Kvällens alla trailers från Xbox/Bethesda-showen på ett bräde

Robot
Kvällens alla trailers från Xbox/Bethesda-showen på ett bräde

Redfall, Forza, Hi-Fi Rush m.fl.

#bethesda, #xbox


Medlem

Jag får ursäkta mig men Redfall ser riktigt kasst ut. Nåt stelare får man fan kolla efter.. Microsoft måste komma me bättre titlar!

Medlem

Redfall lockar bara mer och mer. Forza verkar leverera som det första racingspelet gjort för den här generationen. Verkar inte finnas något liknande.

Kul med en överraskning också, får testa imorgon.

Medlem

Gillade formatet. Bra att man sätter förväntningarna innan.

Fler borde ta efter att köra reveal och release samma dag! Snyggt!

Av spelen som visades är det nog bara Redfall jag är riktigt sugen på. Forza såg rent tekniskt jäkligt imponerande ut men har tröttnat lite på bilspel.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Geeks Gaming
Skrivet av Flugsaft:

Jag får ursäkta mig men Redfall ser riktigt kasst ut. Nåt stelare får man fan kolla efter.. Microsoft måste komma me bättre titlar!

Efter både dishonored och prey så känns detta verkligen som ett steg tillbaka.

Medlem

Redfall ser riktigt bra ut! Längtar!

Medlem

Inget imponerade.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jäklar vad det såg bra ut med Forza. Märks att Turner 10 kan sin motor, kan sin sak. "4k60fps RT ingame" tungt.

Medlem

Som ett stort fan av racingspel vad jag såg var "grafik, grafik, grafik", också har vi en dag natt cykel med väder som ändras. Visade ingenting som jag är intresserad av som hur AI´n fungerar, hur realistiskt spelet är. Nej bara prat om att man kommer att kunna se en grafik man inte skådat innan. Det där hade funkat när jag var liten, inte när jag spelat alla spel jag spelat.

Edit; Men de ska tydligen visa upp mer av spelet imorgon eller vilken dag det nu var, då krävs det att de pratar om detta, för om spelet ska vara autentiskt så krävs det även fokus på realism.

Men jag förväntar mig mycket mer av Microsoft efter alla uppköp de har gjort. De äger ju rättigheterna till Freelancer, finns inga ursäkter längre skapa en uppföljare som är i klass med vad jag sett från Star Citizen.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Jäklar vad det såg bra ut med Forza. Märks att Turner 10 kan sin motor, kan sin sak. "4k60fps RT ingame" tungt.

En del info
500+ Cars at launch.
*With 100 new-to-Motorsport cars*
🌏20 Different Environments at Launch
*With 5 ALL-NEW to Motorsport locations*
🌤️Dynamic time of day on every track.
☀️Real-time Ray-Tracing on track.

Medlem

Forza motorsport såg grymt ut. Ska bli kul att spel, resten av spelen såg inte så intressanta ut tyvärr men kommer iaf att testa Redfall.

Medlem

Vilken besvikelse till show, tyvärr. Tycker att Redfall ser bra ut, men annars var det inget som verkar intressant eller som såg speciellt bra ut. Tråkigt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ribcage:

Redfall lockar bara mer och mer. Forza verkar leverera som det första racingspelet gjort för den här generationen. Verkar inte finnas något liknande.

Kul med en överraskning också, får testa imorgon.

Skrivet av PFC Hudson:

Gillade formatet. Bra att man sätter förväntningarna innan.

Fler borde ta efter att köra reveal och release samma dag! Snyggt!

Av spelen som visades är det nog bara Redfall jag är riktigt sugen på. Forza såg rent tekniskt jäkligt imponerande ut men har tröttnat lite på bilspel.

Mycket bra från Xbox sida med att sätta förväntningarna rätt, ändå fick vi en liten överraskning med Hi-Fi Rush! Det här var helt klart en show för Xbox fans, vi fick mycket trevligt. Datum satta på både Redfall och Minecraft Legends, mer från Forza som ser ut att höja ribban rejält för generationens racingspel, ESO som ser roligare ut än någonsin och med alla DLC gratis ett tag och så då shadowdrop av Tangos Hi-Fi Rush.

Formatet var perfekt. Kul att se direkt från studiorna och utvecklarna själva som visar upp på det sätt de vill. Inget var för långt, inget filler-trams.

Redfall verkar riktigt trevligt, kul att de går för en mer stylized look som kommer att hålla längre. Då behöver man inte köpa Remake-remasters vartannat år heller

Får hoppas att detta formatet är något som fortsätter från Xbox. Med så många studios så kan jag se kanske 3-4 Directs av den här typen per år, utöver enskilda spel-directs såsom Starfield och så klart E3.


signatur

Jump in.

Medlem

Negativt:
Inget datum för Forza (minsta förväntan jag hade för samtliga spel som visades var åtminstone ett spikat releasedatum).
Redfall såg dessvärre förbaskat stelt ut och inget jag fick minsta sug att spela.
Positivt:
Hi-Fi Rush såg riktigt intressant ut och något jag tänker prova på då jag får tid över i spelschemat, att det släpptes direkt efter presentationen var en positiv överraskning.
Minecraft såg ganska intressant ut trots att det inte är min typ av spel.
Forza såg riktigt bra ut!
ESO är inte heller min typ av spel, men grymt imponerad av hur bra det tycks vara för dem som faktiskt uppskattar spelet.

Ger showen som helhet 7/10, skulle blivit 8/10 om Forza haft ett spikat datum redo. MS är på rätt väg, men inte riktigt framme där jag önskar att de vore ännu, dock så känns det som det finns hopp nu efter förra årets magra antal first party titlar.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Jag får ursäkta mig men Redfall ser riktigt kasst ut. Nåt stelare får man fan kolla efter.. Microsoft måste komma me bättre titlar!

