Goldeneye 007 släpps till Xbox och Switch redan på fredag

Medlem

Ingen PC release? 🥺


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Kommer bli bästa fredagen på mycket länge!
Är det bara lika tillfixat som Perfect Dark till 360 så kommer jag att vara väldigt nöjd 😄

Medlem

När 4 pers i splitscreen började skjuta med assaultriflen och använda minor samtidigt var man glad om man hade 2-3 fps haha

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nä, alltså jag spekulerar ju bara utifrån samma två trailers som du också sett, så jag gissar ju bara
Men får jag då åter gissa fritt, utifrån att Microsoft inte ger någon specificering om denna "Kontrollförbättring", så misstänker jag att det handlar om något mycket simpelt som gjort att Rare inte behövt pilla i själva spelets programkod, typ mappningsbara knappar eller nått i den stilen. Inget jag personligen skulle kalla för "förbättring" egentligen, likaså tycker jag det är lite av en stretch att kalla uppskalad upplösning för "förbättring av grafiken", det ser utifrån trailern att döma inte ut som att de öht. rört i grafiken alls utöver att skalat upp upplösningen, vilket vart och vartannat N64 spel på Switch online också gör.

Lite trist förstås att Rare/Microsoft/Nintendo inte gjorde mer med Goldeneye med tanke på potentialen. Kul blir det ju att på ett enkelt tillgängligt sätt få spela spelet igen, men det ser ut att bli en strikt N64-upplevelse, förutom onlinestödet och tydligare bild. Hade varit trevligare om de gjort mer, i stil med Turok-remastrarna.

Sen går det ju ändra hej vilt med kontrollen i inställningar på Nintendo Switch. Det känns ju tryggt.

Jag spelade Goldeneye för inte alltför längesen. Jag måste ändå säga att det har åldrats med värdighet. Jag uppskattar den minimalistiska grafiken, den håller än idag. Ska bli intressant att spela med högre upplösning, och med widescreen-läge samt att slippa söndersmulade N64-kontroller.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

När 4 pers i splitscreen började skjuta med assaultriflen och använda minor samtidigt var man glad om man hade 2-3 fps haha

Men vilket episkt bildspel det kunde resultera i. Som att titta på världens bästa PowerPoint- (eller diabild om man lirade på en stor bioduk ibland som moi-) presentation till ljudet av grym musik och explosioner 😄

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Sen går det ju ändra hej vilt med kontrollen i inställningar på Nintendo Switch. Det känns ju tryggt.

Jag spelade Goldeneye för inte alltför längesen. Jag måste ändå säga att det har åldrats med värdighet. Jag uppskattar den minimalistiska grafiken, den håller än idag. Ska bli intressant att spela med högre upplösning, och med widescreen-läge samt att slippa söndersmulade N64-kontroller.

Märkte det aldrig då man ju hade 4:3-burk på N64-tiden...men tydligen så hade ju spelet redan på N64 stöd för widescreen, så lite fult av dem att marknadsföra det som en ny feature

Medlem
Skrivet av Majoren:

Märkte det aldrig då man ju hade 4:3-burk på N64-tiden...men tydligen så hade ju spelet redan på N64 stöd för widescreen, så lite fult av dem att marknadsföra det som en ny feature

Ja, men skönt att det finns där då det saknas på alla andra 64-spel på Switchen.

Sen är det tråkigt att dom inte gör mer ansträngningar med det här spelet, då det äntligen får släppas efter allt strul som varit.

Jag tycker ändå att det verkar som Xbox-versionen flyter på riktigt fint. Någon nämnde i en kommentar om 60 bilder/sekund på Xbox-versionen, men troligtvis är det 30 då det borde ha nämns som en feature i så fall? Eller hur var det? Fan, vill inte att skillnaderna ska vara alltför stora, vill givetvis börja med Switch-versionen då detta spel förknippas så mycket med Nintendo för mig.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Ja, men skönt att det finns där då det saknas på alla andra 64-spel på Switchen.

Sen är det tråkigt att dom inte gör mer ansträngningar med det här spelet, då det äntligen får släppas efter allt strul som varit.

Jag tycker ändå att det verkar som Xbox-versionen flyter på riktigt fint. Någon nämnde i en kommentar om 60 bilder/sekund på Xbox-versionen, men troligtvis är det 30 då det borde ha nämns som en feature i så fall? Eller hur var det? Fan, vill inte att skillnaderna ska vara alltför stora, vill givetvis börja med Switch-versionen då detta spel förknippas så mycket med Nintendo för mig.

