Rekordlyft för andra The Last of Us-avsnittet, rapporterar HBO

Robot
Rekordlyft för andra The Last of Us-avsnittet, rapporterar HBO

22 procent fler tittare än premiären.

#hbo, #the-last-of-us


Medlem

Serien är helt fantastisk hittills.

Medlem

Jag skulle inte se det alls. Jag var säker på det. Räckte med spelen.
Nu har jag sett 2 avsnitt och ska fortsätta kolla.

Skribent
Skrivet av scaryfoot:

Jag skulle inte se det alls. Jag var säker på det. Räckte med spelen.
Nu har jag sett 2 avsnitt och ska fortsätta kolla.

haha ja, jag minns du var rätt negativ. Men kul att du gav den en chans och kul att du gillar den.

Jag ska se andra avsnittet ikväll tänkte jag.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

haha ja, jag minns du var rätt negativ. Men kul att du gav den en chans och kul att du gillar den.

Jag ska se andra avsnittet ikväll tänkte jag.

Ja, ibland är det bättre man håller näbben
Aha, mycket nöje!

Skribent
Skrivet av scaryfoot:

Ja, ibland är det bättre man håller näbben
Aha, mycket nöje!

Eller så har man rätt till att ha åsikter innan man ser och sen rätten att faktiskt ändra sig.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

hur kan fler sett ep2? ser man inte 1an först?

Medlem
Skrivet av Slasktratt:

hur kan fler sett ep2? ser man inte 1an först?

Haha, förstår inte heller? Är det 22% som hoppar in direkt på avsnitt två?

Ja detta har verkligen HBO gjort bra


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Dex
Medlem
Skrivet av Slasktratt:

hur kan fler sett ep2? ser man inte 1an först?

Tror dom menar att där var fler som såg andra avsnitten första dagen jämfört med hur många som såg första avsnitten första dagen.

Alltså att typ 4 miljoner såg avsnitt ett den 16:e Januari och typ 5 miljoner såg avsnitt 2 den 23:e Januari. Så dom jämför bara dagarna som avsnitten släpps.
Det är ju närmare 20 miljoner som har sett första avsnittet totalt

Medlem

Sett båda avsnitten och än så länge är jag riktigt nöjd och jag tycker den följer spelet väldigt bra, det första spelet var ett av de bästa jag spelat. Hade de släppt hela säsongen på samma gång hade jag kollat klart alla avsnitt på 2 kvällar

Medlem

Har fortfarande inte sett ett avsnitt. Tror jag ska hoppa in nästa vecka när det släppts 3 avsnitt så man kan ha en riktig Last of us kväll. Då kanske jag är med och slår ett nytt rekord.

Medlem

Har inte spelat The Last of Us men tittar på serien, så här långt gillar jag den. Gillar skådespelarna och okej miljöer/CGI som inte stör. Storyn känns som en vanlig z-film... Bra men inte mer. Kanske blir lite bättre när karaktärerna växer.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

The Ashen One

Ja sålänge man inte gör som Netflix The Witcher då är nog allt en vinst.

Att göra ett spels story rättvisa på vita duken utan PK skit så är nog det en vinst, men det förstår varken Hollywood eller annan media.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Serien är helt fantastisk hittills.

Sanslös dåligt gjort enligt mig. 🙂

Så ammatörmässigt gjort att jag och mina polare hade förmodligen gjort ett bättre jobb med en vanlig mobilkamera. 🙂

Medlem

Jag ser med en kompis, eventuellt beroende på hur mycket tid vi har sparar vi ett par avsnitt ihop! Men första var riktigt bra!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Disney borde slå ett öga på denna serien.
De verkar ha väldigt svårt att följa källmaterialet på ett vettigt sett när de gör sina live action remakes.

I princip varenda remake-film de pressat ut är ju skit i jämförelse.

Medan The Last of Us är fantastisk hittills.
Trogen källmaterialet och samtidigt fräsch med nya inslag som man förväntar sig av en adaption.

Medlem

Så grymt bra än så länge!
Kan inte minnas senast jag tyckte en serie var så stämningsfull och spännande, tjernobyl kanske


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

eld
Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Ja sålänge man inte gör som Netflix The Witcher då är nog allt en vinst.

Att göra ett spels story rättvisa på vita duken utan PK skit så är nog det en vinst, men det förstår varken Hollywood eller annan media.

Om man är rädd för "PK skit" så känns ju last of us som fel serie att titta på.

Medlem

Rädd är väl fel ordval, allergisk funkar bättre. Men tycker inte serien är speciellt PK, utöver rollsättningen, inte fått några utslag än.

Mycket dialog från spelet saknas och serien känns som en alternativ berättelse stundtals. För de som inte upplevt Last of Us alls tror jag faktiskt att det är bättre att kolla serien först.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Rädd är väl fel ordval, allergisk funkar bättre. Men tycker inte serien är speciellt PK, utöver rollsättningen, inte fått några utslag än.

Mycket dialog från spelet saknas och serien känns som en alternativ berättelse stundtals. För de som inte upplevt Last of Us alls tror jag faktiskt att det är bättre att kolla serien först.

