Finns det något spel med bra och välkomnande community nu för tiden?

Medlem
Finns det något spel med bra och välkomnande community nu för tiden?

Tjenare

Jag har hunnit bli 37 år och har spelat spel sen jag var typ 6 år. Nu letar jag efter något spel med ett positivt och välkomnande community. Något spel som inte kräver ninja-reflexer. Jag vill inte längre sitta och spela fort, utan sitta och snacka skit och spela tillsammans med andra normala människor. Inget drama, inga "pro-gamers" som sitter och skriker på en om man inte spelar perfekt hela tiden.

Spelat WoW av och till sedan spelet kom (och lite innan). Communityt var mycket trevligare förr. Nu för tiden ska allting, ursäkta språket, gå så jävla fort. Alla dungeons är bara AoE DPS-fester, raids kräver planering av jobb/barn/fru och annat. Mythic+ kräver återigen att man skyndar sig hela tiden.

Slutar med att man mest sitter och spelar själv, vilket tyvärr inte alltid är lika roligt. Finns så klart ljusglimtar, men ibland vill man vara lite social.

Tror ni fattar poängen.

Finns det något vettigt spel där man kan spela med andra, där man inte behöver bråttom hela tiden?

Tor
Medlem

Det beror klart vad du är ute efter men jag skulle säga att de flesta multiplayer/online spel är helt beroende av att hitta rätt krets i spelet. Jag upplever ungefär samma sak som du, framförallt med WoW som jag lagt på hyllan på obestämd tid.

Det enda jag faktiskt spelar aktivt med andra online är Blood bowl 2, kommer att gå över till Blood bowl 3 nu i februari. Det är ett ganska nicheat spel men grejen är väll att jag hittat ett trevligt gäng att spela med på ungefär premisserna som du beskriver (dock är det på en gång i veckan-basis).

Mitt tips är väll att försöka fundera på vad för sorts spel du är ute efter och sen försöka hitta folk som vill samma sak. Det är inte lätt tyvärr 😐

Medlem

Nu lät det inte som att du spelar shooters men jag har mycket positiva erfarenheter av Hell let loose. Det är ett spel som kräver samarbete och kommunikation och är man villig att spela seriöst så brukar man få mycket tillbaka.

Är spelet befriat från otrevliga människor? Självklart inte. Men övervägande positivt skulle jag säga.

Medlem

Ni har båda helt rätt, man behöver hitta rätt spelkrets. Men många spel nu för tiden verkar vara designade för att allting ska gå så fort som möjligt. Hastighet premieras.

Jag är ute efter något där jag kan luta mig tillbaka efter en arbetsdag, och sedan kväll med barn, och bara chilla, snacka lite skit och spela något. WoW eller dylikt MMO skulle säkert vara bra om man bara hittar trevliga personer att spela med.

Medlem

Säger bara Deep Rock Galactic
Har själv inte spelat jättemycket men märkt av att communityt ändrats de senaste året. Nu är det välkomnande och hjälpande.
Kör mest med mitt lilla crew men public funkar väldigt bra nuförtiden.

Medlem
Skrivet av Nabyran:

Ni har båda helt rätt, man behöver hitta rätt spelkrets. Men många spel nu för tiden verkar vara designade för att allting ska gå så fort som möjligt. Hastighet premieras.

Jag är ute efter något där jag kan luta mig tillbaka efter en arbetsdag, och sedan kväll med barn, och bara chilla, snacka lite skit och spela något. WoW eller dylikt MMO skulle säkert vara bra om man bara hittar trevliga personer att spela med.

Är lite i samma sits, ålder, jobb, familj osv, spelat wow till och från och den typen av spel jag gillar men det finns varken tid eller ork till att bli bäst/farma/bäst gear osv. Vill bara chilla, questa runt och allmänt slappna av

Jag har försökt hitta något annat spel som skulle uppfylla mina önskemål men det är svårt.

Medlem
Medlem

Nu är det lite över ett år sedan jag var aktiv
i DCS communityt. Men när jag spelade så hängde jag lika mycket på DCS forumet och i multiplayer chatten som jag flög. Alla var välkomnade och hjälpsamma, speciellt på forumet där var det inte ovanligt att man satt och chattade med utvecklarna och fick höra roliga historier. 😀

KoP
Medlem

Spela singleplayer spel så slipper du folk och tjaffs. 😄

Medlem

Guild Wars 2 har ett helt fantastiskt community som hjälper en med allt. Det finns även svenska guilds som hjälper dig igenom olika instanser och raids utan större problem.

Det är även ett väldigt bra spel för någon som kanske inte har så mycket tid för grind. Jag slutade spela för något år sedan och kom tillbaka i höstas, mitt gear är fortfarande aktuellt och jag kunde hoppa in i endgame ganska omgående efter att ha lärt mig rotationerna på nytt.

Rekommenderar starkt.

Medlem

Om du är ute efter MMO, kanske EVE Online eller Star Citizen skulle vara något? Kan skicka en invite-länk om det skulle vara intressant. Finns några svenska klaner som är aktiva.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av DitroX:

Om du är ute efter MMO, kanske EVE Online eller Star Citizen skulle vara något? Kan skicka en invite-länk om det skulle vara intressant. Finns några svenska klaner som är aktiva.

