Undersökning antyder att Warcraft 3: Reforged kan få en omlansering

Robot
Undersökning antyder att Warcraft 3: Reforged kan få en omlansering

Blizzard undersöker intresset för bättre grafik och annat.

#Blizzard, #Warcraft-3-reforged


Redaktör
Ponny

Om det görs rätt...? Ja, kör!
Kommer det göras rätt...? Tvek! 😬


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag är inte nyfiken på ytterligare en halvdan upphottning, ska de ge sig på detta IGEN inom såhär kort tid så kan de väl satsa på en riktig jäkla remake i ny ordentlig motor istället? Med tanke på att de redan har ett misslyckat försök så tycker jag att de antingen bör satsa på allt eller inget.

Medlem

Hur blir det om man redan äger reforged? Får man detta gratis? Vi får se vad som händer
De kan ju bara de vill, diablo 2 rescurrected blev ju riktigt bra till slut.
Om wc3 kunde få samma kärlek finns det hopp.

Men ja, hade varit roligare med ett wc4 istället.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Nej, för sjutton.
Lägg ner skiten och gör reboot eller uppföljare istället.

Är så trött på spel som är anpassade för uråldriga system med påklistrad grafik, ta varumärkena ett steg framåt istället eller expandera dem till andra genrer. Vad hände med Ghost tillexempel?

Resident Evil Remake är undantagen, då de har förändrat spelet tillräckligt och gjort det spelbart för ny publik samtidigt som dem har fortsätt utveckla uppföljare som tar storyn framåt.

Vid reboot så kanske de kan bearbeta lore så att den stämmer överens med WoW om de fortfarande tänker hålla WoW aktivt.

Medlem

När de flesta spelföretagen ej klarar av att släppa spel av kvalite längre så rotar man i arkiven för remakes/remaster.

Fegt.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Nej, för sjutton.
Lägg ner skiten och gör reboot eller uppföljare istället.

Vad hände med Ghost tillexempel?

Åh, jag kommer ihåg Ghost. Jag var så taggad på det när det fortfarande var under utveckling.

Ett skräck/stealth spel i StarCraft universumet har så mycket potential.

Medlem

Jag gillar att spela originalet ibland med AMAI (förbättrad AI mod), jag hade gärna sett en bra remaster. Jag har inte kollat jättenoga men när jag googlade snabbt så verkar folk ha fått AMAI att även fungera med Reforged.

Medlem

Då hoppas jag verkligen att det blir gratis för de som redan köpt Reforged annars kan dom dra åt skogen. Ser hellre en uppföljare denna gången, ge oss Warcraft 4!

Medlem

Sälja samma spel igen? Snacka massa igen?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Warcraft
Warcraft 2
warcraft 3
warcraft 3
warcraft 3?

De kanske försöker hinta något till valve? annars är det bara att gå vidare till 4an.....?

Fast det är ju inte riktigt Activisions sätt.... de gillar ju mer Snabbapengar metoden med samma släpp år ut och år in...

Skribent
Skrivet av KimiKiwi:

Åh, jag kommer ihåg Ghost. Jag var så taggad på det när det fortfarande var under utveckling.

Ett skräck/stealth spel i StarCraft universumet har så mycket potential.

Om nu MS får igenom köpet av Activision/Blizzard så hoppas jag att de plockar ut Ghost ur frysen och tinar upp det spelet igen. Som jag förstod det så hade inte Blizzard tillräckligt med bra talang för den typen av spel just då och resultatet blev därför inte bra. Men där tror jag MS faktiskt kan hjälpa till. De skulle ju även kunna sätta GoW-teamet på att göra ett actionspel med Space marines i Starcraft-universument.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Kyrre:

Då hoppas jag verkligen att det blir gratis för de som redan köpt Reforged annars kan dom dra åt skogen. Ser hellre en uppföljare denna gången, ge oss Warcraft 4!

