Justin Roiland säger upp sig från Squanch Games - UPPDATERING: är frikänd

Medlem

De här nyhetsartiklarna genererar ju nästan alltid rätt mörka forumtrådar. Mer ofta än sällan blir de låsta. Blir lite less på nivån.

Snälla, tänk igenom vad ni skriver och sluta vässa så ini förbannat.

Gnällkuk
Skrivet av Thane:

Tror inte någon kallar Rick and Morty för ett barnprogram och tror inte barnprogram som innehåller incest och orgier skulle klara sig särskilt länge.

Nu påstod jag inte att det var ett barnprogram heller, snarare att det finns sjukt mycket barnprogram med vilda fantasier. Folk drar sådana extrema växlar av precis allt och tävlar i att sätta epitet på andra.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

eld
Medlem
Avstängd
Skrivet av Earthscum:

Sedan visar det sig att ingen av anklagelserna är sanna... Så lätt är det att förstöra någons karriär idag. Blir så trött på sånt här larv

Skrivet av Ronzem:

Nej vi skjuter direkt vid minsta misstanke.

Men ja det är tråkigt att det blivit så här...

Skrivet av trickeh2k:

Har du sett något barnprogram någonsin? En vild fantasti behöver inte betyda att man automatiskt är pedofil eller förespråkar incest.

Skrivet av denza:

Oskyldig till motsatsen bevisat. Rest my case.

https://www.reddit.com/r/h3h3productions/comments/10eehqd/jus...

Ibland behöver man inte en domstol för döma en person

Gnällkuk
Skrivet av fejksson:

https://www.reddit.com/r/h3h3productions/comments/10eehqd/jus...

Ibland behöver man inte en domstol för döma en person

varför citerar du mig?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tack äntligen någon som postar något med hela bakgrunden och sammanhanget

Så det är random unga personer han pratar med. Det ser verkligen inte bra ut

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nu påstod jag inte att det var ett barnprogram heller, snarare att det finns sjukt mycket barnprogram med vilda fantasier. Folk drar sådana extrema växlar av precis allt och tävlar i att sätta epitet på andra.

Fast barnprogrammen har ett syfte. Jag tycker både John Dillermand och Snoppen och Snippan av Bacillakuten (SVT) var skitroliga. De har ett syfte att normalisera kroppen för barn. Men sketcherna jag nämnde från Rick and Morty de sämsta avsnitten som de någonsin har gjort. De är på botten av alla listor. Och sexskämten är ibland där utan anledning, de saknar en punchline och man undrar vem som kom med förslagen? Som att någon skapare bara lever ut sina fantasier. Även komedi kräver en första, andra och tredje akt. Det behövs en röd tråd. Det ska vara konsekvenser för handlingar. Och B-handlingen ska knyta ihop med A-handlingen.

Matt Stone and Trey Parker från South Park har en 2 min crash course i att vara manusförfattere. Tittar man på dessa 2 min så förstår man varför Matt och Trey hatar Family Guy. I vissa avsnitt så ligger Rick och Morty på samma höga nivå som South Park, andra avsnitt så är det nere på Family Guys nivå.

Bra manus:
A happens therefore B happens but C happens therefore D happens but E happens

Dåligt manus:
A happens then B happens then C happens then D happens

Moderator | Testpilot

Detta ser inte bra ut för hans del alls Hoppas att vi lättare kan gå vidare från detta nu om folket faktiskt kan ta och kolla på bevisen som finns emot honom.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

eld
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Detta ser inte bra ut för hans del alls Hoppas att vi lättare kan gå vidare från detta nu om folket faktiskt kan ta och kolla på bevisen som finns emot honom.

Det här är tillräckligt, men det är ju inte heller allt som har kommit ut.

Och det är dessutom helt oberoende av hurvida han blir dömd för våld i hemmet.

