Förklara för mig varför jag skall rösta på Mona?

Medlem
Förklara för mig varför jag skall rösta på Mona?

Ja, jag kämpar varje dag med att försöka förstå socialdemokraternas politik och deras partiledare.
Speciellt när man hittar sidor som denna:
http://monaljuger.wordpress.com/

Övertyga mig om att mona inte ljuger.

Medlem

Alla politiker ljuger och vänder kappan efter vinden. Röster hellre på en partiledare som enbart ljuger än en som både ljuger och spottar på dom som har det sämst i samhället(moderater i allmänhet). Men det är min högst personliga åsikt.

Inaktiv

Men ni vet att innerst inne så menar Mona väl och därför, ja därför ska alla rösta på Sahlin.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

jag förstår inte hur nån kan rösta på Mona, det är lixsom HUR???
Men kruxet med S folk, dom skulle rösta på S även om det var Hitler som satt vid spakarna :/

måtte Mona aldrig få blir stadsminister, ha en tjuv och bedragande lögnare vid ratten är inget jag vill ha.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag gillade göran persson, inte pga hans politik utan bara för vem han var - väldigt skärpt och kunnig. Mona har aldrig gjort något bra vad jag noterat, hon han ingen egen vilja och gör bara vad hon tror att andra vill att hon skall göra och det blir alltid fel.

Röstar du på henne är du förmodligen ett puddo.:P


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Tycker inget parti just nu passar mig, särskilt inte eftersom partierna verkar gilla fra lagar och övervakning av folket. Vill snarare veta vem man vågar rösta på.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av IceMan:

jag förstår inte hur nån kan rösta på Mona, det är lixsom HUR???
Men kruxet med S folk, dom skulle rösta på S även om det var Hitler som satt vid spakarna :/

måtte Mona aldrig få blir stadsminister, ha en tjuv och bedragande lögnare vid ratten är inget jag vill ha.

Ja herregud, Socialdemokraterna har ju helt klart förstört samhället varje gång dom har varit i makten!
Och alla socialdemokrater är ju helt klart aspirerande nazister allihopa!

Att folk röstar på samma parti gång på gång utan att faktiskt orka sätta sig in i vad partiet vill (dom gjorde det en gång, och sen har dom fortsatt rösta) är knappast en ovanlighet, och det är inte något exklusivt som bara socialdemokrater gör.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Alla politiker ljuger och vänder kappan efter vinden. Röster hellre på en partiledare som enbart ljuger än en som både ljuger och spottar på dom som har det sämst i samhället(moderater i allmänhet). Men det är min högst personliga åsikt.

Den som spottar visar i.a.f. vem denne ogillar Jag hatar falska människor.

Skrivet av CastorFiber:

Jag gillade göran persson, inte pga hans politik utan bara för vem han var - väldigt skärpt och kunnig. Mona har aldrig gjort något bra vad jag noterat, hon han ingen egen vilja och gör bara vad hon tror att andra vill att hon skall göra och det blir alltid fel.

Ja Göran hade något speciellt och kanske var det därför jag också till en början gillade det han sa... Men så insåg man efter en tid att övriga kamrater i socialdemokraterna verkade arbeta åt ett helt annat håll. De var som Mona och nu är hon deras underbara ledare.

Medlem

Om jag överhuvudtaget röstar nästa val så lär det bli Piratpartiet efter att ha verkligen satt mig in i vad dom står för.

Medlem

piratpartiet, Freeedooomeee!!!!

Medlem

Nästa val så överväger jag starkt att rösta på Piratpartiet.

Medlem

Ja vafan bara högern försvinner så spelar det ingen roll, det kan inte bli mycket värre än vad dom gör nu, d v s inte ett skit.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Ja vafan bara högern försvinner så spelar det ingen roll, det kan inte bli mycket värre än vad dom gör nu, d v s inte ett skit.

Det där har jag lite problem med. Vem är det egentligen som säger att de inte gör något? Thomas Östros, Ibrahim Baylan och Mona och övriga i oppositionen? ( tänk på att det du säger är oppositionens mantra och se sedan på min signatur)

Vad är det du tycker att de inte gör?

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Ja, jag kämpar varje dag med att försöka förstå socialdemokraternas politik och deras partiledare.
Speciellt när man hittar sidor som denna:
http://monaljuger.wordpress.com/

Övertyga mig om att mona inte ljuger.

Men suck.

Är det bättre att göra som Reinfeldt då och gömma sig och skita i att uttala sig? Nu får du väl ändå ta och ge dig...

Vad sägs om dom feta lögnerna den nuvarande regimen kommit dragande med? "Inga trängselskatter i Stockholm", minns ni den? Vi vet ju hur det gick. "Ingen FRA-lag" var det sagt. Hur gick det med det?

Problemet med moderaterna och deras små tomtar till lydpartier är inte att dom inte gör något, det är att det dom gör är åt helvete.

Och kom nu inte och tro att jag är någon Mona-kramare, även om jag är vänster. Sossarna är verkligen ute och seglar just nu. Men grejen är såhär: det är så systemet fungerar. När man är i opposition ska man kritisera regeringen. Inklusive säga att man tänker köpa SAAB, plocka upp Estonia ur havet, bygga vindkraftverk över hela Skåne eller vad som helst. Oppositionens uppgift är att granska och polemisera- och kom inte dragande med nåt trams om att moderaterna och deras lakejer var bättre på sin tid för dom gjorde precis likadant.

Jag är så trött på alla dessa ytliga politiska diskussioner som totalt ignorerar dom verkliga sakfrågorna. Det är en sorg och en skam för svensk demokrati hur lågt vi sjunkit.

Och ja, jag funderar också allvarligt på att rösta på Piratpartiet. Nånstans får det faktiskt vara nog med alla dumheter.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem
Skrivet av Devices:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Ja, jag kämpar varje dag med att försöka förstå socialdemokraternas politik och deras partiledare.
Speciellt när man hittar sidor som denna:
http://monaljuger.wordpress.com/

Övertyga mig om att mona inte ljuger.

Men suck.

Är det bättre att göra som Reinfeldt då och gömma sig och skita i att uttala sig? Nu får du väl ändå ta och ge dig...

Vad sägs om dom feta lögnerna den nuvarande regimen kommit dragande med? "Inga trängselskatter i Stockholm", minns ni den? Vi vet ju hur det gick. "Ingen FRA-lag" var det sagt. Hur gick det med det?

Problemet med moderaterna och deras små tomtar till lydpartier är inte att dom inte gör något, det är att det dom gör är åt helvete.

Och kom nu inte och tro att jag är någon Mona-kramare, även om jag är vänster. Sossarna är verkligen ute och seglar just nu. Men grejen är såhär: det är så systemet fungerar. När man är i opposition ska man kritisera regeringen. Inklusive säga att man tänker köpa SAAB, plocka upp Estonia ur havet, bygga vindkraftverk över hela Skåne eller vad som helst. Oppositionens uppgift är att granska och polemisera- och kom inte dragande med nåt trams om att moderaterna och deras lakejer var bättre på sin tid för dom gjorde precis likadant.

Jag är så trött på alla dessa ytliga politiska diskussioner som totalt ignorerar dom verkliga sakfrågorna. Det är en sorg och en skam för svensk demokrati hur lågt vi sjunkit.

Och ja, jag funderar också allvarligt på att rösta på Piratpartiet. Nånstans får det faktiskt vara nog med alla dumheter.

Jaha. Så jag gillar Reinfeldts politik. Det visste jag inte. Tack för att du informerade mig om detta. Nästa val kanske jag t.o.m. röstar på honom då...

Ditt strunt om att oppositionen måste kritisera går ju knappt att bemöta. Varför måste man alltid gnälla i oppositionen och t.o.m. hitta på lögner bara för att få komma till makten igen.
Själv hoppas jag nämligen att alla partier genom åren kommer närmre varandra för att till slut gå ihop i.o.m. att man nått en sådan bra samhällsstruktur att alla är nöjda och specifika vänster mitten höger rakt fram partier inte behövs.
Om oppositionens uppgift är att granska så kan de börja granska sig själva först. Jag tänker inte stödja idioter bara för att spelreglerna är som de i sandlådan. Du kanske accepterar detta man jag tänker minsann inte göra det.

