Cyberpunk 2077-expansionen Phantom Liberty har rekordbudget

Robot
Cyberpunk 2077-expansionen Phantom Liberty har rekordbudget

Störst sett till pengar, inte spelstorlek, säger CDPR.

#cyberpunk-2077, #phantom-liberty


Medlem

Herregud kan CDPR sluta bullshita. Har tappat allt förtroende för dom.

Medlem

Sist jag kollade fick blev Cyberpunk utklassat av LEGO City Undercover på flera punkter. Kanske ska de fixa detta först?

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Sist jag kollade fick blev Cyberpunk utklassat av LEGO City Undercover på flera punkter. Kanske ska de fixa detta först?

Hur menar du?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Hur menar du?

Medlem

Ska nog spela om spelet när expansionen kommer. Tycker spelet har bra mycket fler problem än bara tekniska, men det fanns ändå en del intressant där.

Medlem

😂 Cyberpunk var kaos vid release men den där videon var rätt kaos också.

Medlem
Skrivet av Najkan:

😂 Cyberpunk var kaos vid release men den där videon var rätt kaos också.

Ja, den där videon är lite smålustig men inget man ska ta på stort allvar. Lätt att hitta saker som Cyberpunk gör bättre om man vill det. Fast trafikens AI borde ha varit mycket bättre, det kan man inte komma undan.

Medlem

Kommer inte röra expansionen med tång vid release. Kommer aldrig lita på en utvecklare igen när det gäller ord/marknadsföring. Ja jag är bitter!

Medlem

Ja alltså om man vill förstöra brandposter, gå på tågräls, sitta och titta på trafik långt borta, blockera vägar, plaska runt i vattnet, tända eld på sig själv och cykla ner i vattnet så finns det nog bättre spel än Cyberpunk 2077.
Själv bryr jag mig inte så mycket i just det grejer. Har nog 250h i 2077 och inte ens gjort något utav det där

Medlem

Jag har aldrig ens sett ett legospel tidigare, men det här ser ganska kul ut, det är lite simpsons hit and run över det och det är typ det bästa "icke" GTAt som finns, mycket mysigt spel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag har aldrig ens sett ett legospel tidigare, men det här ser ganska kul ut, det är lite simpsons hit and run över det och det är typ det bästa "icke" GTAt som finns, mycket mysigt spel.

Legospelen är ganska roliga och city undercover är ett 4/5 spel så länge man kan svälja att det är lego.

Medlem

Vet att det är poppis att dissa Cyberpunk, men ser fram emot expansionen. Tyckte spelar var grymt bra, inte Witcher 3 bra, men riktigt underhållande med flera berättelser som berörde mig

Medlem

Jag älskar då Cyberpunk 2077.

Det har sina brister, men jag tror dessa löser sig med tiden.

Medlem

Spelade igenom det efter 1.6 patchen, hade inte lirat innan. Hade noll problem med buggar/glitches. Visst, bilar kanske inte går att jämföra med GTA5 till exempel, men dom spelar inte så stor roll i spelet så meh...

Kommer utan tvekan att spela expansionen.


signatur

49% bastard, 51% son of a bitch.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Ja alltså om man vill förstöra brandposter, gå på tågräls, sitta och titta på trafik långt borta, blockera vägar, plaska runt i vattnet, tända eld på sig själv och cykla ner i vattnet så finns det nog bättre spel än Cyberpunk 2077.
Själv bryr jag mig inte så mycket i just det grejer. Har nog 250h i 2077 och inte ens gjort något utav det där

I ett spel som marknadsför sig själv med inlevelse som en stor del känner åtminstone jag att det tappar "lite" när man ser till exempelvis fordonen. Det där problemet uppdagar sig liksom inte bara när man står på ett berg och kikar på en rondell, utan när man kör genom spelvärlden också - fordon som försvinner i fjärran och vägar som ser vältrafikerade ut blir helt plötsligt tomma när man närmar sig.

Videon drar det till sin spets, men illustrerar en del av problemen rätt väl.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Riktigt b spel alltså


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Ett riktigt bra spel som hade en riktigt dålig release. Har spelat igenom det tre gånger snart. Just nu tar jag mig an att klara alla side quests också. Klart det finns saker som kan förbättras. Men man ska inte stirra sig blind på negativa kommentarer från folk som inte ens spelat det.
Finns massor att göra, en vacker stad, kläder, vapen, bilar, lägenheter, cyberware mm. att samla på.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Jag älskar då Cyberpunk 2077.

Det har sina brister, men jag tror dessa löser sig med tiden.

Hur lång tid ska du ha för att lösa dessa problem? Det är lite över två år gammalt nu.

jag gillade Storyn och berättelserna men tyckte det var MYCKET buggar i trafik, AI, grafik som jag störde mig på. Det var inte så snyggt och coolt som alla säger. jag blev besviken på spelet. Spelade det i Maj 2021

Kommer spela expansionen men kommer vänta tills det kommit i rea-backen

Inaktiv
Skrivet av Lord Silver:

Vet att det är poppis att dissa Cyberpunk, men ser fram emot expansionen. Tyckte spelar var grymt bra, inte Witcher 3 bra, men riktigt underhållande med flera berättelser som berörde mig

Vi dissar det av en anledning. Där de aktivt och helt medvetet ljög och höll tillbaka recensioner på andra plattformar där Playstation gick ut med refund för alla osv. Det är en fundamental skillnad att med uppsåt lansera ett trasigt spel och att göra ett misstag.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

I ett spel som marknadsför sig själv med inlevelse som en stor del känner åtminstone jag att det tappar "lite" när man ser till exempelvis fordonen. Det där problemet uppdagar sig liksom inte bara när man står på ett berg och kikar på en rondell, utan när man kör genom spelvärlden också - fordon som försvinner i fjärran och vägar som ser vältrafikerade ut blir helt plötsligt tomma när man närmar sig.

