Tittarsiffrorna för The Last of Us når rekordhöjder - för tredje veckan i rad

Robot
Tittarsiffrorna för The Last of Us når rekordhöjder - för tredje veckan i rad

"Välter internet", enligt svenska tidningar.

#hbo, #the-last-of-us


Moderator | Testpilot

Det nämns i nyheten, men det tåls att nämnas igen. Inga spoilers är ni snälla.

Spelen må ha funnits ute ett tag, men i och med att det här är en ny lansering i TV serie-format så tycker jag vi kan respektera folk som går in i detta nu helt blind.

Allt gott


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr

Någonstans kan jag köpa att det tredje har lägre snitt.

Jag tyckte det var fantastiskt, men så är jag heller inte särskilt förtjust i spelen och dess handling så att det tredje avsnittet levde lite i sin egen bubbla gjorde mig inget - samtidigt som jag köper att en del fans vill se fullt fokus på Joel och Ellie.

Medlem

Intressant att avsnitt 3 har 26% 1-stjärniga röster jämfört med 1.3% och 1.4% på avsnitt 1 och 2

Medlem
Skrivet av Thane:

Intressant att avsnitt 3 har 26% 1-stjärniga röster jämfört med 1.3% och 1.4% på avsnitt 1 och 2

Japp finns en klar anledning varför
Avsnitt 3 är en enorm vattendelare, även om konsensus hos mer moderna människor är rörande överens om att det är ett helt sublimt avsnitt.

Inaktiv
Skrivet av Thane:

Intressant att avsnitt 3 har 26% 1-stjärniga röster jämfört med 1.3% och 1.4% på avsnitt 1 och 2

Vem vet, kanske tycker vissa att

homosexualitet och assisterad dödshjälp

är snuskigare än folk med grov svampinfektion?

Man kan bara spekulera men jag kan också förstå att man kan tycka att tredje avsnittet var lite händelselöst men jag tycker personligen det var otroligt starkt och bra och ett bra sätt att brodera ut världen och dess invånares historia.

Medlem

gillar den, verkar helt ok


signatur

//monster

Medlem

Jag har rent allmänt svårt för när storyn skrivs om för mycket, och framför allt när det enbart görs av politiska skäl, men jag tycker faktiskt att storyn i avsnitt 3 var bättre än i spelet. Sen så förstår jag att fans kanske blir upprörda av denna stora förändring, men den största delen av hatet kommer nog bara från homofober.

Medlem

Tyckte 3an var lite seg, men kul att få lite backstory.

Nästan så man ville bo där själv, ett eget apotek och systembolag och dessutom slippa alla andra människor "typ"

Inaktiv

Inte spelat och aldrig förstått hur poppis det spelet är. Man inser hur stor spelvärlden är.

Testpilot
Skrivet av Thane:

Intressant att avsnitt 3 har 26% 1-stjärniga röster jämfört med 1.3% och 1.4% på avsnitt 1 och 2

Jag skulle säga att det var en side-quest i TV-serieform så naturligt att inte alla uppskattar det. Tyckte det var ett modigt och intressant grepp ändå att berätta mer om två karaktärer som man inte hade kunnat göra i spelform. Hade lite problem med tempot genom avsnittet annars bra.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag har rent allmänt svårt för när storyn skrivs om för mycket, och framför allt när det enbart görs av politiska skäl, men jag tycker faktiskt att storyn i avsnitt 3 var bättre än i spelet. Sen så förstår jag att fans kanske blir upprörda av denna stora förändring, men den största delen av hatet kommer nog bara från homofober.

Enda större omskrivningen som gjordes var:
(Spoiler för avsnitt 3)

Att Bill dör

Annars gjorde de inte några förändringar hos karaktärerna.

Skrivet av Mutumba:

Jag skulle säga att det var en side-quest i TV-serieform så naturligt att inte alla uppskattar det. Tyckte det var ett modigt och intressant grepp ändå att berätta mer om två karaktärer som man inte hade kunnat göra i spelform. Hade lite problem med tempot genom avsnittet annars bra.

Ganska tydligt att det inte är sido-spåret som är problemet när man kollar recensionerna

Medlem

Skrev att serien skulle vara 2/5 när ni publicerade att ni förhandstittat på den, tji fick jag.
Tycker ändå personligen att storyn är kass. 😌


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Gamers: side quest is awesome!
TLOU serien har ett side quest avsnitt: *gamers*

Medlem
Skrivet av Thane:

Enda större omskrivningen som gjordes var:
(Spoiler för avsnitt 3)

Att Bill dör

Annars gjorde de inte några förändringar hos karaktärerna.

Ganska tydligt att det inte är sido-spåret som är problemet när man kollar recensionerna

Det är mer än omskrivning än så.

I spelet har Frank egentligen aldrig tyckt om Bill. Han stack och tog med sig bilbatteriet, blev biten på vägen och hängde sig i ett garage för att slippa förvandlas. Han lämnade även ett avskedsbrev till Bill som Joel hittar där Frank spyr galla över Bill och hans regler bla. Så det var en rejäl omskrivning. Det var ett bra avsnitt men jag hade hellre sett deras försök att få tag på bilbatteriet med infekterade i krokarna. Lite mer om deras resa, nu tog det stopp.


signatur

IngenjörsFace med perverst intresse av "jymden" och fysik.

Medlem

Jag tycker att avsnitt 3 drar ner tempot avsevärt, samtidigt som det tar en lite vemodig avstickare till ett sidospår. Jag gillade absolut avsnittet, men samtidigt tror jag det är fullt möjligt att jag väljer snabbspolningen när/om jag sträckkollar serien vid senare tillfälle. Liknar det vid Death Stranding, hade riktigt kul och gillade spelet enormt mycket...dock kommer jag aldrig nånsin att vilja spela om det...

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Skrev att serien skulle vara 2/5 när ni publicerade att ni förhandstittat på den, tji fick jag.
Tycker ändå personligen att storyn är kass. 😌

Det hade varit intressant att höra vilken story du tycker är fantastisk.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av Quad_SSG:

Det är mer än omskrivning än så.

I spelet har Frank egentligen aldrig tyckt om Bill. Han stack och tog med sig bilbatteriet, blev biten på vägen och hängde sig i ett garage för att slippa förvandlas. Han lämnade även ett avskedsbrev till Bill som Joel hittar där Frank spyr galla över Bill och hans regler bla. Så det var en rejäl omskrivning. Det var ett bra avsnitt men jag hade hellre sett deras försök att få tag på bilbatteriet med infekterade i krokarna. Lite mer om deras resa, nu tog det stopp.

Ganska uppenbart att de har haft en relation i spelet också. Så Frank ”aldrig” har tyckt om Bill är fel något som även Neil har bekräftat. Så ja, de två omskrivningarna är att Bill ändrar sitt beteenden för Franks skull och att Bill dör istället för att Frank tröttnar och lämnar Bill.

The Last of us (serien) har relationerna i fokus och hur ont det kan göra att älska någon. Joel och Sarah, Joel och Tess, Bill och Frank, snart också Joel och Ellie. Det är ingen actionserie med zombie-slakt varje avsnitt.

Testpilot
Skrivet av Thane:

Ganska tydligt att det inte är sido-spåret som är problemet när man kollar recensionerna

Ok, har inte läst några skall sägas

Medlem
Skrivet av Quad_SSG:

Det är mer än omskrivning än så.

I spelet har Frank egentligen aldrig tyckt om Bill. Han stack och tog med sig bilbatteriet, blev biten på vägen och hängde sig i ett garage för att slippa förvandlas. Han lämnade även ett avskedsbrev till Bill som Joel hittar där Frank spyr galla över Bill och hans regler bla. Så det var en rejäl omskrivning. Det var ett bra avsnitt men jag hade hellre sett deras försök att få tag på bilbatteriet med infekterade i krokarna. Lite mer om deras resa, nu tog det stopp.

Ganska säker att det hintas i spelet om att dom faktiskt var i en relation?

It's not a lake, it's an ocean

21,3 miljoner! Det är väl typ... helt fantastiskt? Har för mig att TWD var uppe i 18 miljoner som mest (kan minnas fel). Annan streamingtjänst och en annan tid, men ändå.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Nästa veckas avsnitt kommer att bli grymt tror jag

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Thane:

Intressant att avsnitt 3 har 26% 1-stjärniga röster jämfört med 1.3% och 1.4% på avsnitt 1 och 2

Det var väl ett potentiellt sett polariserande avsnitt eftersom det avvek ganska kraftigt från hur spelet hanterade Bill (samt själva innehållet som säkert kan reta vissa trångsynta). Jag är inte odelat positiv till det, det blev lite för gulligt för min smak. Men två briljanta skådisar och överlag ett fint avsnitt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Har bara sett första, lite upptagen med annat men då blir fördelen att man kan se fler avsnitt på en gång

Medlem
Skrivet av Bojkott:

när det enbart görs av politiska skäl,

Tyckte personligen att detta snarare var en av få gånger det inte kändes påtvingat.

Medlem

Jag gillade inte spelen så jag lär nog inte gilla serien.

Geeks Gaming
Skrivet av Påskmust:

Ganska säker att det hintas i spelet om att dom faktiskt var i en relation?

Absolut gjorde man det i spelet, ett flertal gånger

Medlem

Såg tredje avsnittet nyss. Vet faktiskt inte vad folk klagar på. Tyckte det var riktigt bra! Riktigt bra skådisar. Sorgligt avsnitt.

Kul med lite bakgrundshistoria och tyckte de passade in riktigt bra i denna historia. Man vet ju inte mycket om Bill annars.

Känns som att det e mest homofober som whinar. Grow up.

Två tummar upp! Blev taggad att se mera nu

Medlem

Jag tyckte att det var det starkaste och bästa avsnittet hittills. Melankoliskt, lugnt och sorgligt samtidigt som det var vackert och brutalt. Det är otroligt imponerande hur väl de har fångat spelet i allt från miljöer, atmosfär, karaktärer (visst, Ellie är inte speciellt porträttlik rent utseendemässigt) och ton samtidigt som de har expanderat och utvecklat storyn ytterligare. 5/5 såhär långt.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Ganska säker att det hintas i spelet om att dom faktiskt var i en relation?

Korrekt.

I spelet säger Bill att Frank är hans... "partner", vilket i sig är ganska ledande till att de hade en viss relation (i The Last Of Us serien, pga att de försköt händelserna till 2003/2023 istället för 2013/2033 som i spelet, så var fortfarande samkönade relationer i USA tabu, och olagligt. Första delstaten till att legalisera homo äktenskap skedde inte förrän 2004 i våran värld.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

12
Skriv svar