The Day Before har försvunnit från Steam och försenats till november

Robot
The Day Before har försvunnit från Steam och försenats till november

Enligt utvecklaren på grund av problem kring spelets namn.

#Fntastic, #The-day-before


Medlem

"Vi blev nedtagna från Steam för vi har ett copyrightat namn, så vi kan inte visa gameplay. Because, logic."


signatur

I drank what?

Medlem

Verkar vara en stor bluff alltihop.

Medlem

Haha


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Skribent

Ingen som hängt med i svängarna kan väl vara jätteförvånade, luktade skumt lång väg.

Medlem

Hahahahahah


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Det här spelet tänker jag inte ta i ens med tång - varningsklockorna ringer ju på högvarv kring det här. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om det läggs ned helt under 2023.

Medlem

Herregud..


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Är det bara jag som tycker att detta är mer en klon av State of decay 2 än en Division-ripoff?

Medlem

Tror inte att spelet någonsin har funnits. Bluff och båg alltihop.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Är det bara jag som tycker att detta är mer en klon av State of decay 2 än en Division-ripoff?

Har inte spelat SOD2 men är inte det mer ett survivor basbyggar spel?

Medlem
Skrivet av Augustus:

Är det bara jag som tycker att detta är mer en klon av State of decay 2 än en Division-ripoff?

Nej, detta är definitivt mer likt Division baserat på de renderade sekvenserna, än SoD 2.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

"Vi blev nedtagna från Steam för vi har ett copyrightat namn, så vi kan inte visa gameplay. Because, logic."

Även om det hade varit sant, vilket det såklart inte är, vilken studio - som planerar att leverera ett MMO spel i triple-A kvalitet har inte trademarkat spelets titeln ens 1månad innan det är tänkt att släppas?

Man kan inget annat än att garva åt denna scamen.

Medlem

dummaste ursäkten jag hört

Medlem

Föga förvånande tror inte för en sekund att det här spelet kommer släppas.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Men jösses alltså.....

Gnällkuk

Spelet känns som ett kryptoprojekt


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Undra hur det ser ut om 50 år, då finns det inget unikt namn längre på spel, utan alla har registrerat sitt eget skyddade varumärke.

Nä den här nyheten gjorde så lusten och förväntan på spelet störtdök nedåt.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Varför dom inte tagit copyright på namnet kan bero på att Fntastic ligger i Singapore och dom hade inte tagit copyright i USA som någon annan gjorde innan dom och då Steam är ett företag i USA har USA patenten mer laglighet än en i Singapore... kanske...

Jag är inte insatt i hur copyright fungerar med olika länder så jag vet inte men kan vara en anledning.

Medlem

Litar inte ett dugg på den här utvecklaren sedan de släppte Dead Dozen. När man fick sen en video på deras kommande spel såg det lovande ut, men var väldigt skeptisk. Vi får väl se…


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Men jaja läggner already! Ska lägga denna på hyllan den kommer när den gör eller inte, tänker inte lägga ner tid på detta bs, de kommer grymma spel i år så what ever!!!

Medlem

signatur

The more I practice, the luckier I get.

1
Skriv svar