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av IceMan:

jag förstår inte hur nån kan rösta på Mona, det är lixsom HUR???
Men kruxet med S folk, dom skulle rösta på S även om det var Hitler som satt vid spakarna :/

måtte Mona aldrig få blir stadsminister, ha en tjuv och bedragande lögnare vid ratten är inget jag vill ha.

Ja herregud, Socialdemokraterna har ju helt klart förstört samhället varje gång dom har varit i makten!
Och alla socialdemokrater är ju helt klart aspirerande nazister allihopa!

Att folk röstar på samma parti gång på gång utan att faktiskt orka sätta sig in i vad partiet vill (dom gjorde det en gång, och sen har dom fortsatt rösta) är knappast en ovanlighet, och det är inte något exklusivt som bara socialdemokrater gör.

Iceman menar nog Mona Sahlin, inte sossepartiet,

Mone lekte ju med statens kontokort för eget bruk när sossarna stryrde, och struntade i att betala massvis av parkeringsböter många gånger,

Själv så vill man hellre se Thomas Bodstöm som sosse partiledare, han ser iaf förtroendeingivande och sympaisk ut.

Och faktum är att dagens regering är mot vad många tror populär,
och Anders Borg vår finansminister är mest populär, och rätteligen så, för han är ju den meste förtroendeingivande person enlig gallup undersökningar, 2a är Carl Bildt.

Medlem

Mona är inte direkt värre en någon annan.
Sen kan jag inte förstå hur man kunde gilla göran person ,han hade ju mentaliteten mitt sett eller försvinn typ sen om beslutet var felaktigt då var de någon annans fel.

Ett parti kan ha massa bra saker men när dom sen är i makten så måste dom tyvärr ändra beslut eller valfrågor.

Moderaterna gjorde det , sossarna va tvungen o göra det när dom hade makten.

Och skulle piratpartiet får makten vilket jag startkt betvivlar så skulle dom också vara tvungna att förändra valfrågor dom gick till val på.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jo Göran var ytterst osympatisk, i varje tv intervju så la han huvudet på sne och lät lite som om han försökte förklara för en förståndshandikappad.

Medlem

jag hade tänkt rösta på miljöpartiet i nästa val.
eller piratpartiet. förmodligen MP dock.

Medlem
Skrivet av ZUJ:

Jo Göran var ytterst osympatisk, i varje tv intervju så la han huvudet på sne och lät lite som om han försökte förklara för en förståndshandikappad.

Ett perfekt exempel på en ledare som verkligen förstår VEM som röstar på han parti.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av s3ng:

jag hade tänkt rösta på miljöpartiet i nästa val.
eller piratpartiet. förmodligen MP dock.

snälla välj PP! ge MP makt är som att ge en stenkastande huligan tillgång till ett glas hus ><


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Om oppositionens uppgift är att granska så kan de börja granska sig själva först. Jag tänker inte stödja idioter bara för att spelreglerna är som de i sandlådan. Du kanske accepterar detta man jag tänker minsann inte göra det.

Är man själv inte beredd att presentera ett alternativ så tycker jag att ja, då får man faktiskt acceptera det nuvarande systemet. Jag fruktar verkligen dagen då vi bara har ett Parti, när Partiets lag gäller och det inte finns någon valfrihet längre. Vackra utopier har skapats runt såna system, men enpartistater brukar sluta i död och elände och inte i en bättre samhällsordning.

Sandlådan är aldrig längre bort än när diskussion och argumentation får råda. Och om det nu ljugs så förbannat i politiken så borde väl dom lögnerna vara lätta att avslöja? Här kan man komma in på ett långt resonemang kring sanning och lögn, men i slutändan är det som André Gide sa: att undertrycka oppositionen är att uppmuntra till terrorism.