Videon drar det till sin spets, men illustrerar en del av problemen rätt väl.

Ja det är inte vackert. Men spelets bra punkter tycker jag väger upp för de dåliga.
Tycker inte en video som den där ska stoppa någon från att uppleva spelet.

Däremot helt OK att bojkotta för att CDPR lovade något de inte levererade.

Medlem
Skrivet av Manna:

Hur lång tid ska du ha för att lösa dessa problem? Det är lite över två år gammalt nu.

jag gillade Storyn och berättelserna men tyckte det var MYCKET buggar i trafik, AI, grafik som jag störde mig på. Det var inte så snyggt och coolt som alla säger. jag blev besviken på spelet. Spelade det i Maj 2021

Kommer spela expansionen men kommer vänta tills det kommit i rea-backen

Witcher 2 var bra, Witcher 3 var rätt fenomenalt. Förhoppningsvis kan CDPR replikera det med Cyperpunk, vilket bytet till Unreal-motorn kan sadla för, om nu Unreal-motorn ger en enklare gång emot ett bättre spel – enligt utsago.

Expansionen kan visserligen fixa det verk som är lagt sedan tidigare – en del i alla fall. Men med tiden, då CDPR blir klokare på detta Universum, så hoppas jag CDPR kan pyttsa ut ett magiskt och fullständigt innehåll.

För grundidén med Cyberpunk upplever jag som väldigt frestande och underhållande.

Gen
Medlem
Skrivet av Lord Silver:

Vet att det är poppis att dissa Cyberpunk, men ser fram emot expansionen. Tyckte spelar var grymt bra, inte Witcher 3 bra, men riktigt underhållande med flera berättelser som berörde mig

Samma här. Lyckades köra igenom det på de första patcherna (lade runt 55h på det) och hade väldigt kul!

Medlem

Lirade på PC utan några större problem vid release.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Ett riktigt bra spel som hade en riktigt dålig release. Har spelat igenom det tre gånger snart. Just nu tar jag mig an att klara alla side quests också. Klart det finns saker som kan förbättras. Men man ska inte stirra sig blind på negativa kommentarer från folk som inte ens spelat det.
Finns massor att göra, en vacker stad, kläder, vapen, bilar, lägenheter, cyberware mm. att samla på.

Jag tror tvärtom att många negativa kommentarer kommer från personer som faktiskt har spelat spelet men inte tycker att det håller måttet mot bilden som CPR målade upp innan release.
Jag trodde själv att det skulle bli som ett snyggare, större och öppnare Deus Ex där man kunde ta sig an uppdrag på ett flertal olika sätt. Även om jag väntade tills next-gen (current-gen) patchen att skaffa det tycker jag inte att det är ett överdrivet bra spel ur varken en spelmekanisk eller inlevelsegivande synpunkt.
Jag gillar exempelvis att smyga men det känns väldigt godtyckligt om man ska bli upptäckt eller inte. Sen att man kan stöta på NPCer som står på exakt samma ställe och gör exakt samma sak i 15 timmar är också lite pinsamt i ett spel från 2022. Tänker mest på personerna som försöker ta sig in i huset man bor i men är för fulla eller något.
Sen är ju designen av själva spelet helt fantastisk. Byggnader, bilar, vapen och kläder är riktigt snygga.

Men med det sagt tycker jag att det är bra att det finns personer som gillar spelet. Tycker bara att det är lite irriterande att man blir ifrågasatt för att man inte gör det


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Tyckte spelet var bra, spelade igenom hela. Spelade dock på Stadia tror inte jag kommer köpa det på PCn och köpa expansionen. Kanske på någon rejäl rea i framtiden.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag tror tvärtom att många negativa kommentarer kommer från personer som faktiskt har spelat spelet men inte tycker att det håller måttet mot bilden som CPR målade upp innan release.
Jag trodde själv att det skulle bli som ett snyggare, större och öppnare Deus Ex där man kunde ta sig an uppdrag på ett flertal olika sätt. Även om jag väntade tills next-gen (current-gen) patchen att skaffa det tycker jag inte att det är ett överdrivet bra spel ur varken en spelmekanisk eller inlevelsegivande synpunkt.
Jag gillar exempelvis att smyga men det känns väldigt godtyckligt om man ska bli upptäckt eller inte. Sen att man kan stöta på NPCer som står på exakt samma ställe och gör exakt samma sak i 15 timmar är också lite pinsamt i ett spel från 2022. Tänker mest på personerna som försöker ta sig in i huset man bor i men är för fulla eller något.
Sen är ju designen av själva spelet helt fantastisk. Byggnader, bilar, vapen och kläder är riktigt snygga.

Men med det sagt tycker jag att det är bra att det finns personer som gillar spelet. Tycker bara att det är lite irriterande att man blir ifrågasatt för att man inte gör det

Ja den vinkeln tänkte jag inte på. Jag var förskonad från förväntningar eftersom jag inte kollade något innan. Brukar sällan göra det då man oftast blir besviken. Förstår dock att folk blev det eftersom jag läst lite om det efter att jag spelat.
Håller med om att npcer är väldigt statistiska. Tycker dock att man kan tackla uppdragen på flera olika sätt. Det finns brister och förbättringspotential men jag tycker fortfarande det är väldigt roligt. Moddar har också gjort spelet roligare nu.

1
Skriv svar