Söker spel jag inte kommer ihåg namn på

Geeks Gaming
Söker spel jag inte kommer ihåg namn på

Tjo. Har börjat bli nostalgisk på senare dagar och börjat spela genom lite äldre pc spel. Men där är tyvärr vissa spela som jag körde förr som jag inte lyckas komma på vad dom heter. Mest demo som man fick med pc för alla.
Så tänkte se om någon här kan hjälpa mig.

1. Ett fps spel. Mer åt sci-fi hållet. Hyfsat öppna och färgrika kartor.
De som sticker ut är att man hade egentligen bara ett vapen. Men att en del av vapnet snurra för att byta mellan olika ammunitioner typ raketer, laser och vanliga kulor.

2. Rts spel. Men börja med någon slags hjälte. Var av en av dom va en drake. Kommer tyvärr inte ihåg så mycket mer än så. Kan ha varit något med att man kunde sätta bågskyttar i sina torn.

3. Fps spel. Där man kunde va både i en robot och på marken. Har för mig att man va någon slags polis eller liknande. Skulle säga ganska japanskt till utseendet. Vet att det fanns till både Playstation 1 och pc.

Vet att det är väldigt vaga beskrivningar men kommer som sagt inte ihåg vad spelen heter då det är över 20 år sedan man spela dom.

Medlem

Kan det tredje spelet möjligtvis vara Shogo: Mobile Armor Division? Tror dock inte att det kom till playstation.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Geeks Gaming
Skrivet av Zymac:

Kan det tredje spelet möjligtvis vara Shogo: Mobile Armor Division?

Tack. Hitta själv precis de på gog va dock inte säker att de va till Playstation. Hade dock för mig jag spela något liknande till Playstation

Medlem

Kan spel nr1 vara ”Codename Outbreak”?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Är spel nr1 Metroid Prime? Hyffsat likt din beskrivning.

Geeks Gaming
Skrivet av Soulless:

Kan spel nr1 vara ”Codename Outbreak”?

Yes de den jag leta efter. Tack.

Medlem

Andra spelet, var det 2D eller 3D? Det första jag tänker på är Heroes Of Might And Magic.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Andra spelet, var det 2D eller 3D? Det första jag tänker på är Heroes Of Might And Magic.

Fast det är ju inte riktigt RTS, turn based, tänkte först samma dock.

Megadelux

Andra spelet låter precis som warlords battlecry. (Serie av spel)

Geeks Gaming
Skrivet av renod:

Andra spelet låter precis som warlords battlecry. (Serie av spel)

Tack tror det är denna

Tack alla.

1
Skriv svar