God of War Ragnarök har sålts i över 11 miljoner exemplar

Robot
God of War Ragnarök har sålts i över 11 miljoner exemplar
Medlem

Jag förstår inte vad det är som är så super bra med detta. Red dead 2 sålde över det på 2 veckor. Kanske dags för god of war att släppas på xbox också då hade vi nog haft det dubbla.

Siffrorna kanske är bra för att god of war fnns på ps bara? Eller något.

Medlem

Santa Monica Studio & Naughty dog är förmodligen världens 2 bästa spelutvecklare bar none.

Medlem
Skrivet av denza:

Jag förstår inte vad det är som är så super bra med detta. Red dead 2 sålde över det på 2 veckor. Kanske dags för god of war att släppas på xbox också då hade vi nog haft det dubbla.

Siffrorna kanske är bra för att god of war fnns på ps bara? Eller något.

Det är imponerande för ett spel som enbart finns till en plattform. Tror inte att det finns många andra konsolexklusiva spel som kommer upp i dessa siffrorna under samma tidsram. Kan ha fel dock.

Spelet kommer även att släppas till PC längre fram, då kan de som inte har ett Playstation också njuta av det. Alltid något.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det är imponerande för ett spel som enbart finns till en plattform. Tror inte att det finns många andra konsolexklusiva spel som kommer upp i dessa siffrorna under samma tidsram. Kan ha fel dock.

Spelet kommer även att släppas till PC längre fram, då kan de som inte har ett Playstation också njuta av det. Alltid något.

”enbart finns till en plattform”
Jag antar att du menar Playstation som en plattform, då det båda finns till PS4 och PS5.

Medlem

Ett fantastiskt spel som förtjänar alla sina priser och utmärkelser.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

”enbart finns till en plattform”
Jag antar att du menar Playstation som en plattform, då det båda finns till PS4 och PS5.

Ja precis.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av denza:

Jag förstår inte vad det är som är så super bra med detta. Red dead 2 sålde över det på 2 veckor. Kanske dags för god of war att släppas på xbox också då hade vi nog haft det dubbla.

Siffrorna kanske är bra för att god of war fnns på ps bara? Eller något.

FIFA 23 sålde det på en vecka, alltså dubbelt så bra spel som RDR2.

Medlem

En fantastisk siffra ju! Riktigt kul för det innebär garanterat fler satsningar på bombastiska singleplayerspel från Sony.

Jag har inte köpt det ännu. Tror prislappen avskräcker mig en aning trots att jag älskade det första. Jag kan vänta en stund till, spelet blir ju knappast sämre med åren 😏.

Edit: Skulle va kul å se lite jämförelsedata mot andra spel. Jag är för lat för å leta..^^.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det är imponerande för ett spel som enbart finns till en plattform. Tror inte att det finns många andra konsolexklusiva spel som kommer upp i dessa siffrorna under samma tidsram. Kan ha fel dock.

Precis. För Sony handlar det nog mycket om att bara driva folk till plattformen, så fler människor köper olika spel till plattformen, PS plus etc. Och GOW är ett suveränt lockbete.

Skrivet av rosski:

FIFA 23 sålde det på en vecka, alltså dubbelt så bra spel som RDR2.

FIFA är som chips, gott för stunden, sedan skrynklar man ihop påsen och kastar den i slasken och glömmer
bort den. Detta kommer inte hända GoW:RR.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Freakon:

Ja precis.

Antingen skriver man en konsol eller en plattform så du skrev korrekt

Medlem

Ja men då kan de väl sänka priset lite med en rea så jag kan köpa det

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

FIFA är som chips, gott för stunden, sedan skrynklar man ihop påsen och kastar den i slasken och glömmer
bort den. Detta kommer inte hända GoW:RR.

Det var ett skämt. Antalet sålda spel är en dålig indikator på hur bra ett spel är. Senaste FIFA jag köpte tror jag är 2013.

Föredrar helt klart GoW över Red dead, men har fortfarande inte tagit mig igenom Ragnarök. Efter ett tag blev det helt enkelt för enformigt att trycka sig igen bergsspringor eller hoppa mellan väl markerade avsatser. Känns som att man lika gärna kan lyssna på en playthrough på Youtube om det inte varit för bossfighterna som fortfarande är roliga.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Santa Monica Studio & Naughty dog är förmodligen världens 2 bästa spelutvecklare bar none.

Förmodligen världens bästa utan undantag? Lite motsägelsefullt

Medlem
Skrivet av denza:

Jag förstår inte vad det är som är så super bra med detta. Red dead 2 sålde över det på 2 veckor. Kanske dags för god of war att släppas på xbox också då hade vi nog haft det dubbla.

Siffrorna kanske är bra för att god of war fnns på ps bara? Eller något.

Ja för inget är ju imponerande om det inte når upp till ett av dom mest populära och efterlängtade spelen någonsin


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar