Redfall släpps 2 maj!

Robot
Redfall släpps 2 maj!

Arkanes "största och mest ambitiösa spel någonsin".

#redfall


Medlem

Öh nej tack..

NuZ
Testpilot
Skrivet av ohGr:

Öh nej tack..

Verkar ju vara helt fantastiskt ju! Rolig gameplay, sjukt detaljerade miljöer och man kan spela med polarna


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Oh ja tack...

Moderator | Testpilot

Såg riktigt kul ut nu när man fått se mer gameplay.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Märkligt att det ser ut som last gen trots det är exklusivt för Series X/S. Hemska färger, gillar inte designen alls.

Sen så är jag ingenting för co-opspel för 4 personer så det har jag ingen åsikt om.


signatur

Memento Mori

Medlem

Kan inte riktigt sätta fingret på varför, men jag har en känsla av att detta blir en oväntad hit för mig. Tänker mig att det blir Dying Light med vampyrer i New England-miljö.

Skrivet av Slimebeast:

Sen så är jag ingenting för co-opspel för 4 personer så det har jag ingen åsikt om.

Du kan spela det som ett single player-spel.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Slimebeast:

Märkligt att det ser ut som last gen trots det är exklusivt för Series X/S. Hemska färger, gillar inte designen alls.

Sen så är jag ingenting för co-opspel för 4 personer så det har jag ingen åsikt om.

Det är ju deras grafiska stil bara, precis som i Dishonored. Tycker det ser mjukt och trevligt ut. Riktigt snyggt faktiskt. Men sen är jag en sucker för den där cel-shading, toon shading looken i spel

Snyggast är dock riktigt bra pixelgrafik, det är snyggast av allt enligt mig t.ex The last night (som det tyvärr är helt dött om)


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Det är ju deras grafiska stil bara, precis som i Dishonored. Tycker det ser mjukt och trevligt ut. Riktigt snyggt faktiskt. Men sen är jag en sucker för den där cel-shading, toon shading looken i spel

Snyggast är dock riktigt bra pixelgrafik, det är snyggast av allt enligt mig t.ex The last night (som det tyvärr är helt dött om)

Jo, alla deras spel har den stiliserade (heter det så?) grafiska stilen som du beskriver.

Jag önskar Arkande kunde hållit sig till realistisk grafik och gjort en uppföljare till Arx Fatalis eller Dark Messiah of M&M (underbart spel).


signatur

Memento Mori

Medlem

Blir solohärjande precis om i de flesta andra sådana spel Jag vill helst göra saker i min egen takt, lalla runt slumpmässigt och ta pauser lite närsom.

Medlem

inget starfield förän tidigast i sommar då. tråkigt.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Blir solohärjande precis om i de flesta andra sådana spel Jag vill helst göra saker i min egen takt, lalla runt slumpmässigt och ta pauser lite närsom.

Samma här. Gillar inte att spela med andra, då de flesta beter sig som de har adhd, och rusar igenom allt. Så jag är väldigt glad över att kunna spela det själv och ta min tid, samtidigt som världen ser intressant ut att utforska. 🙂

Medlem
Skrivet av quadratis:

inget starfield förän tidigast i sommar då. tråkigt.

Nu tror jag inte så mycket på det. Men tittar man på schemat efter spelen idag, så har de ett spel i varje månad från april-juni (om man räknar med ESO). Tänk om de har Starfield eventet i feb, och annonserar att det kommer i mars? Samtidigt så tar det ingen försäljning från Redfall i maj.

Ambassadör
Xbox

Roligt hur min hype för det här spelet har gjort en liten resa... Från den första reveal-trailern när det såg ut som något co-op schlooter-trams där jag väl låg på 3/10 i hype till nu när jag verkligen ser fram emot det.

Singleplayer ser ut som något helt annat, vill verkligen ge mig in och utforska och upptäcka vad som verkar vara en mycket häftig värld.

Tufft!


signatur

Jump in.

Medlem

Är osäker på detta. Då deathloop var inget för mig fast de borde ha varit det. Detta borde jag med älska men får samma känsla. Men detta är det spelet som får mig att behålla mitt Xbox eller sälja det. Så vi får se

Medlem

Är ett stort fan av Arcane, framförallt Dishonered 2, det här får tyvärr inte mig att bli helt såld ännu, det klickat inte riktigt. Hoppas jag har fel.

Inte övertygad ännu men ska bli kul att testa med gamepass.

