Fuck cancer!

Gnällkuk
Skrivet av fishbone:

Tack för glada tillrop.

Nu på måndag kl 8:00 ska jag operera in en slang i armen som cellgifterna ska ledas in i kroppen, sen därefter ska jag in på "min" avdelning och inleda behandlingen.

Jag måste vara kvar för observation och att det går åt rätt håll i 5 dagar innan jag får åka hem.
Kommer vara lite mer infektionskänslig men tekniken och forskningen har gjort ljusår framåt jämfört mot 21 år sedan jag och gifter förra gången.

Då skulle jag mer eller mindre undvika folk för att jag skulle ha ett sånt dåligt immunförsvar medans nu var det ingen större fara, plus att de skickar med nån slags spruta som gör att immunförsvaret stimuleras och träffa folk inte skulle vara något bekymmer längre.

Om jag orkar så ska jag försöka starta en helt ny tråd och uppdatera om hur det går.

Fyfan, livet är inte rättvist... Jag hoppas att det går bra för dig! Ser fram emot att höra om lyckad behandling framöver!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Wolfgang:

Cancer är vedervärdigt.

Verkligen, inte nog med att jag fick cancer, men min farfar drog på sig cancer också samtidigt som mig.
Så min kära far hade det väldigt tufft en tag, kan inte ens föreställa mig.. son och far får cancer samtidigt, usch.
Jag klara mig lindrigt, operation och cellgifter en omgång för förebyggande, min farfar gick dock bort, lite ironiskt och symboliskt ändå.. dagen innan min cellgiftsbehandling började 😅.

Medlem

Hej alla!

Jag skrev förut att jag tänkte skriva ner hur det går mot min cancer men jag kommer inte orka det.
Cellgifterna gör mig extremt trött, så här trött var jag inte för 21-år sedan.

Men i det stora hela:

Måndag 6/2
Sjuktaxin kom vid 06:10 och körde in mig
Opererade in PICC-Line vid ca 8:00

Vidare vill rätt avdelning för att skriva in mig. Fick en påse vätska innan gifterna. I väg på ultraljud, för att sen tillbaka till mitt rum för att få cellgifterna.

Mådde lite dåligt på kvällen men inget allvarligt.

Mycket ligga och vara trött och mycket upp och pissa.
Men nu har jag gjort 5 dagar och äntligen fått komma hem igen.

Den 27/2 börjar vi om igen med förhoppningsvis en bra prognos.


signatur

stavfel är min grej

Medlem
Skrivet av fishbone:

Hej alla!

Jag skrev förut att jag tänkte skriva ner hur det går mot min cancer men jag kommer inte orka det.
Cellgifterna gör mig extremt trött, så här trött var jag inte för 21-år sedan.

Men i det stora hela:

Måndag 6/2
Sjuktaxin kom vid 06:10 och körde in mig
Opererade in PICC-Line vid ca 8:00

Vidare vill rätt avdelning för att skriva in mig. Fick en påse vätska innan gifterna. I väg på ultraljud, för att sen tillbaka till mitt rum för att få cellgifterna.

Mådde lite dåligt på kvällen men inget allvarligt.

Mycket ligga och vara trött och mycket upp och pissa.
Men nu har jag gjort 5 dagar och äntligen fått komma hem igen.

Den 27/2 börjar vi om igen med förhoppningsvis en bra prognos.

Kämpa på, håller tummarna för dig ❤️


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av fishbone:

Hej alla!

Jag skrev förut att jag tänkte skriva ner hur det går mot min cancer men jag kommer inte orka det.
Cellgifterna gör mig extremt trött, så här trött var jag inte för 21-år sedan.

Men i det stora hela:

Måndag 6/2
Sjuktaxin kom vid 06:10 och körde in mig
Opererade in PICC-Line vid ca 8:00

Vidare vill rätt avdelning för att skriva in mig. Fick en påse vätska innan gifterna. I väg på ultraljud, för att sen tillbaka till mitt rum för att få cellgifterna.

Mådde lite dåligt på kvällen men inget allvarligt.

Mycket ligga och vara trött och mycket upp och pissa.
Men nu har jag gjort 5 dagar och äntligen fått komma hem igen.

Den 27/2 börjar vi om igen med förhoppningsvis en bra prognos.

Heja dig! ❤️ Håller också tummarna!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av fishbone:

Hej alla!

Jag skrev förut att jag tänkte skriva ner hur det går mot min cancer men jag kommer inte orka det.
Cellgifterna gör mig extremt trött, så här trött var jag inte för 21-år sedan.

Men i det stora hela:

Måndag 6/2
Sjuktaxin kom vid 06:10 och körde in mig
Opererade in PICC-Line vid ca 8:00

Vidare vill rätt avdelning för att skriva in mig. Fick en påse vätska innan gifterna. I väg på ultraljud, för att sen tillbaka till mitt rum för att få cellgifterna.

Mådde lite dåligt på kvällen men inget allvarligt.

Mycket ligga och vara trött och mycket upp och pissa.
Men nu har jag gjort 5 dagar och äntligen fått komma hem igen.

Den 27/2 börjar vi om igen med förhoppningsvis en bra prognos.

Håller alla tummarna för dig och vet att du klarar detta. Cancern kan dra åt helvete!

Medlem

Hoppas det går bra för dig, cancer är en jävligt orättvis sjukdom, ta hand om dig.

Medlem

Hej!
Hur mår du? Hur går det för dig?

Medlem
Skrivet av Gnoice:

Hej!
Hur mår du? Hur går det för dig?

Hej!

Jo tack, jag skulle ha börjat behandling nr 2 idag men natten söndag/måndag fick jag magsjuka och ringde avdelningen, kom fram till att skjuta på behandlingen 1 vecka.

Men Behandling 1 har gått bra, ett bakslag var att jag var tvungen att läggas in akut på infektionsavdelningen för jag hade noll vita blodkroppar och en pågående infektion i kroppen.

Ska försöka skriva mer utförligt senare i en ny blogg.

men som sagt 27/3 är nya datumet för Behandling nr 2.


signatur

stavfel är min grej

Gnällkuk
Skrivet av fishbone:

Hej!

Jo tack, jag skulle ha börjat behandling nr 2 idag men natten söndag/måndag fick jag magsjuka och ringde avdelningen, kom fram till att skjuta på behandlingen 1 vecka.

Men Behandling 1 har gått bra, ett bakslag var att jag var tvungen att läggas in akut på infektionsavdelningen för jag hade noll vita blodkroppar och en pågående infektion i kroppen.

Ska försöka skriva mer utförligt senare i en ny blogg.

men som sagt 27/3 är nya datumet för Behandling nr 2.

Glädjer oss att höra! Önskar dig fortsatt lyckosam behandling! <3


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

12
Skriv svar