Vad gör ni nu?

Inaktiv
Skrivet av bulleboss:

Är försiktigt positiv/hoppfull för försäljning av huset som gick ut på hemnet igår!
1500 visningar på mindre än 24 timmar tkr jag är mkt iaf! (Som inte bor i en storstad kanske ska nämnas)

Lycka till med försäljning! Bär det av till ett nytt hus ?

Medlem

Tog smärtstillande för 2 timmar sedan, smärtan i ryggen vägrar att släppa, men har blivit mildare när jag ligger ner.

Bara att genomlida helvetet, jag kan ändå inte ta mig till doktorn och få recept på något starkare. Kan inte spela eller koda heller, försökte men gick inte. Fan va drygt.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Tog smärtstillande för 2 timmar sedan, smärtan i ryggen vägrar att släppa, men har blivit mildare när jag ligger ner.

Bara att genomlida helvetet, jag kan ändå inte ta mig till doktorn och få recept på något starkare. Kan inte spela eller koda heller, försökte men gick inte. Fan va drygt.

Det låter kanske knäppt men att promenera hjälper för ryggen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det låter kanske knäppt men att promenera hjälper för ryggen.

"Knäppt"?

Som typ att komma med copy/paste råd från Hemmets Journal till någon som har god grundkondition och kan gå upp till en mil, att bara gå ut och gå så ordnar det sig, när personen knappt kan stå på benen pg av någon skum freak smärta i ryggen som inte ens 1g paracetamol och 500mg naproxen biter på?

Anta inte att alla är feta datornördar som sitter vid datorn och trycker i sig chips, pizza och bäljar cocacola!

Medlem
Skrivet av Ichinin:

"Knäppt"?

Som typ att komma med copy/paste råd från Hemmets Journal till någon som har god grundkondition och kan gå upp till en mil, att bara gå ut och gå så ordnar det sig, när personen knappt kan stå på benen pg av någon skum freak smärta i ryggen som inte ens 1g paracetamol och 500mg naproxen biter på?

Anta inte att alla är feta datornördar som sitter vid datorn och trycker i sig chips, pizza och bäljar cocacola!

Jag tror Freakon bara ville väl och att det var ett tips.
Generellt sett blir det bara bättre av att röra på sig även om det gör förbannat ont.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

"Knäppt"?

Som typ att komma med copy/paste råd från Hemmets Journal till någon som har god grundkondition och kan gå upp till en mil, att bara gå ut och gå så ordnar det sig, när personen knappt kan stå på benen pg av någon skum freak smärta i ryggen som inte ens 1g paracetamol och 500mg naproxen biter på?

Anta inte att alla är feta datornördar som sitter vid datorn och trycker i sig chips, pizza och bäljar cocacola!

Förstår att du är frustrerad men vill dig bara väl. Jag själv har problem med min rygg sedan en bilolycka och ibland är det rent skit och det går inte ens att ligga ner. Att promenera och röra på mig hjälper då även om det kan vara jobbigt. Det behöver inte vara något maraton.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Funerar på om jag ska äta körv med makaroner. Eller potatis o fiskpinnar 🤗


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Freakon:

Förstår att du är frustrerad men vill dig bara väl. Jag själv har problem med min rygg sedan en bilolycka och ibland är det rent skit och det går inte ens att ligga ner. Att promenera och röra på mig hjälper då även om det kan vara jobbigt. Det behöver inte vara något maraton.

True. Ut o rör på dig lite, morfin löser inga problem


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av HompiStompi:

Lycka till med försäljning! Bär det av till ett nytt hus ?

Mja, lite rörigt iom skilsmässa med allt vad det innebär :D.
Men ja, i slutändan så blir det så!

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Mja, lite rörigt iom skilsmässa med allt vad det innebär :D.
Men ja, i slutändan så blir det så!

