Rapport: Square Enix låter få, om ens någon, recensera Forspoken innan release

Medlem

Såg ett klipp på twitter, där huvudkaraktären talar som den värsta blandingen mellan Joss Whedon och Rick and Morty dialoger.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Gen:

Tack för att du kikade åt mig, synd att man missade demot.

Inga problem👍 Nu visade sig att det tydligen går att köra demon, det ploppade inte upp när jag sökte.

Medlem

Demon var inte speciellt bra. Huvudkaraktären lär vinna pris för årets töntigaste, hon är så dålig att hon ensam drar ner spelet flera snäpp. Dialogerna med hennes sidekick är tänkt att vara roliga och coola, men usch nej. Hoppas det går att stänga av.

Prestandan var skakig, ojämn bilduppdatering och tveksam upplösning. Bökig kontroll med alldeles för mycket skills att välja mellan. Just det är förmodligen något man vänjer sig vid, men det var en dum ide att kasta så mycket på en direkt i en demo. Striderna upplevdes som luftiga och med fjuttig fysik, coola effekter dock.

Parkouren kändes stel och rätt seg, känslan borde vara den motsatta. Detta är också något som dock kan ändras med tiden, antingen att man kommer in i det mer och lär sig kontrollen bättre eller att man får tillgång till fler skills.

Världen var rätt häftig med stenar som flöt i luften och stora broar och monument. Något enformig men den verkar stor och jag tror därför att varation kommer att visa sig.

Det luktar tyvärr flopp om detta spelet men hoppas att jag har fel.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Aj aj aj. När en utgivare gör så. 9/10 gånger är det då ett botten napp.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Aj aj aj. När en utgivare gör så. 9/10 gånger är det då ett botten napp.

Det står ju redan klart att de inte gjort det då det finns 60+ recensioner på Metacritic innan släpp.

Medlem

Demot var ju riktigt pissigt tyvärr, så har inga större förhoppningar!

Medlem
Skrivet av Shuriko:

Ja men det är som du säger, något känns "off" med spelet.
Sen kan det ju vara att man blivit mer cynisk med åren och att man inte kastar sig över nya titlar längre

Det som känns off efter att ha sett alla trailers och game play är blandningen av tonårstjej i fantasy värld.

Bryter all sorts inlevelse när personen man ska relatera till som borde vara skrämd, osäker och lost i en ny värld skriker wohooo och yeaaa raaad medans hon dödar konstiga varelser på löpande band.

Gör så att allt bara känns extremt B.

Gen
Medlem
Skrivet av lasselason:

Inga problem👍 Nu visade sig att det tydligen går att köra demon, det ploppade inte upp när jag sökte.

Ah, finemang. Tror jag ger demot en chans trots allt, dock kommer jag inte pröjsa 80€ för spelet på Steam.

12
Skriv svar