Fuck cancer!

Medlem
Fuck cancer!

Min mamma har cancer.
Så där ja, nu har jag sagt det.
Behöver skriva det också, få det på pränt. Bränna in det i skallen så jag slutar att bli överraskad och förbannad varje gång jag kommer på det.

En utav de få saker som kan få mig att tänka på andra saker är mina egna barn samt att få ge sig in i andra världar via spel och ibland genom annan media.
Jag skulle inte vilja kalla det för en flykt, utan mer en respit från allt skit.

Mitt första inlägg verkar vara lite av det mörkare slaget. Må så vara, det kommer förhoppningsvis andra inlägg av lättare karaktär framöver om jag får för mig att skriva mer här, vilket jag hoppas.

Nu vaknade min yngsta från sin tupplur och byggarbetarna utanför mitt fönster börjar riva min balkong. Låter så mycket så jag kan knappt tänka. Underbart, lite respit kanske? Eller blir nog mest irriterad.
Tur att min lillkille vaknade, så han får se, när han nu sitter i mitt knä, hur jag avslutar mitt första inlägg med orden;
Kämpa på mamma!

#blogg


signatur

/MJ

Flakmonkey
Fuck cancer!

Båda mina föräldrar fick besked om cancer ungefär samtidigt, hud och bröstcancer. Nu upptäcktes det relativt tidigt så det gick bra för dem båda men det var inte kul perioden då man inte hade någon aning om hur det skulle gå.

Medlem

Det är inte kul när det sker, hur långt är det gånget?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Moderator | Testpilot

Lycka till med allting.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Haft skiten två gånger och nu 10 år senare är jag friskförklarad.

lycka till och inget är hopplöst.


signatur

stavfel är min grej

Skribent

Kämpa du med! Det är inte bara en som drabbas av sjukdom.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag stämmer in i kören - fuck cancer!

Medlem

Tycker vi klarar oss utan skiten.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Båda mina föräldrar fick besked om cancer ungefär samtidigt, hud och bröstcancer. Nu upptäcktes det relativt tidigt så det gick bra för dem båda men det var inte kul perioden då man inte hade någon aning om hur det skulle gå.

Det är just det med att vänta och inte veta som är bland det värsta tycker jag.
Tror det har med något slags kontrollbehov att göra. Vilket i sig är helt meningslöst i det här fallet då jag verkligen inte kan kontrollera något av vad som händer.

Tack så hemskt mycket för din kommentar, blev väldigt överraskad att det gick så fort att få respons här på FZ!


signatur

/MJ

Medlem

Du har allt stöd som det är möjligt för en främling som mig att ge dig, kämpa på, både du och din mamma, det är aldrig hopplöst.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är inte kul när det sker, hur långt är det gånget?

Hon blev diagnostiserad (skumt ord....) redan för ett år sedan. Sedan har hon gått igenom två operationer med efterföljande behandling av cytostatika.


signatur

/MJ

Medlem
Skrivet av fishbone:

Haft skiten två gånger och nu 10 år senare är jag friskförklarad.

lycka till och inget är hopplöst.

Fyfan! Verkligen kul att höra att du slog den kräftan på näsan! Två gånger om dessutom.
Tack för de dina orden!


signatur

/MJ

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Kämpa du med! Det är inte bara en som drabbas av sjukdom.

Tack, det ska jag försöka göra!
Det är sant att det inte bara är en som drabbas av en sjukdom. Det är bara det att jag är en sådan person som lätt kan få dåligt samvete för att jag mår dåligt då jag vet att någon som verkligen lider mår mycket sämre. Det går naturligtvis inte att jämföra, men jag gör det i alla fall.


signatur

/MJ

Medlem

Fuck cancer, och välkommen till bloggosfären!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Du har all rätt att också må dåligt, och om det är något du inte ska göra, är att stänga inne alla oro och alla funderingar.

Enligt mina erfarenhet finns det inget bättre än att tala om det, ofta och länge, för som sagt, alla blir drabbade när någon får cancer.