Jag tror att de i så fall lägger tid (och pengar) på att patch upp Reforge och att med re-launch menar de att de sen marknadsför spelet igen som då uppatchat och tillfixat. De lär nog inte göra någon form av ny Warcarft 3 re-reforged.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hur svårt ska det vara att göra WC4 istället?! Age of Empires 4 lyckades, i min mening, att återskapa precis rätt känsla där grunden är välbekant men allt är paketerat i modern stil med många nya tillägg.

Medlem
Skrivet av Pada-chan:

Hur svårt ska det vara att göra WC4 istället?! Age of Empires 4 lyckades, i min mening, att återskapa precis rätt känsla där grunden är välbekant men allt är paketerat i modern stil med många nya tillägg.

Det verkar inte finnas några stora pengar i RTS längre så Warcraft 4 lär aldrig hända. Åtminstone inte med ett företag som Aktivision vid rodret.

Medlem

Skulle inte förvåna mig om det är för att de vill göra en mobilversion av spelet, så passar de på att putsa lite på PC versionen också. 🤷‍♂️

Skribent
Skrivet av WargH:

Det verkar inte finnas några stora pengar i RTS längre så Warcraft 4 lär aldrig hända. Åtminstone inte med ett företag som Aktivision vid rodret.

Blir lite fortsättning på min förra post. MS verkar ju ändå satsa lite på RTS så om uppköpet går igenom kanske det finns en chans för WC4?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Oh. My. God.
Ska det vara så svårt att göra något nytt istället? Nog för att jag älskade 3:an när det begav sig, men vad fan...

"Äh, vi borde fått ut mer mjölk ur den här titeln. Vi försöker igen!"?

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Då hoppas jag verkligen att det blir gratis för de som redan köpt Reforged annars kan dom dra åt skogen. Ser hellre en uppföljare denna gången, ge oss Warcraft 4!

Det kommer som ett billigare släpp, och för att motivera det så kommer det med battlepass och store.

Medlem

”Undersökning frågar om fans är redo att bli artigt rånade igen”

Medlem
Skrivet av Ender:

Oh. My. God.
Ska det vara så svårt att göra något nytt istället? Nog för att jag älskade 3:an när det begav sig, men vad fan...

"Äh, vi borde fått ut mer mjölk ur den här titeln. Vi försöker igen!"?

Blizzard...

Medlem

Så man gör alltså en remaster på ett spel som redan är en Remaster eller vadå?

Medlem

Ja men snälla gör en riktig remaster. Jag köpte aldrig reforged pga uppenbara skäl men suget på en remaster har aldrig lagt sig.

Medlem

Är det inte dags för RTS att få komma tillbaka i rampljuset. Vore ju väldigt passande med ett Warcraft 4.
Jag har inte spelat Wow, men rent storymässigt har väl spelets lore fortsatt, var skulle warcraft 4 hamna idag? Jag kanske inte ska fråga vad som hänt i Wow-storymässigt??

Medlem
Skrivet av Tratt:

Är det inte dags för RTS att få komma tillbaka i rampljuset. Vore ju väldigt passande med ett Warcraft 4.
Jag har inte spelat Wow, men rent storymässigt har väl spelets lore fortsatt, var skulle warcraft 4 hamna idag? Jag kanske inte ska fråga vad som hänt i Wow-storymässigt??

Vi hoppas på Stormgate! Föredetta blizzard-anställda som skapar ett nytt modernt RTS i unreal-engine. Betan ska dra igång i år vad jag vet

Medlem
Skrivet av Querth:

Vi hoppas på Stormgate! Föredetta blizzard-anställda som skapar ett nytt modernt RTS i unreal-engine. Betan ska dra igång i år vad jag vet

JUST JA! Stämmer bra. Ser fram emot detta.

Medlem
Skrivet av Querth:

Vi hoppas på Stormgate! Föredetta blizzard-anställda som skapar ett nytt modernt RTS i unreal-engine. Betan ska dra igång i år vad jag vet

Det blir förhoppningsvis superbra. Men det är svårt att släppa kärleken till Warcraft-universumet. Allt blir bättre om det innehåller karaktärer och platser därifrån.

1
Skriv svar