Ubisoft-servrar attackerades i helgen

Robot
Medlem
Ubisoft-servrar attackerades i helgen

Haha, Karma.

Medlem

Har faktiskt avvaktat med att köpa Assassins Creed 2. Steam tillåter ju åtminstone offline-mode men det här känns lite väl gay.

Medlem

Och det ska man tro på?

Medlem

Jag gillar att de tror att de jobbar mot piraterna genom att göra så att det är sju miljarder gånger enklare att piratkopiera spelet än att köpa det. Båda spelen är redan knäckta och går att spela felfritt om man piratkopierar det, men betalar man får man inte spela alls.

Medlem
Skrivet av Pulkafettot:

Jag gillar att de tror att de jobbar mot piraterna genom att göra så att det är sju miljarder gånger enklare att piratkopiera spelet än att köpa det. Båda spelen är redan knäckta och går att spela felfritt om man piratkopierar det, men betalar man får man inte spela alls.

Ett bra exempel på Epic fail!


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Bra. Mer lidande åt sådana företag.


signatur
Medlem

Kommer vänta tills det väl kommer en pirat version av dessa spel


signatur

The King is Back

Medlem

Kan inte låta bli att skratta åt dem och önska företag som håller på så mer lidande och publik förudmjukelse. De ska ge blanka faan i att försämra sin produkt för dem som faktiskt betalar för den, punkt.

Medlem

"Ubisoft passar också på att hävda att det inte finns någon fungerande piratversion av varken Assassin's Creed II eller Silent Hunter V på nätet. Bara så du vet."
Fin lögn...

Medlem
Skrivet av cripling:

"Ubisoft passar också på att hävda att det inte finns någon fungerande piratversion av varken Assassin's Creed II eller Silent Hunter V på nätet. Bara så du vet."
Fin lögn...

Vet inte hur det ligger till med Silent Hunter V, men än så länge har ingen lyckats cracka Assassin's Creed II vad jag hört. Visst kan man starta upp spelet, men det går inte att spela OCH spara sin spel. Så Ubisoft har med andra varken ljugit och failat.

De enda som försämrar produkten idag är piraterna som måste smutskasta och angripa företagen som skapar spelen de inte lyckas cracka. Bara se historiskt på Splinter Cell: Chaos Theory som hade StarForce. Det blev smutkastat på grund av falsa rykten spridna av crackers (och pådrivna av medier såsom FZ och PCGamer) som inte lyckades cracka Chaos Theory/StarForce på över ett år. Än idag finns inga bevis att några av ryktena om StarForce skulle vara sanna.

Medlem

Stön. Fungerade på förmiddagen men nu kan jag inte logga in

Medlem

Tycker detta låter som riktigt skitsnack faktiskt. Tror inte att chansen är så stor att det var hackers som låg bakom utan att man helt enkelt vägrar erkänna att systemet inte funkar som det ska. Sedan är jag också tveksam till att detta bara påverkade 5% av alla spelarna då det var en hel del folk på flera olika forum som det inte funkade för.

Det finns flera grejer som jag tycker tyder på att inte var någon hacker attack. Enligt twitter hade de kontinuerligt försökt under flera timmar. När det tar duktigt folk endast ett fåtal minuter att ta ner andra mycket säkrare nätverk. Tror inte att ubisoft utvecklat ett bättre skydd mot sådant än t.ex NASA.

Det är iallafall min syn på det hela efter det jag vet.

Inaktiv

Bara drabbar 5%? Äntligen är jag lycklig lottad? Igår kom jag in en gång av 8 försök (mellan 15.00 och 20.00) Nu försökte jag igen. Och det gick inte. Verkar som en lott är att föredra. Äntligen är jag 1 av de där 5 procenten. Hoppas jag kan få löneförehandlingen att bli bra nu.

Nä, min köpbojkott, jag påförde mig själv efter Farcry 2 från Ubisoft, hävdes när Silent Hunter 5 släpptes. Jag droppar nog företaget helt.

Vet inte riktigt vad man skall ha grodorna till.

Medlem

Jag erkänner faktiskt att jag har god väl lust att istället ladda ner dessa spel pirat. Vill inte stödja spelutgivare överhuvudtaget som kräver att man måste ha konstant internetanslutning tillgänglig för att överhuvudtaget köra spelet. Dock hoppas jag att jag har så pass bra stomme att totalt ignorera spel som kräver internetuppkoppling (dock ej de som bara kräver aktivering vid installation).


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Igen fungerande piratkopia säger de...?

Nehe, då var det väl något annt jag spelade då

Inaktiv
Skrivet av galnegus:
Skrivet av cripling:

"Ubisoft passar också på att hävda att det inte finns någon fungerande piratversion av varken Assassin's Creed II eller Silent Hunter V på nätet. Bara så du vet."
Fin lögn...

Vet inte hur det ligger till med Silent Hunter V, men än så länge har ingen lyckats cracka Assassin's Creed II vad jag hört. Visst kan man starta upp spelet, men det går inte att spela OCH spara sin spel. Så Ubisoft har med andra varken ljugit och failat.

De enda som försämrar produkten idag är piraterna som måste smutskasta och angripa företagen som skapar spelen de inte lyckas cracka. Bara se historiskt på Splinter Cell: Chaos Theory som hade StarForce. Det blev smutkastat på grund av falsa rykten spridna av crackers (och pådrivna av medier såsom FZ och PCGamer) som inte lyckades cracka Chaos Theory/StarForce på över ett år. Än idag finns inga bevis att några av ryktena om StarForce skulle vara sanna.

Det fungerar alldeles utmärkt att spela Assassins Creed. Jag har både det och Silent Hunter, i två versioner. Scene- och non-scene. Båda skydden ligger i launchern och speciellt svårt var det inte att knäcka. Tycker synd om människorna som köpt spelet och inte kan spela det.

"Finns inga piratversioner", hehe....nä, tro det, Ubisoft.

Medlem

Köpte spelet Assasins Creed 2 men blir inte klok på ubisoft.Det går inte å logga in.Har vart så hela dagen.Det var sista gången jag ialla fall köper ett spel.

Inaktiv

men det vet ni väl, alla problem, speciellt vid release drabbar bara ett fåtal användare...typ 5% eller nåt..det beror absolut inte på att spelet inte är klart vid release (era fåntrattar, det händer såklart aldrig), att något nytt piratkopieringsskydd strular för dom som har köpt spelet (det hindrar däremot effektivt alla piratkopior till 100%)

in soviet russia game plays you!

Medlem

Underbar artikellogga


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Men utöver allt tjafs om skydd hit o uppkoppling måste ju sägas att Ubi Levererar igen o gör ett sju helvetes bra spel


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Ironin, dom som köper skiten drabbas, dom som tankar har nada problemas..

AW8
Medlem

Varför måste de ljuga om att det inte finns någon piratkopierad version av Silent Hunter V för? Det är fult att ljuga.
Säg istället att "vi tar bort skyddet som upprör folk, och sänder med gratis DLC i spelet istället".

Inte för att jag tänkt spela något av dessa spel, (eller bryr mig om dem, för den delen) men att de ska ljuga är bara tragiskt.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

men det här känns lite väl gay.

Jag tycker att det känns väldigt hetro. Eller kanske väldigt gröna ögon. Eller vad finns det för andra attribut vi kan tillskriva människor som har med det här att göra? Finns säkert några sjukdomar vi kan ta till också?


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Om Ubisoft nu kan ljuga om att det inte finns en fungerande piratversion så kan de lika gärna ljuga om att det bara är 5%, vi har ju ingen annan källa.

Inaktiv

Läser detta på ubisofts twitter: "We're happy to say ACII & SH5 are withstanding the efforts to crack them.We see the rumors but still confirm no valid cracked versions exist ".

Postat 2 timmar sen.
Dom glömde: Inte ens betalande kan spela.

Sen skriver dom: "@onikrulz @Diogo_Ribeiro All servers were up and running but the attacks had the effect of blocking new requests from legitimate users "

Vid samma tidpunkt.

Men fortfarande går det inte att logga in/spela.

Vilket värld lever dom i?

http://twitter.com/Ubisoft

Medlem

Hur som äre fel att anklaga företagen, det är piraternas fel och ingen annans att allt detta sker punkt. Egoistiska jävla små troll som tror dem är något ser till att marknaden dör ut mer och mer.

Tro fan att 2010 blir sista året man kan se fram emot PC titlar sorgligt nog.

Inaktiv
Skrivet av zauii89:

Hur som äre fel att anklaga företagen, det är piraternas fel och ingen annans att allt detta sker punkt. Egoistiska jävla små troll som tror dem är något ser till att marknaden dör ut mer och mer.

Tro fan att 2010 blir sista året man kan se fram emot PC titlar sorgligt nog.

+1


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Inaktiv
Skrivet av zauii89:

Hur som äre fel att anklaga företagen, det är piraternas fel och ingen annans att allt detta sker punkt.

Faktafel.
Om någons stöldskydd orsakar olägenhet eller skada för lagliga ägare till en produkt, så är det företaget som tillämpar stöldskyddet som felar.

Medlem

Svårtippat att åtkomsten till autentiserings-servarna skulle bli lidande på ett eller annat sätt...

123
Skriv svar