”Rädd” fungerar faktiskt bättre, för det kan du lära dig att hantera. ”Allergisk” ger intryck av att det inte handlar om ett aktivt val att vara trångsynt.

Serien står än så länge helt på sina egna ben tycker jag och kan inte se någon direkt anledning att njuta av den ena eller den andra först. Gillar att de gör ändringar, det hade varit mindre intressant om de följde spelet slaviskt för oss som spelat genom spelen ett par gånger nu.

Medlem

Serien är underbar! Bella skiner som Ellie men trots det tar det lite tid att acceptera henne, men det kommer, om hennes tolkning fortsätter så här. Ser verkligen fram att få se Ellies utveckling.

Att se serien efter att ha spelat spelet är som att läsa boken efter att ha sett filmen. Så mycket mer lore, karaktärsutveckling, och miljöer. Hittills bara mer av vad som gjorde spelet till ett av det bästa spelen jag spelat.
Så här gör man "film" av ett spel!!

Medlem

2a avsnittet var bättre än första, men serien känns fortfarande inte som ngn fullpoängare,.. förstår inte riktigt vissa betyg..

eld
Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Rädd är väl fel ordval, allergisk funkar bättre. Men tycker inte serien är speciellt PK, utöver rollsättningen, inte fått några utslag än.

Det blir lite "pk är det jag inte gillar" och varierar från person till person, men förutom att spelets skapare har kallats woke och cuck flertalet gånger så har även tv serien bytt hudton på ett gäng karaktärer samt castat en icke binär skådespelare.

Men det är som sagt helt okej, som du ser så påverkar inte sånt serien, det är positiva saker.

Vad innebär PK för dig, varför ens hoppa med en grupp som ropar "PK" varje gång något obekvämt dyker upp?

Medlem

Var rädd att se den först, ville inte förstöra mitt intryck och hängivenhet till spel-serien. Men efter första avsnittet....och speciellt efter andra....My gawd!! Detta, detta är redan bra, och det kommer bara bli bättre! (Tills motsatsen bevisar annat)

Medlem

Riktigt dåligt (enligt mig) att svampen har medvetenhet nu och den släpper inte sporer.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Riktigt dåligt (enligt mig) att svampen har medvetenhet nu och den släpper inte sporer.

Jag tycker det är ett bra sätt att täppa till ett plothole om hur horder av infekterade kan hitta eller veta var människor befinner sig.

T.ex i E2 när de dök upp i statshuset. Hade de bara dykt upp så hade man garanterat undrat "hur fan visste de att de befann sig där? ".
Nu täpper man till det hålet på ett bra sätt. Även för framtida scener. Nu kan de placera infekterade och deras attacker var som utan att tittarna måste ifrågasätta logiken för att de blev upptäckta.


signatur

IngenjörsFace med perverst intresse av "jymden" och fysik.

Medlem
Skrivet av Quad_SSG:

Jag tycker det är ett bra sätt att täppa till ett plothole om hur horder av infekterade kan hitta eller veta var människor befinner sig.

T.ex i E2 när de dök upp i statshuset. Hade de bara dykt upp så hade man garanterat undrat "hur fan visste de att de befann sig där? ".
Nu täpper man till det hålet på ett bra sätt. Även för framtida scener. Nu kan de placera infekterade och deras attacker var som utan att tittarna måste ifrågasätta logiken för att de blev upptäckta.

Men det blir ju bara ett sämre plothole.

Om nu de infekterade känner samma och alla rör sig till ett visst område så borde det ju vara rätt lätt att utrota de. Bara att planera lite skapligt för att sen peta på svampen och vänta in alla som kommer....

Det som var bra i spelet är att sporerna också är farliga. Så det gäller att man håller koll på omgivningarna hela tiden. På med gasmask förutom Ellie som visar hur speciell hon är som inte använder gasmask medans Joel har en.

Men det är ju egentligen småsaker. Dock småsaker som försämrar helheten.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Men det blir ju bara ett sämre plothole.

Om nu de infekterade känner samma och alla rör sig till ett visst område så borde det ju vara rätt lätt att utrota de. Bara att planera lite skapligt för att sen peta på svampen och vänta in alla som kommer....

Det som var bra i spelet är att sporerna också är farliga. Så det gäller att man håller koll på omgivningarna hela tiden. På med gasmask förutom Ellie som visar hur speciell hon är som inte använder gasmask medans Joel har en.

Men det är ju egentligen småsaker. Dock småsaker som försämrar helheten.

Det tycker jag inte. De är ju inte så att svampen breder ut sig "ihopkopplad" hela städer. Tess sa up to a couple of miles. Alltså par km max.
Sen får man tänka på att svampen har ju evolverat under ett par decennium. De kan ju ha kommit underfull med detta i ett senare skede när de inte har firepower längre att utrota större stadsdelar.
De lyckades ju inte bomba bort dem i början.
Gasmask och sporer saknar jag inte. Fastnar ju sporer i kläder/hår/hud mm ändå. Då är ju asbest farligare


signatur

IngenjörsFace med perverst intresse av "jymden" och fysik.

1
Skriv svar