Svenska HOMM-hyllningen Songs of Conquest siktar på skarpt släpp under 2023

Robot
Svenska HOMM-hyllningen Songs of Conquest siktar på skarpt släpp under 2023

Och innan dess vankas en del nytillskott i early access-versionen.

#Lavapotion, #Songs-of-conquest, #nyhetstips


Redaktör
Ponny

Ser väldigt mycket fram emot detta. Heroes of Might and Magic-bollen har tappats sedan länge, men min försiktiga förhoppning är att detta blir för HoM&M vad Stardew Valley blev för Harvest Moon.

Jaja, kanske orimliga förväntningar. Men ändå! 😅

Inte lirat det i early access då detta, lite som Baldur's Gate 3 känns som något jag bara vill spela i 1.0.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag har spelat det ungefär 25 timmar i early access och tycker det är ett bra spel. Men tänkte vänta ett tag nu innan jag kör igen, möjligen till full release så att de hinner jobba på AI och annat.

Många har önskat fler fraktioner, men de har sagt att det är lite för stort jobb för teamet i early access. Min gissning är att det kommer som DLC lite längre fram efter release.

Medlem

Ett riktigt bra spel och lagt några timmar på det. Kommer antagligen spela det mera när det får kontrollstöd för det rullar riktigt bra på steam deck

Geeks Gaming

Inte kört så mycket än. Har fortfarande svårt att släppa HOMM3. Speciellt när man kan köra de hur bra som helst på Steam decken xD

Medlem

Blir köp när hela släpps. Förhoppningsvis funkar det bra på Steam Decken så man kan dra lite rundor i sängen på kvällen.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Inte kört så mycket än. Har fortfarande svårt att släppa HOMM3. Speciellt när man kan köra de hur bra som helst på Steam decken xD

Nu blev jag sugen på Steam deck! Men hade gärna velat spela GOG versionen där, men är inte tekniskt nog att kunna byta OS på en handhållen enhet

Geeks Gaming
Skrivet av Kyrre:

Nu blev jag sugen på Steam deck! Men hade gärna velat spela GOG versionen där, men är inte tekniskt nog att kunna byta OS på en handhållen enhet

Är GoG versionen jag spelar. Med HD modden. Och kör bara Steam OS på den. Va ganska lätt att fixa xD

Redaktör
Ponny
Skrivet av Tiggaren:

Blir köp när hela släpps. Förhoppningsvis funkar det bra på Steam Decken så man kan dra lite rundor i sängen på kvällen.

Stjäl den idén!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Väntar tålmodigt på 1.0 då jag sällan vill spela EA spel. Samma som med BG3 haha!

Har hört bra om det dock.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Är det här spelet relaterat med Songs of Syx? Tänker att namnen är så pass lika att det nog måste ses som en uppföljare?

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Är det här spelet relaterat med Songs of Syx? Tänker att namnen är så pass lika att det nog måste ses som en uppföljare?

Lika lika som Call of Duty och Commandos - Beyond the Call of Duty?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Är det här spelet relaterat med Songs of Syx? Tänker att namnen är så pass lika att det nog måste ses som en uppföljare?

Skrivet av Hipshot:

Lika lika som Call of Duty och Commandos - Beyond the Call of Duty?

Lika som Minecraft och Starcraft?

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Är det här spelet relaterat med Songs of Syx? Tänker att namnen är så pass lika att det nog måste ses som en uppföljare?

Tappade känseln i fötterna av att läsa det där

1
Skriv svar