Star Wars Jedi: Survivor försenas med några veckor

Robot
Star Wars Jedi: Survivor försenas med några veckor

Spelets innehåll är klart, men polering och buggstädning tar tid.

#Respawn-entertainment, #Star-wars-jedi-survivor, #nyhetstips


Medlem

Avvaktar att köpa. Det var ju en del buggar i första spelet. Gillar ändå upplägget i första spelet men en del lådor kändes poänglöst att jaga. Hoppas vi slipper olika kostymer och outfits att utsmycka med. Hellre rustningar och upgrades som spelar roll.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Gör inget för min del då RE4 Remake har tänkta släppas i mars också. Kändes som det blev för mycket tätt inpå där. Då hinner jag ju köra RE4 före i godan ro.

Medlem

Jag fick en sådan vild idé... Tänk ifall man gjorde klart ett spel helt oannonserat, och SEN gick ut med ett släppdatum som gav dem all tid i världen med marknadsföring. De skulle kunna lansera släppdatumet med en öppen beta och ett släppdatum en månad senare. Där i mellan skulle kunna syssla med finpolering, nästa patch eller en ev. expansion.
Ingen hets, ingen crunch.

Visst, man skulle inte få nöjet att spotta och sparka på personalen, men jag ser det ändå lite som en win-win.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Ender:

Jag fick en sådan vild idé... Tänk ifall man gjorde klart ett spel helt oannonserat, och SEN gick ut med ett släppdatum som gav dem all tid i världen med marknadsföring. De skulle kunna lansera släppdatumet med en öppen beta och ett släppdatum en månad senare. Där i mellan skulle kunna syssla med finpolering, nästa patch eller en ev. expansion.
Ingen hets, ingen crunch.

Visst, man skulle inte få nöjet att spotta och sparka på personalen, men jag ser det ändå lite som en win-win.

Och då ska det tilläggas att "hype-tiden" för det här spelet ändå är förhållandevis kort jämfört med (väldigt) många andra. Men ja, att göra klart något innan man slår på stora trumman skulle många vinna på. Don't count your chickens before they're hatched, kort sagt.

Fler borde göra "en Hi-Fi Rush".


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag fick en sådan vild idé... Tänk ifall man gjorde klart ett spel helt oannonserat, och SEN gick ut med ett släppdatum som gav dem all tid i världen med marknadsföring. De skulle kunna lansera släppdatumet med en öppen beta och ett släppdatum en månad senare. Där i mellan skulle kunna syssla med finpolering, nästa patch eller en ev. expansion.
Ingen hets, ingen crunch.

Visst, man skulle inte få nöjet att spotta och sparka på personalen, men jag ser det ändå lite som en win-win.

Det är ju bra att ha mål men det ska ju också vara realistiskt. Och som skrivits ovan, kommer ju andra spel.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Besviken jag är...

Neh, ville bara prata som Yoda!

Moderator | Testpilot
Skrivet av zevile:

Besviken jag är...

Neh, ville bara prata som Yoda!

Haha, inte så konstigt sätt att säga det på om man hade sagt "Så besviken jag är just nu.."


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av Ender:

Jag fick en sådan vild idé... Tänk ifall man gjorde klart ett spel helt oannonserat, och SEN gick ut med ett släppdatum som gav dem all tid i världen med marknadsföring. De skulle kunna lansera släppdatumet med en öppen beta och ett släppdatum en månad senare. Där i mellan skulle kunna syssla med finpolering, nästa patch eller en ev. expansion.
Ingen hets, ingen crunch.

Visst, man skulle inte få nöjet att spotta och sparka på personalen, men jag ser det ändå lite som en win-win.

Det är ju mest en fråga om att se till att personalen håller käft så länge.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag fick en sådan vild idé... Tänk ifall man gjorde klart ett spel helt oannonserat, och SEN gick ut med ett släppdatum som gav dem all tid i världen med marknadsföring. De skulle kunna lansera släppdatumet med en öppen beta och ett släppdatum en månad senare. Där i mellan skulle kunna syssla med finpolering, nästa patch eller en ev. expansion.
Ingen hets, ingen crunch.

Visst, man skulle inte få nöjet att spotta och sparka på personalen, men jag ser det ändå lite som en win-win.

Nintendo kommer väl ganska nära det ibland. Iaf släppa de väl spel 1-2 månader efter utannonsering får jag för mig?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Så man kunde inte dra ut på det några dagar till inför May the 4th?

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag fick en sådan vild idé... Tänk ifall man gjorde klart ett spel helt oannonserat, och SEN gick ut med ett släppdatum som gav dem all tid i världen med marknadsföring. De skulle kunna lansera släppdatumet med en öppen beta och ett släppdatum en månad senare. Där i mellan skulle kunna syssla med finpolering, nästa patch eller en ev. expansion.
Ingen hets, ingen crunch.

Visst, man skulle inte få nöjet att spotta och sparka på personalen, men jag ser det ändå lite som en win-win.

Problemet är väl att vi har journalister och "branchpersoner" som mer än något vill vara först med att skriva om kommande spel att dom skiter i konsekvenserna. Vilket gör att utgivarna blir tvungna att annonsera spelen i förtid för att det inte ska bli för mycket felaktig information/rykten.

Medlem
Skrivet av joary639:

Nintendo kommer väl ganska nära det ibland. Iaf släppa de väl spel 1-2 månader efter utannonsering får jag för mig?

