Kontroversiella The Day Before får till slut sin gameplay-video

Robot
Kontroversiella The Day Before får till slut sin gameplay-video

Men många verkar fortfarande inte nöjda.

#Fntastic, #The-day-before


Medlem

Tyckte det såg bra ut, roligt med en zombieapokalyps där spelvärlden inte är överbefolkad med överlevare. Tror dock det hade varit bra att visa någon form av uppdrag så man visste vad syftet med resan var.

Medlem

Jag tvekar inte att spelet existerar men hela processen har onekligen känts väldigt oklar.

10-minuters gameplay där inget händer överhuvudtaget. Ingen ambience, inget mål, inga utvecklarkommentarer. Jag har mer frågor nu än innan.

Edit: Kanske ska förtydliga "ambience". Gillade ändå det man såg av miljöerna, dessa var stämningsfulla men det känns också väldigt stelt och dött. Saknar allmänt ljud i omgivningen, det kanske brinner någonstans, tecken på strid och människor som varit, djur, fåglar i bakgrunden, zombies som roamar fritt, saker som vajar i vinden eller bilarm som tjuter, vad som helst egentligen.

Medlem

Ser ändå helt okej ut, kan bli något faktiskt.

Men bra skillnad från första trailern. Men större företag än så har gjort likadant (Watch Dogs)


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Geeks Gaming
Avstängd

Jag tänker att det borde vara en bättre version än DayZ, men detta är väldigt mediokert ut. Lootsystemet var ju bara tragiskt.

Medlem

lol sett ue5 assets som ser roligare ut än det här.

Marketplace länk

Medlem

Ganska snygga miljöer, men inte mycket mer än det. Ser stelt, dött och helt ointressant ut.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Påminner extremt om gamla WarZ back in the day (som vid senare skede fick byta namn). Dock är deras marknadsföring under all kritik, hur kan man vilja sköta kommunikationen på detta vis genom att skjuta sig själv i foten? Finns ju ett hav av teorier om detta spel, att det inte existerar, att det bara är ett socialt experiment, att spelet inte existerade när de blev röstade på Steam och att de plötsligt började utveckla spelet för att de insåg vilket intresse som spelet fick.

Det har nog aldrig varit så tydligt att kommunikationen med sin publik är otroligt viktig, då det påverkar stort både synen på företaget och spelet de utvecklar.

Jag har själv tappat intresse, släpps spelet och det faktiskt är bra så är ju det bara positivt. Men jag är sjukt skeptisk.

ELF
Medlem

Jag tror absolut inte att det är en scam. Folk som klagar har liten eller ingen koll på hur svårt det är med mjukvaruutveckling. Det är dessutom väldigt svårt att tidsuppskatta något som man kanske inte har hundra koll på.

Säger jag att spelet är jättebra. Absolut inte, det har en bra bit kvar att nå. Men folk har väldigt lätt för att haka på bandvagnen av hat.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag kanske är lite synisk nu men jag blev faktiskt överraskad att det ens verkar finnas något spelbart innehåll. Det kändes som en scam ganska länge.


signatur

PSN: OAKTHYR

Gnällkuk

Glorifierad techdemo. Spelet skulle ha släppts typ snart, men verkar på sin höjd vara pre-alpha.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

För några veckor sen kunde de inte släppa en gameplay-video pga problem med copyright för namnet. Men nu kör de på ändå?

Får känslan av att det är en kuliss. Personen som spelar är väldigt duktig på att springa i mitten av gatorna och kolla bort precis innan kameran ska visa rakt ner på en sidogata.

Medlem

Det såg ju snyggt ut på ytan. Men det var bitar som inte riktigt var ok. Väldigt skum crafting och känslan i spelet var lite off.

Medlem

Det existerar säker, men det är i ett extremt ofärdigt stadie. Jag förutser att det kommer att bli en shit show av detta när det väl släpps, men blir mer än gärna motbevisad.

Medlem

Skön musik iaf!

Medlem

Hon hade iaf en bra röv.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Oj vad det där allt

Medlem

Det verkar inte hända särskilt mycket alls. Om man visste att det var lugnet före stormen så skulle det kännas lite mera spännande, men det verkar bara som lugnet före lugnet.

Medlem

Inte någonvart har jag läst berättigad kritik om spelet. Hör bara att det är nåt som inte stämmer men vet inte vad eller anar ugglor i mossen, scam o.s.v, tråkigt tycker jag.