Här är en annan där har beter sig opassande i DM's:

Gnällkuk
Skrivet av itsnotme:

Fast barnprogrammen har ett syfte. Jag tycker både John Dillermand och Snoppen och Snippan av Bacillakuten (SVT) var skitroliga. De har ett syfte att normalisera kroppen för barn. Men sketcherna jag nämnde från Rick and Morty de sämsta avsnitten som de någonsin har gjort. De är på botten av alla listor. Och sexskämten är ibland där utan anledning, de saknar en punchline och man undrar vem som kom med förslagen? Som att någon skapare bara lever ut sina fantasier. Även komedi kräver en första, andra och tredje akt. Det behövs en röd tråd. Det ska vara konsekvenser för handlingar. Och B-handlingen ska knyta ihop med A-handlingen.

Matt Stone and Trey Parker från South Park har en 2 min crash course i att vara manusförfattere. Tittar man på dessa 2 min så förstår man varför Matt och Trey hatar Family Guy. I vissa avsnitt så ligger Rick och Morty på samma höga nivå som South Park, andra avsnitt så är det nere på Family Guys nivå.
https://youtu.be/vGUNqq3jVLg

Bra manus:
A happens therefore B happens but C happens therefore D happens but E happens

Dåligt manus:
A happens then B happens then C happens then D happens

Det finns ju dock rätt skeva barnprogram, eller bara Disney-filmer som t ex Alice i underlandet. Pedagogiska barnprogram på SVT fyller kanske mer det syftet du åsyftar. Nu vet jag inte hur gammal du är men när jag var mindre så fanns t ex Ika i rutan, jag tyckte det var rätt bra men det är ju rätt skevt barnprogram egentligen. South Park är ju rätt unika också med hur de skriver avsnitt, rätt imponerande att författa saker så snabbt och ofta träffsäkert.

Håller med annars att Rick & Morty blandar högt och lågt och att det ibland bara blir obekvämt töntigt och infantilt. Vi pratar fortfarande bara om en serie (Rick & Morty). Monte Pyton är ju också minst sagt skruvat, men bara för att humorn är avvikande behöver inte författarna vara sjuka i huvudet för det.

Jag försvarar vare sig Justin eller serien, jag tycker bara att man ska vara försiktig med att uttala sig så himla tvärsäkert och dra folk över en kam generellt sett.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av denza:

Oskyldig till motsatsen bevisat. Rest my case.

Nää, ska ju vara häxjakt direkt, words speaks louder than actions vettu

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Sedan visar det sig att ingen av anklagelserna är sanna... Så lätt är det att förstöra någons karriär idag. Blir så trött på sånt här larv

Skrivet av Earthscum:

Kan vi ha ett samhälle där man är oskyldig till motsatsen bevisat?

Ja det är helt sjukt, cancela först. Säger man samma sak om Andrew Tate också så är man ju enligt reddit / twitter (och antagligen en del av mobben här) antingen incel eller alt-right.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Sedan visar det sig att ingen av anklagelserna är sanna... Så lätt är det att förstöra någons karriär idag. Blir så trött på sånt här larv

Finns ju loggar på hans konversationer med minderåriga tjejer, som 100% är hans. Även om nu inte anklagernas om våld i nära relationer är sanna så vill man inte ha något creepy i sitt företag som skriver väldigt opassande saker till minderåriga.

eld
Medlem
Skrivet av D1versity:

Ja det är helt sjukt, cancela först. Säger man samma sak om Andrew Tate också så är man ju enligt reddit / twitter (och antagligen en del av mobben här) antingen incel eller alt-right.

Medlem
Skrivet av D1versity:

Ja det är helt sjukt, cancela först. Säger man samma sak om Andrew Tate också så är man ju enligt reddit / twitter (och antagligen en del av mobben här) antingen incel eller alt-right.

Men herregud….


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Men herregud….

Precis det här jag menar, om man bara ens ifrågasätter så är man tydligen tappad bakom vagnen osv.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det finns ju dock rätt skeva barnprogram, eller bara Disney-filmer som t ex Alice i underlandet. Pedagogiska barnprogram på SVT fyller kanske mer det syftet du åsyftar. Nu vet jag inte hur gammal du är men när jag var mindre så fanns t ex Ika i rutan, jag tyckte det var rätt bra men det är ju rätt skevt barnprogram egentligen. South Park är ju rätt unika också med hur de skriver avsnitt, rätt imponerande att författa saker så snabbt och ofta träffsäkert.