Medlem

Var väldigt skeptisk och helt ointresserad i Redfall efter reveal trailern. Kändes inte alls som min typ av spel.

Men ju mer jag ser desto bättre ser det ut faktiskt. Får stora FarCry vibbar med regioner med olika under bossar osv. Ett annat plus för min del är att det är vampyrer istället för zombies då jag alls inte gillar zombie spel. Är det det snyggaste spelet? Nej men jag gillar stilen ändå och förhoppningsvis gör det att spelt flyter riktigt bra vilket är viktigare för min del.

Så det skadar ju nu inte att testa det iaf då man redan har GamePass 🙂

Redaktör
Ponny

Både ris och ros, hör jag. Jag är rosig! Världen tilltalar mig, men har en känsla av att jag kommer köra singleplayer hela vägen. Känns som jag vill insupa den här atmosfären och storyn på egen hand.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Så ett sandlådespel med loot, outposts att rensa, bossar som styr områden och "vampyrer" som ser ut som reskinnade zombies från L4D rent spelmässigt.

ET tu Arkane? Ännu en studio som har börjat köra safe och ser ut att göra mellanmjölk... 😔

Medlem

Hoppas de jobbar på animationerna. Såg lite stelt ut och fighten i huset såg inte alls bra ut. Men gillar iden, får i am Legend vibes.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Nu tror jag inte så mycket på det. Men tittar man på schemat efter spelen idag, så har de ett spel i varje månad från april-juni (om man räknar med ESO). Tänk om de har Starfield eventet i feb, och annonserar att det kommer i mars? Samtidigt så tar det ingen försäljning från Redfall i maj.

Vore ju fantastiskt om det vore så, men man får ha i åtanke att de (Todd? Minns ej) har sagt att Starfield släpps efter Redfall.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Blivit så otroligt taggad på detta! Både för att världen verkligen tilltalar mig samtidigt som det är Arkane Austin själva som senast slog på stort med fantastiska Prey.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Vore ju fantastiskt om det vore så, men man får ha i åtanke att de (Todd? Minns ej) har sagt att Starfield släpps efter Redfall.

Jo, det har du rätt i. Tänkte att Redfall blev lite försenat så att det kunde påverka lite. Sannoliken är ju som störst att Starfield släpps i juni, samtidigt får de mer tid åt att återgärda buggar.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Verkar ju vara helt fantastiskt ju! Rolig gameplay, sjukt detaljerade miljöer och man kan spela med polarna

Tyckte det såg jävligt dassigt ut. Grafiskt ser det 10 år gammalt ut. Gameplay såg inte överdrivet kul ut heller.


signatur

I drank what?

Medlem

blir inget köp där inte, känns som ett spel för den betydligt yngre generationen


signatur

//monster

Inaktiv

Konceptet kändes intressant.
Men estetiken var lite barnslig. Stelt verkade det också på nåt sätt. Ingen feedback eller tyngd när man skjuter och rör sig. Påminde om Sea of Thieves både till utseendet och stelheten.

Medlem

Krävdes inte många sekunder av trailern för att övertyga mig om att detta blir en "nope". Man hade trott att utvecklare borde ha lärt sig efter Back 4 Blood men detta ser ju ut och bli 7 resor värre. Alltså kolla bara på vapenmodellerna, hur man håller och använder dom, hur det ser ut när man kastar något. Alltså, någon som har gått en 8-veckors kurs i 3D och animation skulle kunna göra ett bättre jobb. Atmosfär och resterande animationer och grafik går på ungefär samma spår. Spelmässigt så verkar det inte finnas något nytt under solen där heller.

0 effort game, och det syns rejält. Och då har jag inte ens nämnt ett ord om elefanten i rummet vilket enligt all tidigare historik bara kommer att sänka betygen och försäljning ytterligare.

Medlem

Ser riktigt bra ut, men hoppas vapen har lite mer rekyl i slutgiltiga produkten

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Både ris och ros, hör jag. Jag är rosig! Världen tilltalar mig, men har en känsla av att jag kommer köra singleplayer hela vägen. Känns som jag vill insupa den här atmosfären och storyn på egen hand.

Ja, singleplayer och co-op verkar vara två helt olika upplevelser. Kommer nog att göra båda, SP först utan tvekan så man inte blir spoilad men även bratta på ordentligt i co-op senare.

Två spel i ett? Ja, det verkar onekligen så!


signatur

Jump in.

12
Skriv svar