Ja alltså det kan ju mycket väl vara 60fps, tycker bara det känns som att det inte kommer vara det dels för att det är mycket konstigt då att de inte marknadsfört det på videon för Xbox-versionen, dels för att att introt med pistolmynningen ganska tydligt rör sig i en ojämn kamerarörelse som inte brukar vara fallet i 60-fps spel. Men visst har du ju rätt att det ser ut som att Xbox-versionen flyter fint. Och upprätthåller den 30fps så tycker jag det duger helt okej, för Switch-filmen med 4-spelarsekvenserna hackar ju inte för att det skulle vara 30fps, det hackar för att det är typ 20fps

Medlem
Skrivet av Majoren:

Ja alltså det kan ju mycket väl vara 60fps, tycker bara det känns som att det inte kommer vara det dels för att det är mycket konstigt då att de inte marknadsfört det på videon för Xbox-versionen, dels för att att introt med pistolmynningen ganska tydligt rör sig i en ojämn kamerarörelse som inte brukar vara fallet i 60-fps spel. Men visst har du ju rätt att det ser ut som att Xbox-versionen flyter fint. Och upprätthåller den 30fps så tycker jag det duger helt okej, för Switch-filmen med 4-spelarsekvenserna hackar ju inte för att det skulle vara 30fps, det hackar för att det är typ 20fps

Lär ju komma jämförelsevideos under morgondagen, så då tar jag ett definitivt beslut vilken version jag börjar med.

Inaktiv

Började fatta att den skulle komma denna månad då det inte hade visats något än om vilket Nintendo 64 spel som skulle komma nu i januari.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Lär ju komma jämförelsevideos under morgondagen, så då tar jag ett definitivt beslut vilken version jag börjar med.

Grafiken verkar ganska likadan ut, lite skarpare väggar på Xbox på nära håll. Klagas mest på Switch-versionens kontrollschema, men går att få ungefär likvärdig kontroll på Switch som på Xbox genom systeminställningens button remaping. Man ställer in kontrollen i spelet till 1.2 och sedan svappa styrspakarna och ZL/ZR i konsolinställningen. Jag mappade själv L till ZL, så "siktar" med röda hårdkorset på ZL och skjuter på ZR, precis som en vanlig skjutare.

Båda versionerna Switch och Xbox lär dock ha ganska hackigt sikte då spaken emulerar digitala C-knapparna på N64...

https://www.youtube.com/watch?v=MDWcFawUPfI&ab_channel=GameXp...

Skicka med medd om du vill ta ett parti Goldeneye online.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Grafiken verkar ganska likadan ut, lite skarpare väggar på Xbox på nära håll. Klagas mest på Switch-versionens kontrollschema, men går att få ungefär likvärdig kontroll på Switch som på Xbox genom systeminställningens button remaping. Man ställer in kontrollen i spelet till 1.2 och sedan svappa styrspakarna och ZL/ZR i konsolinställningen. Jag mappade själv L till ZL, så "siktar" med röda hårdkorset på ZL och skjuter på ZR, precis som en vanlig skjutare.

Båda versionerna Switch och Xbox lär dock ha ganska hackigt sikte då spaken emulerar digitala C-knapparna på N64...

https://www.youtube.com/watch?v=MDWcFawUPfI&ab_channel=GameXp...

Skicka med medd om du vill ta ett parti Goldeneye online.

Inga stora skillnader där, men har inte sett någon multiplayer från Xbox-versionen än. Det verkar som det klassiska lagget är kvar på switch-versionen just i multiplayer, men undra hur det är på Xbox-versionen?

Det känns ju mer som att Xbox-versionen redan har ändrad kontrollschema från start till en modernare tappning, men det verkar ju busenkelt att ändra permanent på Swichen. Det var så här du gjorde va?
https://m.youtube.com/watch?v=tUp9nyml_uQ

En skillnad mellan versionerna är att den blåa dimman som syns i bakgrunden på Switch-versionen är borttagen på Xbox-versionen, dock ska det tilläggas att bilden överlag är väldigt ”ren” och det var den redan på Nintendo 64.

Jag kommer dock få köra Xbox-versionen till att börja med, det är nämligen så att min sambos 1-års prenumeration på ”expansion pack” har löpt ut. Och att lägga 450 kr + vanliga kostanden för online-delen blir något saftigt - trots min passion för Goldeneye 64. Dessutom misstänker jag att ett erbjudande ligger och väntar därhemma på 10 kr för en månad med Gamepass.

12
Skriv svar