Jag spelade faktiskt EvE online när spelet kom för ja... många år sedan nu. Var hyfsat aktiv då, men har väl inte spelat på säkert 10 år nu. Tror knappast jag har kvar uppgifterna till mitt konto. Hur illa är det med skillpoints och sånt om man skulle börja spela spelet nu igen?

Medlem

Vi är ett gäng gobbar (35-50) som har ett guild i wow, vi kör allt möjligt och det är superskoj.
Mythic+ har vi kommit upp i 11-keys nu, riktigt nice och vi känner inget av det du nämner att det skall vara för stressigt


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Vi är ett gäng gobbar (35-50) som har ett guild i wow, vi kör allt möjligt och det är superskoj.
Mythic+ har vi kommit upp i 11-keys nu, riktigt nice och vi känner inget av det du nämner att det skall vara för stressigt

Kul, har ni hållit igång länge?

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Vi är ett gäng gobbar (35-50) som har ett guild i wow, vi kör allt möjligt och det är superskoj.
Mythic+ har vi kommit upp i 11-keys nu, riktigt nice och vi känner inget av det du nämner att det skall vara för stressigt

Tar ni emot ny medlemmar?

Medlem

Mechwarrior Online, gratis att spela, pay to look fancy och inget mer. Världens mest välkomnande community. Medelåldern på spelarna är nog runt 30-40år.

Säger man att man är lite ny i början av matchen är det nästan alltid någon som tar sig tid att coacha lite

Medlem

Har du tagit en titt på Foxhole?
Du kan spela helt solo om du vill eller deltaga i större operationer med runt 40-50 inblandade.
Vill du bara hänga långt bakom den främre linjen och bara sköta lite logistik och lyssna på en podd fungerar det bra. Fixa lite nya uniformer, bränsle och skyddsmasker eller kläm ut lite stridsvagnar ur eran nya fabrik.
Eller kanske vara lite närmre fronten med artilleri? Då behövs det bra samband med någon som har koll på var allt du skickar iväg landar.
Du kanske föredrar att vara nära fronten som sjukvårdare? Håll dig precis bakom fronten då bara och låt bassarna bära de skadade bak till dig.
Vill du hellre panga lite kan du ju plocka med en tung ksp eller försöka ta dig ned i fiendens skyttevärn.

Allt ifrån skitlugnt till full action, bara att välja vad du känner för just för dagen.

Skribent

For Honor har en helt fantastisk community. Är nog enda spelet jag fått PM:s efter en match där personen tackar för en bra match och sen ger mig tips hur jag ska spela min karaktär för att lyckas bättre nästa gång. Spelet har lyckats odla fram någon form av virtuell Bushido där ära är viktigt.

Lord of the Rings Online har också en otroligt välkomnade community. Alla välkomnar en, är trevliga och hjälper gärna till om du frågar något. Ingen stress heller när man gruppar med folk och det stannas gärna upp och pratas en del under "äventyren".


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv

Inget bra svar. Det var verkligen lätt när man yngre och alla hängde på ventrilo och spelade samma spel.
En allmän betraktelse med umgänge online är att gaming både kan sammanföra och splittra.

Ibland hittar man någon man connectar med men de kanske börja spela ett annat spel eller inaktiva helt plötsligt. Då är det lätt att det rinner ut i sanden o man får börja om. Att tjöta med spelare man inte spelar med känns heller inte så aktuellt. Kan bli rätt frustrerande tyvärr om man gillar att spela flera spel.

Inte som om man kör exempelvis korpen fotboll där man träffar samma göbbar och kontinuitet.

Medlem

Skulle också rekommendera Foxhole. Har dock inte spelat det än. Men är sugen.
Sen finns det ju shooters där man spelar mot datorn swat-style. Man måste planera och spela med taktik där sammarbete och kommunikation är ett måste. Ready or not, Zero hour och Ground branch är några exempel.
Sen finns det ju chillspel som mudrunner och snowrunner där man ska köra lastbilar i lera och fakta olika saker. Kul att spela tillsammans där man ibland fastnar med fordonet och behöver hjälp att komma loss.
Säg till om någon är sugen så kanske vi kan spela. Är 35 med familj. Saknar tiden då man spelade med kompisar.

Medlem

Imo gäller det att hitta rätt community, spelar ingen roll vilket spel.
Startade en egen och vi spelar lite olika vr-spel.
Som sagt försök hitta nån som har discord eller nått


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Star citizen har ett 99% trevligt o välkomnande community.
Frågar man i globalchatten är det alltid någon tar sig tid att svara.

Köp bara enklaste starter pledge packetet med aurora, mustang eller cutter.
Den är billigast o så får du ge det några turer för att uppleva det.
Annars kan du håla utkik efter när dem har nästa free fly event. Brukar stå på robertsspaceindustries hemsidan. 😀
( free fly är typ testa gratis i oftast 1 vecka eller så )

Medlem

Bannerlord! Klockat typ 450h bara i early access. Paus när kidsen vaknar till eg. helt perfekt. Be who you wanna be (fast du kommer såklart rulla med dina banditrövare på häst med båge i näve som alla andra)

Medlem

Final Fantasy XIV är också känt för att ha ett mestadels välkomnande community

1
Skriv svar