Önskar dig lycka till! 🤓👍


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Är glad för att:

1. Ryggvärken är borta och jag kan gå igen.

2. Jag har lyckats implementera BouncyCastle (krypto API) ECDH i .NET6 så att Windows och Linuxmjukvara kan prata med varandra. Något de inte kan om man använder .NET inbyggda ECDH skräp då den är baserade på olika underliggande krypto libraries på Windows (.NETs interna) och Linux (OpenSSL).

Medlem

Köpt min egen domain adress! Ska lära mig att bygga en egen hemsida och är så glad över domain namnet jag lyckades norpa åt mig 😀

Medlem
Skrivet av PixelGamer:

Köpt min egen domain adress! Ska lära mig att bygga en egen hemsida och är så glad över domain namnet jag lyckades norpa åt mig 😀

Vad roligt! Jag sitter också och knåpar på en hemsida och köpte ett domännamn nyligen som jag är nöjd med vilket tog lite tid. En jäkla massa alternativ var redan upptagna, men det slutade helt ok.

Var bygger du din sida? Själv använder jag mig av wix.com


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Vad roligt! Jag sitter också och knåpar på en hemsida och köpte ett domännamn nyligen som jag är nöjd med vilket tog lite tid. En jäkla massa alternativ var redan upptagna, men det slutade helt ok.

Var bygger du din sida? Själv använder jag mig av wix.com

Vad kul att du gör samma sak 😀.
Jag kommer använda editorX, men jag har hört mycket bra om Wix också! Jag ska göra digital art som ritas av artificiell inteligens / midjourney V4.
Så jag behöver en egen hemsida för att visa mina projekt, jag har precis börjat så är total noob 😀, vad ska du ha din hemsida till?

Medlem
Skrivet av PixelGamer:

Vad kul att du gör samma sak 😀.
Jag kommer använda editorX, men jag har hört mycket bra om Wix också! Jag ska göra digital art som ritas av artificiell inteligens / midjourney V4.
Så jag behöver en egen hemsida för att visa mina projekt, jag har precis börjat så är total noob 😀, vad ska du ha din hemsida till?

Låter spännande, du får dela med dig av länk sen så man får kika.

Den är till för att blogga och skriva om spel.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Låter spännande, du får dela med dig av länk sen så man får kika.

Den är till för att blogga och skriva om spel.

Tack så mycket 😀 det ska jag göra hemsidan borde vara färdigställd här under våren.
Tittar gärna på din hemsida och spelblogg då också 😀

Medlem

Har just spelat Project Zomboid, har inte lirat det på flera år och det har kommit fordon och en gigantisk karta med alla städer ihoplänkade, som en mindre julafton. Insåg att en pickup truck och 5 large ryggsäckar kan rensa ut hela sortimentet av konserver i en butik på 3 minuter.

Medlem

Har börjat att kolla på Game of Thrones. Sen till festen, jag vet. Började kika vid premiären för många år sedan men kom av mig redan efter ett par avsnitt. Har inte blivit av att plocka upp den igen sedan dess.

Förrän nu då.

Är fyra avsnitt in och herrejösses vad bra det är.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Har legat nerbäddad med ögoninflammation och feber och då passat på att nöta Game of Thrones. Är snart klar med säsong 2. Det blir bara bättre och bättre.

Joffrey är fantastiskt svinig och ond samtidigt som han är en liten mes. Khaleesis resa är spännande att följa, drakar är coolt. Och alla kungar som är ute efter tronen bådar gott med massor av krig, konflikter och konspirationer. Man vet aldrig riktigt vem som kommer att göra vad vilket är spännande.

Där är också mer övernaturliga inslag än jag först trott. Vilket jag gillar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Har legat nerbäddad med ögoninflammation och feber och då passat på att nöta Game of Thrones. Är snart klar med säsong 2. Det blir bara bättre och bättre.

Joffrey är fantastiskt svinig och ond samtidigt som han är en liten mes. Khaleesis resa är spännande att följa, drakar är coolt. Och alla kungar som är ute efter tronen bådar gott med massor av krig, konflikter och konspirationer. Man vet aldrig riktigt vem som kommer att göra vad vilket är spännande.