Håller med annars att Rick & Morty blandar högt och lågt och att det ibland bara blir obekvämt töntigt och infantilt. Vi pratar fortfarande bara om en serie (Rick & Morty). Monte Pyton är ju också minst sagt skruvat, men bara för att humorn är avvikande behöver inte författarna vara sjuka i huvudet för det.

Jag försvarar vare sig Justin eller serien, jag tycker bara att man ska vara försiktig med att uttala sig så himla tvärsäkert och dra folk över en kam generellt sett.

Jag tror vi håller med varandra rätt bra. Och jag minns Ika i rutan haha, fräsch tjej, men mycket konstigt program.

Varningsklockan för mig med Rick and Morty blev efter drakavsnittet. Man får tänka på att varje skämt har pitchat av någon författare eller regissör. De sitter i ett trångt rum och hjärnstormar idéer. Tänk dig att det finns en individ, vi kan kalla han för Oscar, som pitchar en sketch om incest med minderåriga. De kan vara kul, chockeffekten och förstärka pinsamheten med att vara tonåring. Nästa möte kommer Oscar med en liknande ide; kul en återkoppling! Men sen händer det en tredje och en fjärde och en femte gång. Nu börjar man titta lite snett på Oscar. Vissa avsnitt kändes som att de har valt ut ett konstigt tema, sedan försökt få in något skämt här och där. I detta fall verkar det som att Roiland har försökt att få låtskrivare, författare, animatörer, röstskådespelare och övriga anställa att spela ut hans egna sexuella fantasier.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Jag tror vi håller med varandra rätt bra. Och jag minns Ika i rutan haha, fräsch tjej, men mycket konstigt program.

Varningsklockan för mig med Rick and Morty blev efter drakavsnittet. Man får tänka på att varje skämt har pitchat av någon författare eller regissör. De sitter i ett trångt rum och hjärnstormar idéer. Tänk dig att det finns en individ, vi kan kalla han för Oscar, som pitchar en sketch om incest med minderåriga. De kan vara kul, chockeffekten och förstärka pinsamheten med att vara tonåring. Nästa möte kommer Oscar med en liknande ide; kul en återkoppling! Men sen händer det en tredje och en fjärde och en femte gång. Nu börjar man titta lite snett på Oscar. Vissa avsnitt kändes som att de har valt ut ett konstigt tema, sedan försökt få in något skämt här och där. I detta fall verkar det som att Roiland har försökt att få låtskrivare, författare, animatörer, röstskådespelare och övriga anställa att spela ut hans egna sexuella fantasier.

Vi får hoppas att han inte twittrar opassande saker till hästar i sådana fall

Gnällkuk
Skrivet av itsnotme:

Jag tror vi håller med varandra rätt bra. Och jag minns Ika i rutan haha, fräsch tjej, men mycket konstigt program.

Varningsklockan för mig med Rick and Morty blev efter drakavsnittet. Man får tänka på att varje skämt har pitchat av någon författare eller regissör. De sitter i ett trångt rum och hjärnstormar idéer. Tänk dig att det finns en individ, vi kan kalla han för Oscar, som pitchar en sketch om incest med minderåriga. De kan vara kul, chockeffekten och förstärka pinsamheten med att vara tonåring. Nästa möte kommer Oscar med en liknande ide; kul en återkoppling! Men sen händer det en tredje och en fjärde och en femte gång. Nu börjar man titta lite snett på Oscar. Vissa avsnitt kändes som att de har valt ut ett konstigt tema, sedan försökt få in något skämt här och där. I detta fall verkar det som att Roiland har försökt att få låtskrivare, författare, animatörer, röstskådespelare och övriga anställa att spela ut hans egna sexuella fantasier.

