Glen Schofield tackar Motive för Dead Space-remaken

Robot
Glen Schofield tackar Motive för Dead Space-remaken
Medlem

Snart varvat Remaken på "Hard" för första gången! Riktigt välgjord remake med lite tekniska problem med framför allt bildkvalitén på PS5, dock inget som hindrat mig från att ha en grym upplevelse. Både 1an och 2an är spel jag brukar komma tillbaka till så cred till Visceral och även Motive som båda gjort ett fantastiska jobb på ett så nichat område.

Gillar skarpt att man gjort en del scener och miljöer lite mer logiska, sen tycker jag enstaka scener kändes som att de återskapats i martyrform istället för hur de skedde i originalet. Någon mindre grej som är lite störig är att jag föredrar originalets kontroller där man springer med L1, dock verkar man inte kunna binda om boosten separat när man flyger vilket gör att jag tragglat mig igenom det hela med att snurra vänster hela tiden när jag ska boosta i zero G

Medlem

Väldigt imponerad av Dead Space Remaken. Personligen tycker jag Calisto Protocol var ett bra spel också, lite mer närstrids designat, medan Dead Space fokuserar på avstånds vapen. Likaså var Calisto lite mer sci-fi prison break medan Dead Space är mer ett klaustrofobiskt skräckspel som verkligen skrämmer. Båda spelen har extremt bra ljud design och grafik.
Dead Space vinner dock med en mer klassisk vällgjord uppdragsdesign och att den inte använder tråkiga quick time events som i Calisto Protocol.

Avstängd

The Callisto protocol var en stor besvikelse för egen del, tråkigt, trasigt och inte värt en krona.

Hade jag varit införstådd med vilket jävla skräp TCP var så hade jag aldrig köpt det, inte ens för 50 kr, så jävla dåligt är det.

1
Skriv svar