Där är också mer övernaturliga inslag än jag först trott. Vilket jag gillar.

För någon som ofta får irriterande ögon (rinner, vilket gör att näsan rinner) så förstår jag delvis. kan inte säga att jag förstår det helt eftersom min inte är på samma nivå. hoppas att det blir bättre.
Kör just nu Europa Universalis 4 och kollar på bobs burgers. danmark startade ett krig mot mig, var rädd att jag skulle förlora en hel del men uppenbarligen var dom för upptagna med att bråka med Gotland. Skottland erbjöd tyvärr inte vidare mycket hjälp eftersom Danskar verkar kunna det hela med sjön. Men lyckades ta två provinser från danskarna i slutändan. Suck it Denmark!

Medlem
Skrivet av Freakon:

Har börjat att kolla på Game of Thrones. Sen till festen, jag vet. Började kika vid premiären för många år sedan men kom av mig redan efter ett par avsnitt. Har inte blivit av att plocka upp den igen sedan dess.

Förrän nu då.

Är fyra avsnitt in och herrejösses vad bra det är.

Första säsongen av GoT är sånt nostalgimys att jag fan blir tårögd!
Ett par säsonger till är riktigt bra, inte för det, men första är något alldeles speciellt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Sitter på jobbet och tittar på klipp från Trash Taste på youtube...40 minuter kvar innan hemgång!

Medlem
Skrivet av YmerXE:

För någon som ofta får irriterande ögon (rinner, vilket gör att näsan rinner) så förstår jag delvis. kan inte säga att jag förstår det helt eftersom min inte är på samma nivå. hoppas att det blir bättre.
Kör just nu Europa Universalis 4 och kollar på bobs burgers. danmark startade ett krig mot mig, var rädd att jag skulle förlora en hel del men uppenbarligen var dom för upptagna med att bråka med Gotland. Skottland erbjöd tyvärr inte vidare mycket hjälp eftersom Danskar verkar kunna det hela med sjön. Men lyckades ta två provinser från danskarna i slutändan. Suck it Denmark!

Tack för omtanken 🙂

Skrivet av Soulless:

Första säsongen av GoT är sånt nostalgimys att jag fan blir tårögd!
Ett par säsonger till är riktigt bra, inte för det, men första är något alldeles speciellt!

Blev nyss klar med säsong 2. Mycket bra. Ser framemot att dra igång säsong 3 senare ikväll. 😃


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jobbar hemifrån idag men eftersom det är väldigt lugnt så sitter jag och fyller på med Fallout 4 moddar på sidan av

Medlem

Håller på att trycka ut en deadline innan hemgång. Stressnivån är på 120%, men mikropauser mår man bara bra av.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av YmerXE:

För någon som ofta får irriterande ögon (rinner, vilket gör att näsan rinner) så förstår jag delvis. kan inte säga att jag förstår det helt eftersom min inte är på samma nivå. hoppas att det blir bättre.
Kör just nu Europa Universalis 4 och kollar på bobs burgers. danmark startade ett krig mot mig, var rädd att jag skulle förlora en hel del men uppenbarligen var dom för upptagna med att bråka med Gotland. Skottland erbjöd tyvärr inte vidare mycket hjälp eftersom Danskar verkar kunna det hela med sjön. Men lyckades ta två provinser från danskarna i slutändan. Suck it Denmark!

Antihistamin?

Medlem
Skrivet av Soulless:

Första säsongen av GoT är sånt nostalgimys att jag fan blir tårögd!
Ett par säsonger till är riktigt bra, inte för det, men första är något alldeles speciellt!

Nostalgi? GoT är väl bara 12 år gammalt?

Medlem
Skrivet av GustavA:

Nostalgi? GoT är väl bara 12 år gammalt?

Om man är 24 år gammal så är det en halv livstid sedan.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Haha tänkte inte på det. För mig är nostalgi Arkiv X och Vita huset.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Nostalgi? GoT är väl bara 12 år gammalt?

Ja? Vart går gränsen för vad som får vara nostalgi?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skriv svar