Av det lilla vi fick se så var det en snygg och mysig miljö i dunklet, ingen överdriven rekyl i vapnet men bra känsla. Jag är väldigt glad att det är fokus på scavenging och crafting då det finns alldeles för få spel som gör det bra. Det jag kunde sakna här var cover mechanics samt melee.


signatur

Jag gör ofta ingenting, tills jag gör allt i sista sekund.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Hon hade iaf en bra röv.

Min första tanke var att här försöker de distrahera mig med grå yogapants.

Spelet ser ju onekligen snyggt ut. Tråkiga animationer och tråkigt gameplay är det skarpaste intrycket jag får av det de visar. Jag gillar DayZ skarpt så det är inte så att jag inte gillar att springa omkring och loota och skjuta enstaka zombies.

Oavsett är jag ändå lite mer positivt inställd i dag än igår.

Medlem

Jag tycker det ser helt fantastiskt ut. De som sett den brutala (och bra) filmen The Road borde kunna se att de fånga känslan på pricken. Det är ju uppenbarligen en dystopisk värld, vet inte vad folk förväntar sig.
Visst kanske man kan argumentera för fler överlevare/zombies/varelser, men allt det där hör ju till vad handlingen dikterar, och man får väl ta spelet för vad det är, inte för vad man vill att det ska vara. Hade det varit baserat på en bok, film eller något annat att förhålla sig så kanske jag hade resonerat annorlunda, men så är väl inte fallet vad jag förstått.

Medlem

Det ser ut som ett spel jag kommer gilla, speciellt om man kan köra singleplayer eller allternativt ha en egen server som jag brukar köra i dayz med lite goa modar. Älskar att vara ensam överlevare i sådana spel

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag tycker det ser helt fantastiskt ut. De som sett den brutala (och bra) filmen The Road borde kunna se att de fånga känslan på pricken. Det är ju uppenbarligen en dystopisk värld, vet inte vad folk förväntar sig.
Visst kanske man kan argumentera för fler överlevare/zombies/varelser, men allt det där hör ju till vad handlingen dikterar, och man får väl ta spelet för vad det är, inte för vad man vill att det ska vara. Hade det varit baserat på en bok, film eller något annat att förhålla sig så kanske jag hade resonerat annorlunda, men så är väl inte fallet vad jag förstått.

Jag förstår verkligen vad du menar. Känslan av ensamhet och den bistra, nya verklighet som lyser så starkt i kontrast till allt vi är vana vid. Tvärtemot din vanliga "Hollywood"-adaption så finns där något intimt och en charm i det avskalade.

Jag kan uppskatta detta även i spel, det finns något vackert i det och jag har absolut inget problem med spel som påstås vara "Running simulators".

Det här hade fångats rätt bra i deras reveal trailer men i den senaste videon så upplevde jag det mest som tomt. En kuliss snarare än den känsla som jag beskrev ovan och det är här som jag tror att förväntningarna ligger och jämförelsen sker. Jag saknar "liv" i det livlösa. Spelet är ju däremot inte släppt ännu, benefit of the doubt, mycket skulle kunna hända.

Medlem

Lustigt hur alla tyckte den första trailern för 2 år sedan såg så otroligt fantastiskt ut, men nu plötsligt tycker nästan alla att det bara ser dött och trist ut och inte ens grafiken duger längre.

Det är exakt samma långsamma tempo i båda, samma tysta atmosfär, samma grafik, samma springande lättavlivade zombies, och det är uppenbarligen precis samma spel.

Bara 5% negativa tummar på 5,4 miljoner views 2021:

Nya gameplaytrailern som jämförelse (60% negativa tummar på 0,5M views):

Sen att studion uppenbart ljög om orsaken till uppskjuten release (om att namnet inte blev reggat i USA elller vad det var), det förstår jag att det irriterar folk, men det är ju en helt annan sak.

Jag tycker utvecklaren var dum och förstörde för sig själv som har ljugit helt i onödan istället för att köra öppna kort och bara säga "guys, we're sorry but we need more time" och "bare with us, full transparency". Sympatin skulle vara total.

Fortfarande tror många att spelet är fejk (fast det så uppenbart är på riktigt) - och minns att själva argumentet för att det skulle vara fejk var just för att spelet ansågs se så jäkla fantastiskt ut att det bara måste vara fejk! Men nu är det plötsligt trist och fult...