Jag tycker dom är sämst på utannonsering, 2sek gameplay eller en bild med titeln, sen får man vänta 5år för att se mer typ 😂

Medlem
Skrivet av lonian:

Hoppas vi slipper olika kostymer och outfits att utsmycka med. Hellre rustningar och upgrades som spelar roll.

Jag tycker tvärt om. Kände att det var ganska uppfriskande med ett spel som inte hade en massa bökiga skilltrees och annat mög till varenda pryl.
Tycker ofta det tar mer än vad det ger från spelupplevelsen eftersom jag ofta fastnar i skillpillandet. The Witcher 3 nu senast och Forbidden West dessförinnan.

Annars är jag med dig på att avvakta. Jag köpte det första spelet sent och upplevde inte en enda bugg. Riktigt snyggt spel dessutom.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Jag tycker dom är sämst på utannonsering, 2sek gameplay eller en bild med titeln, sen får man vänta 5år för att se mer typ 😂

Jo så behandlar de väl sina största AAA titlar en del. Men hellre det än att man får se galet mycket fram till release för min del.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Så man kunde inte dra ut på det några dagar till inför May the 4th?

Haha, verkligen. Wasted opportunity!

Medlem

Jävligt trist, men samtidigt är det bättre att dom tar sig tid än att släppa ett trasigt spel.

Medlem

Jag köpte ettan vid release på PC och det var uppfriskande polerat och stabilt, extra så för ett EA-spel. Jag väntar gärna extra, är så hemskt onödigt att ens röra vid en halvt fungerande produkt. De flesta tar sig bara en upplevelse och sen är det över.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jag tycker tvärt om. Kände att det var ganska uppfriskande med ett spel som inte hade en massa bökiga skilltrees och annat mög till varenda pryl.
Tycker ofta det tar mer än vad det ger från spelupplevelsen eftersom jag ofta fastnar i skillpillandet. The Witcher 3 nu senast och Forbidden West dessförinnan.

Annars är jag med dig på att avvakta. Jag köpte det första spelet sent och upplevde inte en enda bugg. Riktigt snyggt spel dessutom.

Grejen är att första spelet är fylld med skatt lådor. Det finns ju möjligen något viktigt i dem, men när man som oftast bara får en Poncho del som bara används kosmetiskt så är det totalt värdelöst för mig.

Tänk om nästa Metroid spel, där du jagar nya färdigheter plötsligt börjar gå och leta färgklickar till din armkanon i stället för att göra den snyggare, i stället för att få din Ice beam. Nej tack.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Avstängd

Första spelet var kejsarens nya kläder.
Detta blir nog inget undantag dessvärre…

Medlem
Skrivet av Levi:

Första spelet var kejsarens nya kläder.
Detta blir nog inget undantag dessvärre…

Härligt med Jedi-Naket, mer av det tack!

Avstängd

Tudelad kring det här. Ena delen av mig tycker det är bra att man försöker släppa ett spelbart spel medan den andra delen av mig förstår att sex veckor gör varken till eller från. Vi får nog räkna med att det släpps tungdrivet på PC tyvärr.

Medlem
Skrivet av lonian:

Grejen är att första spelet är fylld med skatt lådor. Det finns ju möjligen något viktigt i dem, men när man som oftast bara får en Poncho del som bara används kosmetiskt så är det totalt värdelöst för mig.

Tänk om nästa Metroid spel, där du jagar nya färdigheter plötsligt börjar gå och leta färgklickar till din armkanon i stället för att göra den snyggare, i stället för att få din Ice beam. Nej tack.

Kanske misstolkade ditt första inlägg en aning. Meningsfull loot är jag all in för men är lite emot skill-träd som jag tycker överanvänds allt för ofta och görs allt för komplicerade.

Medlem

Rätt så skönt endå. För nu blir det mer tid över för 13+ psvr2 spel och Resident evil 4(som med lite tur kanske också får vr).

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Haha, inte så konstigt sätt att säga det på om man hade sagt "Så besviken jag är just nu.."

Fan sant! haha! Jag borde kört på engelska istället!

Medlem

Lite trist med förseningar som vanligt. Man får hoppas att dom gjorde en tillräckligt lång försening för att lyckas åtgärda problemen dom hittar/hittat.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av joary639:

Jo så behandlar de väl sina största AAA titlar en del. Men hellre det än att man får se galet mycket fram till release för min del.

Nej usch, hela wiiu generationen var katastrof, hypea breath of the wild under hela generationen för att sedan släppa de till switch tsm med bättre versioner av alla deras andra spel, så fanns egentligen ingen anledning till att äga wiiu 😂

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Nej usch, hela wiiu generationen var katastrof, hypea breath of the wild under hela generationen för att sedan släppa de till switch tsm med bättre versioner av alla deras andra spel, så fanns egentligen ingen anledning till att äga wiiu 😂

Under wiiu hade jag väldigt dålig koll på Nintendo. Men som sagt AAA exempel Zelda får man som sagt väldigt lite info under lång tid.
Men jag följde nintendo direct en hel del för några år sedan. Då utannonserades iaf en del spel på directen som sedan gick att ladda hem direkt efter den.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Jag tycker dom är sämst på utannonsering, 2sek gameplay eller en bild med titeln, sen får man vänta 5år för att se mer typ 😂

Nu gjorde dom det.. Metroid Prime. Men ja det är ju en remastered så kanske inte räknas..


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:

Nu gjorde dom det.. Metroid Prime. Men ja det är ju en remastered så kanske inte räknas..

haha jo den droppen var faktiskt najs, zelda trailern var helt ok med även fast den mest bara visade upp världen och tesade med små gameplay snuttar

1
Skriv svar