Vad det gäller kontakt med sjukhus och läkare, ställ frågor hela tiden och gör uppföljningar och sitt inte med frågetecken.

Allt kommer bli bra ska du se.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av mats:
Skrivet av fishbone:

Haft skiten två gånger och nu 10 år senare är jag friskförklarad.

lycka till och inget är hopplöst.

Fyfan! Verkligen kul att höra att du slog den kräftan på näsan! Två gånger om dessutom.
Tack för de dina orden!

Fick testikelcancer när jag var 17 som lede till operation ca 6 månader efter så fick jag veta via ett blodprov att det hade kommit tillbaka i lymfkörtlarna, Pang Boom cytostatika sen en evighet av blodprov, röntgen och samtal med doktorer så är jag friskförklarad och nybliven pappa.

Skillnaden är väl att jag njuter mer av dagarna. En dag när man inte uträttar ett dugg är en riktigt bra dag det med...

Jag önskar er (för alla drabbas när nån har cancer) ett stort lycka till


signatur

stavfel är min grej

Medlem

En uppdatering X antal år sedan.

Min cancer är tillbaka och jag läggs in vecka 6 för att påbörja cellgifter igen.
Efter det ska den opereras ut.
Det är så extremt opassande, jag skulle börja nytt jobb vecka 7, jag har 2 barn nu som räknar med mig.

Men nu är det som det är. Jag är bara tacksam över att den upptäcktes.

Bakgrunden till det här är att jag sökte vård på lokala vårdcentralen för svullen lymfkörtel.
Det visade sig vara en infektion bara men eftersom jag har historia med cancer i lymfkörtel så ville man bara utesluta, så jag fick lämna en massa blod.

Där fanns ett förhöjt värde som ska normalt ligga under 5.
Jag hade 1140. Så då blev det PET-Röntgen och där hittades en tumör ungefär under njuren.
Hade inte jag åkt in för det andra ärendet så hade den aldrig upptäckts utan växt till sig så den hade slagit ut njuren. Då hade det blivit en mycket värre situation.

Fuck cancer!


signatur

stavfel är min grej

Redaktör
Ponny
Skrivet av fishbone:

Fuck cancer!

Fuck cancer, indeed! Kan inte ens föreställa mig känslan, men att den upptäcktes såhär tidigt är ju ändå riktigt, riktigt bra. Det har man ju lärt sig, att det är viktigt. Livet har en tendens att slå undan benen på en när man som minst behöver det, men jag önskar dig all styrka på vägen. Som sagt: svårt att föreställa mig, men det låter som om du har fokus på rätt sak: bli frisk.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Skrivet av fishbone:

En uppdatering X antal år sedan.

Min cancer är tillbaka och jag läggs in vecka 6 för att påbörja cellgifter igen.
Efter det ska den opereras ut.
Det är så extremt opassande, jag skulle börja nytt jobb vecka 7, jag har 2 barn nu som räknar med mig.

Men nu är det som det är. Jag är bara tacksam över att den upptäcktes.

Bakgrunden till det här är att jag sökte vård på lokala vårdcentralen för svullen lymfkörtel.
Det visade sig vara en infektion bara men eftersom jag har historia med cancer i lymfkörtel så ville man bara utesluta, så jag fick lämna en massa blod.

Där fanns ett förhöjt värde som ska normalt ligga under 5.
Jag hade 1140. Så då blev det PET-Röntgen och där hittades en tumör ungefär under njuren.
Hade inte jag åkt in för det andra ärendet så hade den aldrig upptäckts utan växt till sig så den hade slagit ut njuren. Då hade det blivit en mycket värre situation.

Fuck cancer!

<3


signatur
Medlem
Skrivet av fishbone:

En uppdatering X antal år sedan.

Min cancer är tillbaka och jag läggs in vecka 6 för att påbörja cellgifter igen.
Efter det ska den opereras ut.
Det är så extremt opassande, jag skulle börja nytt jobb vecka 7, jag har 2 barn nu som räknar med mig.

Men nu är det som det är. Jag är bara tacksam över att den upptäcktes.

Bakgrunden till det här är att jag sökte vård på lokala vårdcentralen för svullen lymfkörtel.
Det visade sig vara en infektion bara men eftersom jag har historia med cancer i lymfkörtel så ville man bara utesluta, så jag fick lämna en massa blod.

Där fanns ett förhöjt värde som ska normalt ligga under 5.
Jag hade 1140. Så då blev det PET-Röntgen och där hittades en tumör ungefär under njuren.
Hade inte jag åkt in för det andra ärendet så hade den aldrig upptäckts utan växt till sig så den hade slagit ut njuren. Då hade det blivit en mycket värre situation.

Fuck cancer!

Instämmer i kören: Fuck cancer!

Önskar dig också all lycka, verkligen. Håller alla tummar och tår för att operationen går bra och att du under resten av ditt liv slipper skiten.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Tack för glada tillrop.

Nu på måndag kl 8:00 ska jag operera in en slang i armen som cellgifterna ska ledas in i kroppen, sen därefter ska jag in på "min" avdelning och inleda behandlingen.

Jag måste vara kvar för observation och att det går åt rätt håll i 5 dagar innan jag får åka hem.
Kommer vara lite mer infektionskänslig men tekniken och forskningen har gjort ljusår framåt jämfört mot 21 år sedan jag och gifter förra gången.

Då skulle jag mer eller mindre undvika folk för att jag skulle ha ett sånt dåligt immunförsvar medans nu var det ingen större fara, plus att de skickar med nån slags spruta som gör att immunförsvaret stimuleras och träffa folk inte skulle vara något bekymmer längre.

Om jag orkar så ska jag försöka starta en helt ny tråd och uppdatera om hur det går.


signatur

stavfel är min grej

Medlem
Skrivet av fishbone:

Tack för glada tillrop.

Nu på måndag kl 8:00 ska jag operera in en slang i armen som cellgifterna ska ledas in i kroppen, sen därefter ska jag in på "min" avdelning och inleda behandlingen.

Jag måste vara kvar för observation och att det går åt rätt håll i 5 dagar innan jag får åka hem.
Kommer vara lite mer infektionskänslig men tekniken och forskningen har gjort ljusår framåt jämfört mot 21 år sedan jag och gifter förra gången.

Då skulle jag mer eller mindre undvika folk för att jag skulle ha ett sånt dåligt immunförsvar medans nu var det ingen större fara, plus att de skickar med nån slags spruta som gör att immunförsvaret stimuleras och träffa folk inte skulle vara något bekymmer längre.

Om jag orkar så ska jag försöka starta en helt ny tråd och uppdatera om hur det går.

Hade varit kul att följa din resa där du besegrar den skiten!

Skribent
Skrivet av fishbone:

Tack för glada tillrop.

Nu på måndag kl 8:00 ska jag operera in en slang i armen som cellgifterna ska ledas in i kroppen, sen därefter ska jag in på "min" avdelning och inleda behandlingen.

Jag måste vara kvar för observation och att det går åt rätt håll i 5 dagar innan jag får åka hem.
Kommer vara lite mer infektionskänslig men tekniken och forskningen har gjort ljusår framåt jämfört mot 21 år sedan jag och gifter förra gången.

Då skulle jag mer eller mindre undvika folk för att jag skulle ha ett sånt dåligt immunförsvar medans nu var det ingen större fara, plus att de skickar med nån slags spruta som gör att immunförsvaret stimuleras och träffa folk inte skulle vara något bekymmer längre.

Om jag orkar så ska jag försöka starta en helt ny tråd och uppdatera om hur det går.

Gör det som ger dig något. Forat finns här för dig <3


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av fishbone:

Tack för glada tillrop.

Nu på måndag kl 8:00 ska jag operera in en slang i armen som cellgifterna ska ledas in i kroppen, sen därefter ska jag in på "min" avdelning och inleda behandlingen.

Jag måste vara kvar för observation och att det går åt rätt håll i 5 dagar innan jag får åka hem.
Kommer vara lite mer infektionskänslig men tekniken och forskningen har gjort ljusår framåt jämfört mot 21 år sedan jag och gifter förra gången.

Då skulle jag mer eller mindre undvika folk för att jag skulle ha ett sånt dåligt immunförsvar medans nu var det ingen större fara, plus att de skickar med nån slags spruta som gör att immunförsvaret stimuleras och träffa folk inte skulle vara något bekymmer längre.

Om jag orkar så ska jag försöka starta en helt ny tråd och uppdatera om hur det går.

Härligt med utveckling på medicinfronten.
Beklagar, men håller tummar och tår för att allt går bra 💚

Medlem
Skrivet av fishbone:

Tack för glada tillrop.

Nu på måndag kl 8:00 ska jag operera in en slang i armen som cellgifterna ska ledas in i kroppen, sen därefter ska jag in på "min" avdelning och inleda behandlingen.

Jag måste vara kvar för observation och att det går åt rätt håll i 5 dagar innan jag får åka hem.
Kommer vara lite mer infektionskänslig men tekniken och forskningen har gjort ljusår framåt jämfört mot 21 år sedan jag och gifter förra gången.

Då skulle jag mer eller mindre undvika folk för att jag skulle ha ett sånt dåligt immunförsvar medans nu var det ingen större fara, plus att de skickar med nån slags spruta som gör att immunförsvaret stimuleras och träffa folk inte skulle vara något bekymmer längre.

Om jag orkar så ska jag försöka starta en helt ny tråd och uppdatera om hur det går.

Åkte på samma skit 2018, 25år gammal. Hade jobbat på nya jobbet i 5månader. Jag hade haft i en veckas tid i testikeln, och kände en obehaglig känsla från testikeln och bak mot ryggen. Åkte till akuten efter dryga veckan, fick citodon utskrivet och remis till ultra ljud.
Två dagar senare får jag en tid hos läkaren där man får beskedet, passande att det var fredag den 13 juli också 🤪😂.

Önskar dig all lycka! You can do it!

Medlem

Gått igenom det för några år sedan men hade turen att det räckte med kirurgi (far fick det samtidigt och han klarade sig tyvärr inte). Så i viss mån vet jag vad du går igenom och håller tummarna för dig! Och ja: fuck cancer!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Fuck Cancer! Hoppas det finns en lösning för alla former av cancer i framtiden på ett enkelt och en icke invasiv metod.

En nära vän blev diagnostiserad med cancer i bukspottkörteln i helgen, förhoppning om att det hittades tidigt och att inget spritt sig. Ska opereras på tisdag och först då kan dom se hur illa det är tydligen.

Känns extremt tråkigt, han har två barn som behöver sin pappa.

Lycka till!

Medlem
Skrivet av fishbone:

Tack för glada tillrop.

Nu på måndag kl 8:00 ska jag operera in en slang i armen som cellgifterna ska ledas in i kroppen, sen därefter ska jag in på "min" avdelning och inleda behandlingen.

Jag måste vara kvar för observation och att det går åt rätt håll i 5 dagar innan jag får åka hem.
Kommer vara lite mer infektionskänslig men tekniken och forskningen har gjort ljusår framåt jämfört mot 21 år sedan jag och gifter förra gången.

Då skulle jag mer eller mindre undvika folk för att jag skulle ha ett sånt dåligt immunförsvar medans nu var det ingen större fara, plus att de skickar med nån slags spruta som gör att immunförsvaret stimuleras och träffa folk inte skulle vara något bekymmer längre.

Om jag orkar så ska jag försöka starta en helt ny tråd och uppdatera om hur det går.

Men det ska vara fan att vissa inte kommer undan den här skiten och får det flera gånger under sitt liv

Lycka till med allt!


signatur

IDKFA

Medlem

Fuck Cancer indeed.

Förlorade själv min mamma för ett par månader sedan till en obehandlingsbar levercancer, som kämpade med i lite över ett och ett halvt år.

Avstängd

Cancer är vedervärdigt.

12
Skriv svar