Så kan det ju vara, själv har jag aldrig ens funderat på det eftersom jag förväntade mig att det skulle vara saker som hämtade ur en syratripp med det mesta uppskruvat till max


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av D1versity:

Precis det här jag menar, om man bara ens ifrågasätter så är man tydligen tappad bakom vagnen osv.

Men ibland ÄR det ju så. Vi lever inte i en värld där alla saker är ”bara åsikter”.


signatur

1338 - One Step Above

Åh nej, någon beter sig dumt och får sota för det.
Snark.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av denza:

Oskyldig till motsatsen bevisat. Rest my case.

Rättsligt, absolut. Men om du ägde ett företag där en av de mest medialt framstående personerna blev anklagad för pedofili med till synes rätt ordentligt med kött på benen, skulle du då behålla den personen?

eld
Medlem
Skrivet av Kiske:

Rättsligt, absolut. Men om du ägde ett företag där en av de mest medialt framstående personerna blev anklagad för pedofili med till synes rätt ordentligt med kött på benen, skulle du då behålla den personen?

Och inte bara det, han avgick själv från sitt eget företag.

Jag tror det är många som missade att en av personerna till och med hade en video där hon gick igenom DM's och tydligt visade att de var från justin roiland, och senare gick igenom samma på en mobil för att förtydliga att de verkligen var från honom och att inget var manipulerat.

Och då bortser vi från alla andra som kommit ut med liknande historier om honom.

Medlem

Borde inte alla fans vara arga på Justin? Det är ju hans oförmåga att låta bli att kladda på småtjejer och boxa på sin fru som orsakat det här.

Medlem

Justin Roiland har frikänts från anklagelse. Så går det idag. Man är skyldig innan man blir oskyldig. Men så går det i dagens sociala medier.

https://www.gamereactor.se/rick-and-mortyskaparen-justin-roil...


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Rick and Morty-skaparen Justin Roilands anklagades ju för misshandel inom hemmet för ett antal månader sedan vilket vi på Gamereactor rapporterade om. Detta ledde till att alla som hade någon slags relation med honom rent jobbmässigt sade upp alla kontrakt och all kontakt, inklusive folket bakom hans tre TV-serier Rick and Morty, Solar Opposites samt Koala Man. Nu visar det sig dock att anklagelserna var falska och Justin har nu frikänts från rubbet vilket lett till att han vädrat lite åsikter om hur han blivit "canceled" innan han var dömd eller innan bevisen granskats.

"I have always known that these claims were false -- and I never had any doubt that this day would come. I'm thankful that this case has been dismissed but, at the same time, I'm still deeply shaken by the horrible lies that were reported about me during this process. Most of all, I'm disappointed that so many people were so quick to judge without knowing the facts, based solely on the word of an embittered ex trying to bypass due process and have me 'canceled.' That is may have succeeded, even partially, is shameful. However, now that the legal case has ended, I'm determined to move forward and focus on my creative projects and restoring my good name."


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Kan vi sluta med att anta att folk är skyldiga innan bevis nu?


signatur

Den som vet vet.

eld
Medlem
Skrivet av Earthscum:

Justin Roiland har frikänts från anklagelse. Så går det idag. Man är skyldig innan man blir oskyldig. Men så går det i dagens sociala medier.

https://www.gamereactor.se/rick-and-mortyskaparen-justin-roil...

Du vet väl att han blev cancellad för det kom ut att han groomade småflickor, rättsfallet i fråga är tre år gammalt.

De två har inget att göra med varandra.

Medlem
Skrivet av eld:

Du vet väl att han blev cancellad för det kom ut att han groomade småflickor, rättsfallet i fråga är tre år gammalt.

De två har inget att göra med varandra.

Som sagt. Skyldig till motsatsen bevisats. Det är så det är idag.


signatur

Den som vet vet.

eld
Medlem
Skrivet av Earthscum:

Som sagt. Skyldig till motsatsen bevisats. Det är så det är idag.

Klipper in den här igen:

https://twitter.com/un05733352/status/1615818137689288704

Skriv svar