Rykte: EA sägs ha skrotat ett singleplayer-spel vid namn Titanfall Legends

Robot
Rykte: EA sägs ha skrotat ett singleplayer-spel vid namn Titanfall Legends
Medlem

Titanfall 2 var ju väldigt mycket mer underhållande än jag någonsin hade trott på förhand.

Nu får vi ju aldrig veta om detta ens hade varit i närheten.
Livet går vidare.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Alltid tråkigt med nedlagda singleplayer spel.

Medlem

Titanfall 2 överraskade mig så enormt mycket när jag spelade det. Underhållande spel och ett kapitel är bland det bästa jag har spelat.

Har börjat peta i Titanfall2 igen, spelar lite MP och slås konstant av hur kul jag har. Jäklar vilket spel.

ELF
Medlem

Håller alla mina tummar för att det lades ned pga att det visade sig att inte vara så bra.
Jag tyckte kampanjen i TF2 var riktigt bra. Jag skulle verkligen inte säga nej till ett nytt spel med en ny kampanj. Skulle de göra en singpleplayerhybrid mellan TF och AL och det görs bra så skulle jag inte klaga. Mer sp åt folket...
Men där emot så vill jag ha ett nytt renodlat TF multiplayer då jag inte fastnat för AL.

Skrivet av Chipsgeneralen:

Har börjat peta i Titanfall2 igen, spelar lite MP och slås konstant av hur kul jag har. Jäklar vilket spel.

Måste hålla med på du.... ;p
Tycker det är riktigt kul. Har inte kört det på ett tag nu. Men får göra det snart igen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skribent

Titanfall är ett IP EA hanterat väldigt märkligt? Titanfall 2 släpptes ju bara några dagar efter Battlefield One t.ex. Det är som om de medvetet försökte konkurrera med sig själva. 2an har ju en bra kampanj och ett väldigt underhållande multiplayer, men EA slängde ju större delen av marknadsföringen på BF.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Titanfall är ett IP EA hanterat väldigt märkligt? Titanfall 2 släpptes ju bara några dagar efter Battlefield One t.ex. Det är som om de medvetet försökte konkurrera med sig själva. 2an har ju en bra kampanj och ett väldigt underhållande multiplayer, men EA slängde ju större delen av marknadsföringen på BF.

Tror inte EA själva tyckte det där var så bra men kunde inte dröja något av spelen längre pga planering och då valde man att lägga det mesta krutet på BF, det är där de mesta pengarna ligger och väntar så.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Tror inte EA själva tyckte det där var så bra men kunde inte dröja något av spelen längre pga planering och då valde man att lägga det mesta krutet på BF, det är där de mesta pengarna ligger och väntar så.

Jo så är det ju definitivt, men om de bara hade get spelet en månad däremellan så tror jag spelet sålt bättre. Men det är klart, Respawn fick väl inte riktigt sin respekt av EA förrän Apex Legends, som sen då ledde till SW-spelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jo så är det ju definitivt, men om de bara hade get spelet en månad däremellan så tror jag spelet sålt bättre. Men det är klart, Respawn fick väl inte riktigt sin respekt av EA förrän Apex Legends, som sen då ledde till SW-spelet.

Ja, EA är nog inte så glada långsiktigt att planen man en gång hade som var att växla mellan TF, BF och Mohaa som sedan skulle vara SWBF, inte funkade, eftersom varken Battlefront, Titanfall eller Medal of Honor verkar vara något man var villig att pumpa ut, så man blev kvar vid BF som är på dekis...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gen
Medlem

De stora utvecklarna vågar ju knappt släppa något nuförtiden, kanske på gott och ont.

Avstängd

Titanfall 1 var mycket bättre än titanfall 2, så mycket som dom gjorde fel

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jo så är det ju definitivt, men om de bara hade get spelet en månad däremellan så tror jag spelet sålt bättre. Men det är klart, Respawn fick väl inte riktigt sin respekt av EA förrän Apex Legends, som sen då ledde till SW-spelet.

Jedi Fallen order kom ju dock bara ett drygt halvår efter Apex Legends, och var annonserat före Titanfall 2 kom.

Skribent
Skrivet av rosski:

Jedi Fallen order kom ju dock bara ett drygt halvår efter Apex Legends, och var annonserat före Titanfall 2 kom.

Ja, det jag menar var att Respawn fick respekten med Apex och Jedi Fallen Order. EA verkade ju inte tro på Fallen Order heller först, var ju i den vevan de sade att singelplayerspel inte säljer. Sen visade det sig att Fallen Order visst sålde bra.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar