Microsoft begär att Sony avslöjar dokument

Robot
Microsoft begär att Sony avslöjar dokument

I samband med Activision Blizzard-turerna.

#activision-blizzard, #microsoft, #sony


Medlem

Ehm....varför skulle Sony göra det? De har väl ingenting att vinna på det?

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Ehm....varför skulle Sony göra det? De har väl ingenting att vinna på det?

Det skulle i så fall inte ske på frivillig väg

Medlem

Och sandlådekriget fortsätter...

Medlem

Ohhh det skulle vara intressant. Microsoft synar Sony's bluff "vi är dödsdömda om CoD ägs av Microsoft". Sony som startade det hela måste nu visa sina kort. Det finns några talesätt som passar in. Lek inte med elden. Skit inte där du sover. Tål du inte värmen gå ut ur köket.

Efter uppdateringen.

Titta. Där ser man. Förövrigt är det många deadlines i april. Destin's videos är mums. Hoeg Law är tillbaka också.

Medlem

☝️


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Talk to me baby!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Ohhh det skulle vara intressant. Microsoft synar Sony's bluff "vi är dödsdömda om CoD ägs av Microsoft". Sony som startade det hela måste nu visa sina kort. Det finns några talesätt som passar in. Lek inte med elden. Skit inte där du sover. Tål du inte värmen gå ut ur köket.

Sony har ju redan medgett att dom hade 25st spel påväg.
Att du och Microsoft tycker det är kul att allt ska komma ut utan en showcase håller nog inte många andra med om.

Isåfall ska sånt hållas inom stängda dörrar då vi inte vill få allt spoilat.

Kanske även Microsoft ska komma ut med vilka andra studios och publisher dom tänker köpa då dom sagt att dom inte är klara.

Tråkigt att försvara uppköp istället för att bygga eget eller sponsra mindre studios till att bli större.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Ohhh det skulle vara intressant. Microsoft synar Sony's bluff "vi är dödsdömda om CoD ägs av Microsoft". Sony som startade det hela måste nu visa sina kort. Det finns några talesätt som passar in. Lek inte med elden. Skit inte där du sover. Tål du inte värmen gå ut ur köket.

Tvivlar starkt på att det är därför Sony är emot köpet. Skulle nog säga att 1 av 10 köper Playstation för att spela just Call of Duty. Är inte direkt det som säljer deras konsoler.

Sedan är det en rätt så konstig grej att kontra med, försöka tvinga dem att visa massa spel i förväg innan spelen är redo. Förstör inte bara för Sony.

Medlem

Tror ni misstolkar vad det handlar om. Vgc har tagit bort att det skulle handla om spel. För att citera Tom Warren:

"Microsoft has subpoenaed Sony as part of the FTC lawsuit. It's pretty standard stuff, but I've seen some wildly inaccurate headlines. "Production and a discovery schedule" is legal discovery and document production, not Sony's PlayStation game production"

Edit från VGC: Update Jan 24, 2023, 10:53am GMT: This article previously stated that Microsoft was seeking details of PlayStation’s game production pipeline, but the quote in question was actually referencing document production. VGC regrets this error.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Ohhh det skulle vara intressant. Microsoft synar Sony's bluff "vi är dödsdömda om CoD ägs av Microsoft". Sony som startade det hela måste nu visa sina kort. Det finns några talesätt som passar in. Lek inte med elden. Skit inte där du sover. Tål du inte värmen gå ut ur köket.

😂


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Nu är det här dagisnivå från de bägge, jag som trodde spel var spel men det verkar som de föredrar pengar>gamers.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Redaktör
Ponny
Skrivet av PFC Hudson:

Tror ni misstolkar vad det handlar om. Vgc har tagit bort att det skulle handla om spel. För att citera Tom Warren:

"Microsoft has subpoenaed Sony as part of the FTC lawsuit. It's pretty standard stuff, but I've seen some wildly inaccurate headlines. "Production and a discovery schedule" is legal discovery and document production, not Sony's PlayStation game production"

Edit från VGC: Update Jan 24, 2023, 10:53am GMT: This article previously stated that Microsoft was seeking details of PlayStation’s game production pipeline, but the quote in question was actually referencing document production. VGC regrets this error.

Tack. Nyheten är uppdaterad med korrekt info. Lärdom för mig själv: du kan aldrig vara källkritisk nog.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Ohhh det skulle vara intressant. Microsoft synar Sony's bluff "vi är dödsdömda om CoD ägs av Microsoft". Sony som startade det hela måste nu visa sina kort. Det finns några talesätt som passar in. Lek inte med elden. Skit inte där du sover. Tål du inte värmen gå ut ur köket.

Efter uppdateringen.

Titta. Där ser man. Förövrigt är det många deadlines i april. Destin's videos är mums. Hoeg Law är tillbaka också.

Attans! Nyheten uppdaterad. På med foliehatten igen

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Ohhh det skulle vara intressant. Microsoft synar Sony's bluff "vi är dödsdömda om CoD ägs av Microsoft". Sony som startade det hela måste nu visa sina kort. Det finns några talesätt som passar in. Lek inte med elden. Skit inte där du sover. Tål du inte värmen gå ut ur köket.

Efter uppdateringen.

Titta. Där ser man. Förövrigt är det många deadlines i april. Destin's videos är mums. Hoeg Law är tillbaka också.

Sjukt konstigt skrivet men ah


signatur

Spela spel är kul ibland.

Skrivet av krille1986:

Tom Warren, största Xbox fanboyen som finns på denna planet. Det visade sig även att han hade fel, så som han brukar ha med andra ord. Förstår inte hur han kan vara redaktör för en så stor sida...

Vad har du druckit? Inte r det vatten iaf...

Medlem
Skrivet av dahlbäckkrome:

Vad har du druckit? Inte r det vatten iaf...

Såg nu att jag missförstod nyheten och har nu tagit bort min kommentar, min åsikt om Tom Warren kvarstår dock.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Tråkigt att försvara uppköp istället för att bygga eget eller sponsra mindre studios till att bli större.

Att utgivare köper upp utvecklare är ju dock så branschen fungerar. Tar man bort uppköpta studios landar Xbox på 5 egna och Sony på 7, vilket inte är en så stor skillnad. Misstänker att siffrorna är ännu lägre för EA och Ubisoft.

Att sponsra mindre studios gör ju dock Microsoft nästan i störst utsträckning även om det är något som EA satsat stort på med.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tack. Nyheten är uppdaterad med korrekt info. Lärdom för mig själv: du kan aldrig vara källkritisk nog.

Hela den här affären är ganska snårig mycket konstigheter som sprids så det kan hända även den bästa.

Skrivet av krille1986:

Såg nu att jag missförstod nyheten och har nu tagit bort min kommentar, min åsikt om Tom Warren kvarstår dock.

Följer honom på twitter. Han skriver väl mest om Apple och Microsoft i stort? Men jag kan inte påstå att jag har stenkoll på honom så han kanske är en fanboy vid sidan av.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

https://youtu.be/_xVeDx3AMvo

Destin läser själva dokumentationen. Sony måste bevisa det dem hävdade. Väldigt intressant det här. Och det kommer att bli allmänt känt.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

https://youtu.be/_xVeDx3AMvo

Destin läser själva dokumentationen. Sony måste bevisa det dem hävdade. Väldigt intressant det här. Och det kommer att bli allmänt känt.

Vad hävdade Sony som dom måste bevisa?
Nej jag vill inte titta på youtube klippet (så intressant är faktiskt inte detta), tänkte du kunde sammanfatta.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

https://youtu.be/_xVeDx3AMvo

Destin läser själva dokumentationen. Sony måste bevisa det dem hävdade. Väldigt intressant det här. Och det kommer att bli allmänt känt.

Destin hit, Destin dit. Har du inget bättre för dig, jag vet inte, som att spela spel?

Känns som du är den enda som bryr dig så jävla mycket om rättegången, att om även den gick kl:03:00 på morgonen, så hade du suttit uppe och tittat som om det vore E3 eller nån liknande showcase.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad hävdade Sony som dom måste bevisa?
Nej jag vill inte titta på youtube klippet (så intressant är faktiskt inte detta), tänkte du kunde sammanfatta.

Att utan Call Of Duty, men Microsoft har ett 10 års kontrakt som till och med Nintendo har skrivit på, skulle Sony gå under. Det vill självklart Microsoft se Sony's dokumentation på. Det var/är basen på hela FTCs stämning. Det är basen hos CMA (England) och EC (Europa) också.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Att utan Call Of Duty, men Microsoft har ett 10 års kontrakt som till och med Nintendo har skrivit på, skulle Sony gå under. Det vill självklart Microsoft se Sony's dokumentation på. Det var/är basen på hela FTCs stämning. Det är basen hos CMA (England) och EC (Europa) också.

Nintendo skriver på något som innebär att de går från att inte ha Call of Duty till att ha det i tio år.

Sony skulle skriva på något som gör att de går från att ha Call of Duty till att inte ha det om tio år.

Medlem
Skrivet av Thane:

Nintendo skriver på något som innebär att de går från att inte ha Call of Duty till att ha det i tio år.

Sony skulle skriva på något som gör att de går från att ha Call of Duty till att inte ha det om tio år.

Eller, försök att hinna med nu, omförhandlig?

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Eller, försök att hinna med nu, omförhandlig?

Vad menar du med försök hinna med? Är det bara för att vara dryg?

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Eller, försök att hinna med nu, omförhandlig?

Va?

1
Skriv svar