Rapport: Square Enix låter få, om ens någon, recensera Forspoken innan release

Robot
Rapport: Square Enix låter få, om ens någon, recensera Forspoken innan release
Medlem

Jag tycker det ser coolt ut men att väldigt få personer får recensera det bådar inte gott.

Sen kan jag tillägga att även om jag har sett en del trailers vet jag fortfarande inte vad spelet går ut på. Det verkar vara ett open-world spel med magiska strider men utöver det har jag ingen aning om vad spelt handlar om.
Jag vill spela igenom det men känner inte att jag är så pass sugen att jag köper vid release.


signatur

PSN: OAKTHYR

Gnällkuk

SkillUp är väl snarare YouTube-profil än Twitter-profil? Nej, Forspoken känns som om något är ruttet... Samtidigt, de som hoppas på spelet får väl hoppas på en Doom.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det ser lite underligt ut

Samtidigt så hade de väl inte släppt en demo långt innan spelet kommer om man har något att dölja?

Medlem

Körde demon på ps5 och det imponerade inte på mig.

Medlem

Vill fortfarande tro att det är värt att spela men efter att ha testat PS5 demot är min hype rekordlåg.

Medlem

Dåligt tecken att dom inte vill ha ut recensioner före spelet släpps.

Gen
Medlem
Skrivet av lasselason:

Körde demon på ps5 och det imponerade inte på mig.

Finns det fortfarande kvar?

Medlem

köpa ett spel dag ett på 90 och tidigt 2000 talet var inge problem. Efter typ 2007 eller så har jag hållt mig från köpa spel dag ett om det finns minsta lilla osäkerhet att det inte är färdigt och bra spel.

Medlem

Känns som att ett "anthem" fiasko är på väg

Medlem

Om det är så att de vet om att spelet kommer att få ett dåligt mottagande och de väljer att dölja det för att utnyttja att folk förbokat spelet så är det ju riktigt uselt gjort av Square enix!

Medlem

Hoppas att det blir ett bra spel för det ser lovande ut, men med DEN prislappen så avvaktar jag lite.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Gen:

Finns det fortfarande kvar?

Jag vet faktiskt inte, något säger mig att det inte gör det men är inte säker. Edit: det verkar inte så, gick in på PS appen och sökte och då kom bara förbokning för spelet upp.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Hoppas att det blir ett bra spel för det ser lovande ut, men med DEN prislappen så avvaktar jag lite.

80 euro på steam känns lite tungt där håller jag med dig

Medlem

De har ju redan släppt ett demo som visade att spelet är skit så vet inte vad tjänar på att inte låta recensenter ta del av spelet

Redaktör
Ponny
Skrivet av Shuriko:

Känns som att ett "anthem" fiasko är på väg

Där sa du något. Har liksom svårt att sätta fingret på vad det är som skaver, men något är det. Lite som Anthem kändes på förhand.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Där sa du något. Har liksom svårt att sätta fingret på vad det är som skaver, men något är det. Lite som Anthem kändes på förhand.

Ja men det är som du säger, något känns "off" med spelet.
Sen kan det ju vara att man blivit mer cynisk med åren och att man inte kastar sig över nya titlar längre

Redaktör
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Där sa du något. Har liksom svårt att sätta fingret på vad det är som skaver, men något är det. Lite som Anthem kändes på förhand.

Att se rackarns drakar hjälper inte..


signatur
Medlem
Skrivet av Rydell1986:

De har ju redan släppt ett demo som visade att spelet är skit så vet inte vad tjänar på att inte låta recensenter ta del av spelet

Sälja till ovetande?

Gen
Medlem
Skrivet av lasselason:

Jag vet faktiskt inte, något säger mig att det inte gör det men är inte säker. Edit: det verkar inte så, gick in på PS appen och sökte och då kom bara förbokning för spelet upp.

Tack för att du kikade åt mig, synd att man missade demot.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Jag vet faktiskt inte, något säger mig att det inte gör det men är inte säker. Edit: det verkar inte så, gick in på PS appen och sökte och då kom bara förbokning för spelet upp.

Demot fanns kvar igår iaf då jag laddade ner den. Gick inte söka på direkt dock utan fick gå in på spelets sida i butiken och klicka på (...) menyn för att få fler alternativ och där välja demo.
Playstation Store interface är verkligen inte bra när det gäller sånt.

Åsikt om demot: styrningen suger och parkouren är skit. Men lite potential kände man dock så kanske blir ett köp på sikt.

Medlem
Skrivet av Gen:

Tack för att du kikade åt mig, synd att man missade demot.

https://store.playstation.com/sv-se/product/EP0082-PPSA03984_...

Medlem

Det ser bra ut men det här är oroande. Frågan är om spelet är dålig eller om det är en Cyberpunk med dålig prestanda och buggar.

Medlem

Har läst om ett par personer på reddit som fick spelet tidigare (bildbevis). De tyckte att spelet är betydligt bättre än vad demot gav sken,och att demot gjorde väldigt dålig reklam för spelet.

Men Squares agerande är jävligt märkligt minst sagt, speciellt om det visar sig att spelet faktiskt är bra. Vad döljer dem egentligen?

Dex
Medlem

Just nu har det 25 stycken betyg på PS5 på Metacritic och ligger på 67 i betyg. Inga betyg på PC

https://www.metacritic.com/game/playstation-5/forspoken

Releasehästryttare

Ign brukar ge höga betyg och de har gett spelet 6 av 10, så det är i verkligheten förmodligen 4/10, ospelbart med andra ord.

Medlem

Tror att problemet ligger i prestandan när man kollar på systemkraven. Har noll förtroende för att spelet kommer flyta som det ska, men har något hopp om att det är bra annars.

Redaktör

Det dök upp massa recensioner vid 15 i dag, så alla är inte drabbade. Vilket gör det ännu märkligare. Snittar 68 på Metacritic nu.

Vår recension kommer asap, som sagt.


signatur
Medlem

testade demot på ps5 och herregud vilken grötig grafik det var nog det blurrigaste spelet jag någonsin spelat i modern tid. Kändes otroligt low res även på "högsta" kvalitets läget

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det dök upp massa recensioner vid 15 i dag, så alla är inte drabbade. Vilket gör det ännu märkligare. Snittar 68 på Metacritic nu.

Vår recension kommer asap, som sagt.

SkillUp överdrev väl en del, inte helt ovanligt för att få in fler hits.

12
Skriv svar