En titt på Ashika Island – den kommande Resurgence-kartan till Warzone 2

Robot
En titt på Ashika Island – den kommande Resurgence-kartan till Warzone 2

Kommer du att styra kosan mot strandklubben, skeppsvraket eller slottet?

#Call-of-duty-modern-warfare-2, #Warzone-2


Avstängd

Aldrig hört talas om Resurgence, är det ett nytt game mode?

"Nu har Activision visat upp nästa Resurgence-karta, som heter Ashika Island."

Ni får det låta som det redan finns en sådan karta? Har missat det helt isf.

Medlem

Mina ungar 12-13 tjatar om att få spela detta. Dom får spela Apex men inte CS då det är blodigt men fattar det som att man kan stänga av allt sånt, nån som vet?

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Mina ungar 12-13 tjatar om att få spela detta. Dom får spela Apex men inte CS då det är blodigt men fattar det som att man kan stänga av allt sånt, nån som vet?

En snabb googling:

https://www.bark.us/guides/gaming-call-of-duty/

Om det fungerar eller vet jag inte.

Inaktiv
Skrivet av fejksson:

Aldrig hört talas om Resurgence, är det ett nytt game mode?

"Nu har Activision visat upp nästa Resurgence-karta, som heter Ashika Island."

Ni får det låta som det redan finns en sådan karta? Har missat det helt isf.

Ja till Warzone (1) fanns det ett läge som hette så. Det kan enklast beskrivas som en mer småskalig Battle Royale med respawns (om vissa villkor uppfylls).

Medlem
Skrivet av noyart:

En snabb googling:

https://www.bark.us/guides/gaming-call-of-duty/

Om det fungerar eller vet jag inte.

Okej tack och det finns Warzone 1 och 2 eller hur ligger det till?

Inaktiv
Skrivet av Majorkraft:

Okej tack och det finns Warzone 1 och 2 eller hur ligger det till?

Jag vet inte om de startat upp Warzone 1 igen, det stängdes nämligen ner när Warzone 2 lanserades i samband med MWII (2022).

Om det är på PC det ska spelas är det på klienten BattleNet spelet finns att ladda ner gratis. Jag är nästan helt säker på att blood/gore ska gå att stänga av i MWII/Warzone 2.0

Medlem

Äntligen en Resurgence karta, kanske man orkar börjar spela igen.
Tycker de vanliga läget är alldeles för segt, spelade i stort sett bara Fortunes Keep innan wz2 kom

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Okej tack och det finns Warzone 1 och 2 eller hur ligger det till?

På hemsidan stod det Warzone 1 och 2 om jag läste rätt.
Spelet är ju gratis, Warzone det vill säga. Så bara dra ner o testa. 100gb tror jag det är.

Om det känns lite för våldsamt, tycker personligen att Warzone är ett svårt spel och kan vara mycket buggar o andra problem. Så kanske Fortnite skulle kunna vara något. Då slipper man chatten och kan även stänga av voice. Plus att dom har lite andra game modes utöver vanliga battle Royal som är mer leka runt. Såklart får man vara beredd på att höra barnen vilja ha battlepass och kanske skins. Dock tycker jag battlepass för typ 100kr är värt det, men det är mitt personliga tycke. Sorry nu blev det en del Fortnite.

Medlem

En fråga då CoD-universumet snurrar på snabbare än mig, finns det hardcore mode i warzone numera?

Medlem
Skrivet av noyart:

På hemsidan stod det Warzone 1 och 2 om jag läste rätt.
Spelet är ju gratis, Warzone det vill säga. Så bara dra ner o testa. 100gb tror jag det är.

Om det känns lite för våldsamt, tycker personligen att Warzone är ett svårt spel och kan vara mycket buggar o andra problem. Så kanske Fortnite skulle kunna vara något. Då slipper man chatten och kan även stänga av voice. Plus att dom har lite andra game modes utöver vanliga battle Royal som är mer leka runt. Såklart får man vara beredd på att höra barnen vilja ha battlepass och kanske skins. Dock tycker jag battlepass för typ 100kr är värt det, men det är mitt personliga tycke. Sorry nu blev det en del Fortnite.

Fortnite spelar dom sen länge och dom är less på't. Samma med Apex, nu spelar alla kidsen Warzone tydligen så dom vill hänga på men då ska det vara utan blod och muppar som svär i chat och voice så kan man stänga av allt sånt viker jag mig hehe

Medlem
Skrivet av TTibbs:

En fråga då CoD-universumet snurrar på snabbare än mig, finns det hardcore mode i warzone numera?

Nope.

Skrivet av Majorkraft:

Fortnite spelar dom sen länge och dom är less på't. Samma med Apex, nu spelar alla kidsen Warzone tydligen så dom vill hänga på men då ska det vara utan blod och muppar som svär i chat och voice så kan man stänga av allt sånt viker jag mig hehe

Vet inte om blod men VoIP går att stänga av iaf.

OnT:
Resurgence är verkligen efterlängtat för egen del.

Avstängd
Skrivet av Majorkraft:

Mina ungar 12-13 tjatar om att få spela detta. Dom får spela Apex men inte CS då det är blodigt men fattar det som att man kan stänga av allt sånt, nån som vet?

Jag hade inte tillåtit mina tonåringar att spela Warzone (PEGI 18+). Onödigt att som förälder pracka på dem våld och blod, det finns bättre aktiviteter de kan syssla med.

Medlem
Skrivet av Wolfgang:

Jag hade inte tillåtit mina tonåringar att spela Warzone (PEGI 18+). Onödigt att som förälder pracka på dem våld och blod, det finns bättre aktiviteter de kan syssla med.

Är ju just det jag inte gjort hittills men jag vet också hur surt det är när man blir utanför i skolan då "alla andra" gör det, därav min fråga om det gick att göra mer barnvänligt vilket verkar gå.

1
Skriv svar