Jag är mest irriterad på hur många dumma gamers det finns, och det här eviga problemet att det antingen ska vara överdriven hype eller massmobbning och avsky. Otäckt.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Lustigt hur alla tyckte den första trailern för 2 år sedan såg så otroligt fantastiskt ut, men nu plötsligt tycker nästan alla att det bara ser dött och trist ut och inte ens grafiken duger längre.

Det är exakt samma långsamma tempo i båda, samma tysta atmosfär, samma grafik, samma springande lättavlivade zombies, och det är uppenbarligen precis samma spel.

Bara 5% negativa tummar på 5,4 miljoner views 2021:

https://www.youtube.com/watch?v=13NzZfbATW8

Nya gameplaytrailern som jämförelse (60% negativa tummar på 0,5M views):

https://www.youtube.com/watch?v=-KgrIGUhoZA

Sen att studion uppenbart ljög om orsaken till uppskjuten release (om att namnet inte blev reggat i USA elller vad det var), det förstår jag att det irriterar folk, men det är ju en helt annan sak.

Jag tycker utvecklaren var dum och förstörde för sig själv som har ljugit helt i onödan istället för att köra öppna kort och bara säga "guys, we're sorry but we need more time" och "bare with us, full transparency". Sympatin skulle vara total.

Fortfarande tror många att spelet är fejk (fast det så uppenbart är på riktigt) - och minns att själva argumentet för att det skulle vara fejk var just för att spelet ansågs se så jäkla fantastiskt ut att det bara måste vara fejk! Men nu är det plötsligt trist och fult...

Jag är mest irriterad på hur många dumma gamers det finns, och det här eviga problemet att det antingen ska vara överdriven hype eller massmobbning och avsky. Otäckt.

Mest lustigt att du inte ser skillnaden

Sen släpptes ju även denna trailer i slutet av 2021

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Mest lustigt att du inte ser skillnaden

https://youtu.be/zeUtUUifGuk

Sen släpptes ju även denna trailer i slutet av 2021

https://youtu.be/DMXWKpZH7pw

Det jag aldrig lär förstå är varför utvecklare envisas med att släppa en announcement trailer som ser hur jäkla bra ut som helst, för att senare, när release date närmar sig visa hur det egentligen ser ut. Kan det bli andra känslor än besvikelse då?
Vad handlar det om egentligen, är det optimeringar som tvingar utvecklarna till det? När man måste ta hänsyn till olika system som konsoler och PC kan jag förstå, men en PC har grafiska inställningar, och ifall det där inte går att få det att se lika bra ut som utannonserat så snuddar det på bedrägeri.

Nåja, jag är oavsett nyfiken på spelet, men jag förbokar inget...skottskador i foten kan vara allvarliga saker.

Medlem
Skrivet av Ender:

Det jag aldrig lär förstå är varför utvecklare envisas med att släppa en announcement trailer som ser hur jäkla bra ut som helst, för att senare, när release date närmar sig visa hur det egentligen ser ut. Kan det bli andra känslor än besvikelse då?
Vad handlar det om egentligen, är det optimeringar som tvingar utvecklarna till det? När man måste ta hänsyn till olika system som konsoler och PC kan jag förstå, men en PC har grafiska inställningar, och ifall det där inte går att få det att se lika bra ut som utannonserat så snuddar det på bedrägeri.

Nåja, jag är oavsett nyfiken på spelet, men jag förbokar inget...skottskador i foten kan vara allvarliga saker.

It's all about marknadsföring. Det sorgliga är att en stor och betydande andel inte ens lägger märke till nedgraderingen vid release.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av Skandera:

Inte någonvart har jag läst berättigad kritik om spelet. Hör bara att det är nåt som inte stämmer men vet inte vad eller anar ugglor i mossen, scam o.s.v, tråkigt tycker jag.

Av det lilla vi fick se så var det en snygg och mysig miljö i dunklet, ingen överdriven rekyl i vapnet men bra känsla. Jag är väldigt glad att det är fokus på scavenging och crafting då det finns alldeles för få spel som gör det bra. Det jag kunde sakna här var cover mechanics samt melee.

https://www.reddit.com/r/gaming/comments/10ucx6u/this_is_just...

De har tagit vääääälidgt mycket inspiration från andra spel i trailers och screenshots de har släppt

Medlem

Är inte Fntastic Ryska, enligt hemsidan grundat i Yakutsk, eller dom har ingen verksamhet där längre? Känns ju inte helt i tiden att köpa ryska produkter om man säger så.

1
Skriv svar