Det är makten som behöver granskas. Oppositionen har ändå ingen beslutanderätt över mitt liv. Gillar man inte Mona får man väl rösta på någon annan- det finns ingen naturlag som säger att sossarna är det enda alternativet till nuvarande anhang, även om dom själva gärna vill få det att verka så. Man behöver inte "gnälla" "bara för att få komma till makten igen" men det är väl ett bra uselt ledarskap som inte klarar att ifrågasättas? Jag vill verkligen veta hur man ska nå en bättre samhällsstruktur om det inte är tillåtet att föreslå förändringar.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Inaktiv

Piratparti i riksdagen = Ragnarök

Det måste ju finnas fler parti som vill skydda integritet om man bara letar. Man behöver ju liksom inte beställa ragnarök och integritet om man bara är ute efter integritets skydd


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Jag är egentligen sosse,men när virrpannan Mona tog över skutan kan jag inte rösta på (S) även om jag skulle vilja.Min personliga åsikt om Mona är att hon har antagligen bara genom att sitta på toppen i partiet har mist 30% av sina väljare,falskare och virrigare person finns knappt.

OBS! min personliga åsikt...

Medlem

Det var länge sedan jag slutade rösta för något och började rösta mot saker. Pest eller kolera. Politiker är precis lika goda kålsupare allesammans - oavsett partitillhörighet.

Jag kommer alltid rösta på dom som är opposition till fruktkakorna i Kristdemokraterna. =P


signatur
Medlem

Hoppas innerligt att sossarna inte vinner '10. :\

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Döbringer:

Ja vafan bara högern försvinner så spelar det ingen roll, det kan inte bli mycket värre än vad dom gör nu, d v s inte ett skit.

Det där har jag lite problem med. Vem är det egentligen som säger att de inte gör något? Thomas Östros, Ibrahim Baylan och Mona och övriga i oppositionen? ( tänk på att det du säger är oppositionens mantra och se sedan på min signatur)

Vad är det du tycker att de inte gör?

Tja, antingen det eller så har alla medier misslyckats kapitalt med att rapportera om det.
Och håller dom på och planerar utan att ha kommit till något konkret så går det alldeles för sakta...


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av SwedishChaos:

Hoppas innerligt att sossarna inte vinner '10. :\

/signed
Det är ganska lite som attraherar mig i vänsterblocket, det finns en del, men inte mycket. Jag är nöjd med Fredrik Reinfeldt som statsminister och högerblocket generellt. Att lägga en röst på Mona finns inte i min värld ens.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Den andan som socialdemokraterna står för leder vårt lands befolkning ner längs ett en klippa som vi kommer ha svårt att ta sig upp för. Hela det här att man ska känna lugn och frihet förstör våra möjligheter och detta fick jag visat för mig när jag deltog i Euroscola. För första gången i hela mitt liv kände jag en oerhörd skam över att vara av svensk härkomst. Där sitter jag och debatterar med folk från Lettland och Cypern och jag lägger snabbt märke till vilken inställning de har till utbildning och deras långa och hårda scheman i skolan ger verkligen resultat. De är ess på varje ämne jag tar upp och i helhet totalt glänser tillsamans med övriga länder. Trots våra enorma möjligheter till utbildning och framsteg sitter majoriteten och rullar tummarna under skolans gång.
Nej det är tur att flygcertifikat gäller i alla länder. För Sverige tänker jag inte stanna i.

Medlem
Skrivet av -vesslan-:

Den andan som socialdemokraterna står för leder vårt lands befolkning ner längs ett en klippa som vi kommer ha svårt att ta sig upp för. Hela det här att man ska känna lugn och frihet förstör våra möjligheter och detta fick jag visat för mig när jag deltog i Euroscola. För första gången i hela mitt liv kände jag en oerhörd skam över att vara av svensk härkomst. Där sitter jag och debatterar med folk från Lettland och Cypern och jag lägger snabbt märke till vilken inställning de har till utbildning och deras långa och hårda scheman i skolan ger verkligen resultat. De är ess på varje ämne jag tar upp och i helhet totalt glänser tillsamans med övriga länder. Trots våra enorma möjligheter till utbildning och framsteg sitter majoriteten och rullar tummarna under skolans gång.
Nej det är tur att flygcertifikat gäller i alla länder. För Sverige tänker jag inte stanna i.

Hejdå!
P.S. Jag hoppas att du betalar tillbaka all skatt som du kostat oss innan du sticker. D.S.


signatur

yolo

Skriv svar