga i ww1 eran. Så även om du hade bra aim och hade siktet direkt på fienden så kunde skotten missa. Ungefär som i Fortnite.

Sweet spot = Bolt action gevären hade vissa avstånd eller sweet spot där dem dödade med ett skott även om man bara träffade överkroppen, du behövde därmed inte alltid träffa huvudet för en 1 hit-kill.

Coolt att du har koll!

Jag tycker Rbd låter rätt bra, jag gillar en viss grad av slumpmässighet, men sweet spot var jäkligt irriterande, för hur tusan kunde man veta att man sköt från optimalt avstånd?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Coolt att du har koll!

Jag tycker Rbd låter rätt bra, jag gillar en viss grad av slumpmässighet, men sweet spot var jäkligt irriterande, för hur tusan kunde man veta att man sköt från optimalt avstånd?

Som skytt var det lite svårt att ha koll på om man var inom sweet spot avståndet innan man sköt. Man var ju tvungen att hålla koll på skade grafen när man valde vapen och fick jämföra avstånd till flaggor och fiende osv.

Men du som motståndare kunde se skillnad på skyttens "scope-glint". Var den vit så var du inte inom sweet spot avstånd, men var den regnbågsfärgad så var du det och man visste att det räckte med en träff oavsett om han träffade dit huvud eller inte.

Men om jag inte minns fel så kom regnbågsfärgerna i en väldigt sen patch 🙂

Medlem

Kul med mer innehåll! Köpte spelet för cirka två månader sen och är nöjd, det verkar som att de lagt ner mycket tid och energi på att förbättra spelet sedan release.

12
Skriv svar