Vi höll på få en Walupeach men Miyamoto sa nej

Robot
Vi höll på få en Walupeach men Miyamoto sa nej

När Miyamoto säger nej då lyssnar man.

#Miyamoto, #Nintendo, #Super-Mario


Releasehästryttare
Medlem

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Var skulle "lu" komma ifrån i namnet? Vi har Wario och Waluigi. Hon borde i så fall heta Weach, eller Wapeach.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Var skulle "lu" komma ifrån i namnet? Vi har Wario och Waluigi. Hon borde i så fall heta Weach, eller Wapeach.

Pitch?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av Nioreh:

Var skulle "lu" komma ifrån i namnet? Vi har Wario och Waluigi. Hon borde i så fall heta Weach, eller Wapeach.

Waluigi är ju lite fel också....Borde typ hetta Fuigi eller något (L:et vänt upp och ned som M:et i Wario)


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Wario är ett teleskopord av Mario och warui 悪い (warui; "dålig")

Waluigi är en fortsättning på samma tema. Att namnet inte riktigt passar är även det tematiskt, då Waluigi är en inhyrd skådespelare anställd av Wario. Endast för att Wario ska få samma dynamik som Mario & Luigi.

Så namnet Walupeach är nog bara fortsättningen på en lång rad dåliga beslut av Wario...


signatur

-Dictated but not read.

Skribent
Skrivet av Christoffre:

Wario är ett teleskopord av Mario och warui 悪い (warui; "dålig")

Waluigi är en fortsättning på samma tema. Att namnet inte riktigt passar är även det tematiskt, då Waluigi är en inhyrd skådespelare anställd av Wario. Endast för att Wario ska få samma dynamik som Mario & Luigi.

Så namnet Walupeach är nog bara fortsättningen på en lång rad dåliga beslut av Wario...

Här trodde jag storyn i Mario var enkel! haha


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Christoffre:

Wario är ett teleskopord av Mario och warui 悪い (warui; "dålig")

Waluigi är en fortsättning på samma tema. Att namnet inte riktigt passar är även det tematiskt, då Waluigi är en inhyrd skådespelare anställd av Wario. Endast för att Wario ska få samma dynamik som Mario & Luigi.

Så namnet Walupeach är nog bara fortsättningen på en lång rad dåliga beslut av Wario...

Haha, är detta canon? Kände till grejen med Wario/Warui men älskar att han isåfall hyrt in Waluigi 😂

Skrivet av Jonas Vågström:

Haha, är detta canon? Kände till grejen med Wario/Warui men älskar att han isåfall hyrt in Waluigi 😂

Nej, det där med att han skulle vara en grekisk skådis vid namn Jimmy Poppadopolos, som dessutom blev förälskad i Wario och bytte sitt namn, är (tyvärr?) fake.

Medlem
Skrivet av lonian:

Bowsette?

När man ändå är igång med prinsesskronan:
Princess Boo.

Den som vet, den vet.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Redaktör
Ponny
Skrivet av Svampbob Trekant:

Nej, det där med att han skulle vara en grekisk skådis vid namn Jimmy Poppadopolos, som dessutom blev förälskad i Wario och bytte sitt namn, är (tyvärr?) fake.

Neeej! Är det så!? 💔 (Jag väljer att bortse från detta. I mitt hjärta kommer det alltid vara canon. ❤️‍🩹)


signatur

En Bamseponny av folket

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Neeej! Är det så!? 💔 (Jag väljer att bortse från detta. I mitt hjärta kommer det alltid vara canon. ❤️‍🩹)

Ja, alltså om jag lärt mig något av detta århundrade hittills så är det att "sanningen" är subjektiv och alla har en egen.

Medlem

Wario är ju Mario, så Peach blir beach, uttalas kanske bitch?

Medlem
Skrivet av Hanzo:

https://i.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/022/506/7c6....

När man ändå är igång med prinsesskronan:
Princess Boo.

Den som vet, den vet.

😏

1
Skriv svar