Håller med, men jag hoppas det blir bra 😊

Medlem

Ni sa på ett BRÄDE i artikeln. Men då jag inte ens såg nån bild på ett bräde så kommer en här

Medlem
Skrivet av bearlindo:

Ni sa på ett BRÄDE i artikeln. Men då jag inte ens såg nån bild på ett bräde så kommer en här

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/10/2_B...

Det där är en bräda...

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Det där är en bräda...

Det där är en regel..

KoP
Medlem
Skrivet av PcGamer:

Som ett stort fan av racingspel vad jag såg var "grafik, grafik, grafik", också har vi en dag natt cykel med väder som ändras. Visade ingenting som jag är intresserad av som hur AI´n fungerar, hur realistiskt spelet är. Nej bara prat om att man kommer att kunna se en grafik man inte skådat innan. Det där hade funkat när jag var liten, inte när jag spelat alla spel jag spelat.

Edit; Men de ska tydligen visa upp mer av spelet imorgon eller vilken dag det nu var, då krävs det att de pratar om detta, för om spelet ska vara autentiskt så krävs det även fokus på realism.

Men jag förväntar mig mycket mer av Microsoft efter alla uppköp de har gjort. De äger ju rättigheterna till Freelancer, finns inga ursäkter längre skapa en uppföljare som är i klass med vad jag sett från Star Citizen.

Allt det andra såsom AI'n i har dom ju redan satt sedan flera spel tillbaka i Forza serien. Nu är det väl bara minor tweaks dom ägnar såg åt när det kommer till den delen.

Det som folk faktiskt ser och det som syns (grafiken), det är ju oftast där som spelutvecklare kan ta dom största stegen.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Det där är en regel..

Man kan säga att detta var ett undantag från regeln..

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Det där är en regel..

Haha ja helt rätt Jag reagerade mest på ordet bräde, som ju snarare är schackbräde osv. Antog att det var bräda som var ordet som det blandades ihop med.

Medlem

OT så tyckte jag showen var riktigt bra. Över mina förväntningar, inget skitsnack utan fokus på de spel vi visste sedan innan att de skulle visa. Alltid kul med överraskningar också, ska nog testa hifi rush vid tillfälle även om jag normalt inte riktigt gillar den typen av spel. Det jag saknade var datum för Forza, men det hoppas jag vi får veta snart ändå. Jag hoppas på fler såna här events!

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Det där är en bräda...

Skrivet av Sillgam:

Det där är en regel..

Det är en planka


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är en planka

Sorry, men det är är en 2"4

OT: Forza ser fantastiskt ut! ESO ser underbart ut som alltid, Redfall ser roligt ut... and we get to play em all on gamepass!

Medlem
Skrivet av robbis:

Sorry, men det är är en 2"4

OT: Forza ser fantastiskt ut! ESO ser underbart ut som alltid, Redfall ser roligt ut... and we get to play em all on gamepass!

Ser bredare ut än 2"4
Är väll fortfarande en planka oavsett


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Stämmer in i klagosången. Är man inte intresserad av Redfall så ser det riktigt riktigt tunt ut framöver. I princip allt hopp står till Starfield, så hoppas verkligen att det inte kommer en rejäl försening på det. Det enda xboxexklusiva spel jag haft riktigt roligt med den här generationen är Halo Infinite, men även det är ett spel som känns som att potentialen är mycket högre än hur det blev. Visst, Forza Horizon 5 var snyggt, men inte var det särskilt roligt i längden...

Jag får skylla mig själv som inte gjorde tillräckligt med research innan köp, men den här generationen valde jag fel.

Medlem

Sorry, men det är absolut inte en 2"4. Snarare en 45x145 eller 2"6 om du hellre vil ha det i tum.

Medlem

Jag sållar mig till skaran som verkligen gillar tidigare arkane-spel. Deathloop och dishonored 2 är två av dom få spel jag faktiskt spelade klart under 2022 OCH jag hade kul hela tiden. Så även fast hela vampyrgrejjen inte lockar jättemycket så brukar dom kunna få till kul gameplay, så ska absolut lira det.

Resten va rätt olockande, kommer knappt ihåg vad det var ens. Forza, nåt rock-rytm-spel...

Medlem

Jag älskade verkligen första Dishonored, 2an tyckte jag var för mycket av samma och hade långt ifrån lika kul med det. Redfall ser tyvärr ut att hamna ännu längre bort och intresserar mig inte alls. Hade lite högre förväntningar på Arkane faktiskt.

Forza såg imponerande ut men ungefär lika "intressant" som Gran Turismo för egen del. jag föredrar nog arkadracing helt enkelt och är långtifrån en motornörd men Dirt 3, The Crew (1) och Onrush har underhållit mig mycket och känns lite mer lättsmält. Minecraft Dungeons kanske kan tilltala grabbarna här hemma.

Kan nog sammanfatta eventet med att det inte var något alls för mig då :P.

Medlem

Det fanns verkligen ingenting som intresserade mig. Alltså, Forza ser ju bra ut, men de verkar ha fastnat i gamla hjulspår (pun intended). Att spelet har dynamiskt väder är väl ingen som någonsin har efterfrågat, eller?

Redfall såg riktigt dåligt ut, Hi-Fi Rush såg värdelöst ut och de andra spelen var "meh" på sin höjd. Hoppas att Microsofts köp av Activision Blizzard går igenom, för såhär kan de ju inte fortsätta!


signatur

Kunskapsförmedlare.

1
Skriv svar